Ředitelem brněnského Národního divadla bude Martin Glaser
Aktualizováno
Ředitelem Národního divadla Brno se nejspíš stane Martin Glaser, dosavadní umělecký šéf činohry Jihočeského divadla v Českých Budějovicích. Na Martinu Glaserovi jako řediteli Národního divadla v Brně se dnes shodla a doporučila jej výběrová komise. Rada města Brna návrh projedná ve středu 25. září, Glaserovo schválení je ale podle všeho již jen formalitou. Přednost Glaserovi komise dala před druhým favoritem, kterým byl Tomáš Froyda, ředitel Divadla Alfa v Plzni.
Národní divadlo Brno je bez řádně vybraného ředitele od loňského září, kdy rezignoval Daniel Dvořák. Město pak dvakrát vsadilo na otevřené výběrové řízení, ale vhodného kandidáta nenašlo. Poslední konkurz byl proto uzavřený, komise oslovila konkrétní adepty. Do druhého kola pak postoupili Glaser a Froyda. V komisi zasedl například brněnský primátor Roman Onderka (ČSSD), ředitel České filharmonie David Mareček, rektor Janáčkovy akademie múzických umění Ivo Medek nebo kritik Josef Herman. Oběma favoritům primátor Onderka dnes poděkovalza účast v konkurzu a projevenou profesionalitu.Dvořák loni odešel z vlastní vůle. Kritizoval nedostatečné financování divadla a neochotu města řešit problémy instituce. Sám však čelil kritice části odborné veřejnosti za neuspokojivé umělecké výkony, a to zejména v činoherním souboru. Obrátili se proti němu také někteří zaměstnanci. Divadlo dočasně vede provozní a výrobní náměstek Jan Petr. Provizorní vedení má také činohra, balet a Reduta.
Jmenování Glasera do čela Národního divadla v Brně se dalo předpokládat poté, co jeho odchod z Jihočeského divadla a jméno nástupkyně v čele tamní činohry před několika dny oznámil ředitel divadla Jiří Šesták.
Vizitka:
Martin Glaser se narodil e v roce 1974 v Sokolově. Během gymnaziálních studií snil o dráze vědce, ale po dvou letech studia chemie na Přírodovědecké fakultě Univerzity Karlovy zběhl na pražskou DAMU a zde vystudoval obor činoherní režie a dramaturgie. Absolvoval v roce 1997 inscenací Alarcónovy Podezřelé pravdy. Ještě předtím ale se svými spolužáky založil generační Divadlo na prahu, ve kterém uvedl své první inscenace (Goldoni – Zamilovaní, Topol – Hodina lásky a vlastní hru Unikání neboli cynismus).
Už během studia na DAMU přijal angažmá v Jihočeském divadle, kde působí od roku 1998 jako kmenový režisér. Od 1. ledna 2006 je uměleckým šéfem činoherního souboru, který se snaží profilovat jako moderní činohru ansámblového typu s důrazem na souhru hereckých osobností a současnou dramatiku, která tvoří základní pilíř repertoáru.
(zdroj: Jihočeské divadlo české Budějovice)
Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky
[mc4wp_form id="339371"]