Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Čtení Režisérka Katie Mitchell končí s operou. Údajně kvůli sexismu
sdílejte:
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Mobilní menu Opera PLus
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Klasika
    • Postřehy
    • Týden s tancem
Napište nám
data-width="" data-height="" data-small-header="false" data-adapt-container-width="true" data-hide-cover="false" data-show-facepile="true">
Opera PLUS
Připojte se k největší komunitě klasické hudby Přihlásit se
Sledujte nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
Krátké zprávy

Režisérka Katie Mitchell končí s operou. Údajně kvůli sexismu

redakce
Publikováno 28/10/2025
sdílejte:
2 minut čtení
sdílejte:

Britská divadelní a operní režisérka Katie Mitchell oznámila, že po více než třiceti inscenacích ukončí svou kariéru. Důvodem je podle ní dlouhodobý sexismus a misogynie v tomto prostředí.

V rozhovoru pro deník The Times uvedla: „Za celou dobu, co jsem režírovala opery, jsem nezažila jediné pracovní prostředí prosté sexismu.“ Dodala, že její současná inscenace Věci Makropulos v londýnské Covent Garden bude její poslední.

Katie Mitchell je známa feministickými reinterpretacemi klasických děl a její práce je častým terčem kritiky. Její režijní koncepce jsou dle kritiků příliš racionální a chladné, s důrazem na intelektuální konstrukci místo emocionální síly. Zvláště v opeře, kde je hudební emoce zásadní, působí její pojetí podle některých odtažitě nebo akademicky.

Dále je kritizováno její nadměrné využívání videa a jevištní techniky – mnozí oceňují její přístup jako inovativní, jiní tvrdí, že tato stylizace přebíjí hudbu i dramatický obsah a odvádí pozornost od samotného díla.

Její feministické reinterpretace klasických děl (tedy převyprávění příběhů z ženského pohledu) jsou vnímány jako průlomové, ale také jako didaktické či ideologicky zatížené. Někteří jí vyčítají, že politické poselství převažuje nad dramatem. Mitchell často zasazuje klasická díla do současných, realistických kulis – kanceláří, nemocnic, bytů – což podle kritiků může oslabit poetiku či nadčasovost původního díla. Tradičnější diváci vnímají její přístup jako svévolnou modernizaci.

Sdílet článek
Facebook email zkopíruj odkaz vytisknout
sdílejte:
Předchozí článek Sō Percussion (foto Caroline Shaw) Festival Prague Sounds zahájí 1. listopadu v české premiéře mexická zpěvačka Silvana Estrada
Další článek Sounds of Diversity, 3. května 2025, Koncertní sál Fakulty umění Ostravské univerzity (foto Kamil Hauptmann) Týden s tancem
0 0 hlasy
Ohodnoťte článek
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Opera PLUSOpera PLUS
Sledujte nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up