Státní opera Praha: Jak to bude od září?

Ačkoli pověřený ředitel pražské Státní opery Ondřej Černý svolal tiskovou konferenci k podobě nové sezony druhého pražského operního domu na tento čtvrtek odpoledne, na webových stránkách divadla se již objevil rozpis nového předplatného Státní opery Praha 2011-2012. Ten mnohé o příští sezoně napovídá.


Státní opera nové předplatné vypisuje v 9 skupinách, zahrnujících mezi 2 až 8 operními a baletními tituly svého současného repertoáru. Nadále se má v budově na Wilsonově třídě uvádět Dvořákova Rusalka, Mozartova Kouzelná flétna, Donizettiho Lucie z Lammermooru, Rossiniho Lazebník sevillský, Bizetova Carmen, šestice Verdiho oper – Aida, La traviata, Otello, Nabucco, Rigoletto (původní Jernekova inscenace) a Trubadúr (inscenace chystaná na letošní květen v režii Lubora Cukra) a také trojice oper Pucciniho – Bohéma, Turandot a Madama Butterfly. Hrát se v rámci předplatného má i Straussův Netopýr.

Jedinou novinkou, která se v předplatném objevuje na jaře 2012, jsou aktovky Mascagniho a Leoncavalla Sedlák kavalír a Komedianti, v novém nastudování amerického režiséra a scénografa Thaddeuse Strassbergera (jehož jméno u této inscenace figurovalo již v původně plánovaném a nakonec odloženém termínu premiéry, v květnu letošního roku). Na duben 2012 je také ohlášen Galakoncert ke 20.výročí Státní opery Praha.


Z baletních titulů předplatné nové sezony obsahuje výhradně inscenace z předchozích sezon – Maláskova Fantoma opery, Čajkovského Spící krasavici – poslední dceru cara a Labutí jezero, Prokofjevovu Popelku a Adamovu Giselle (premiéra duben 2011).

Za pozornost rozhodně stojí jedna podstatná skutečnost: Všechna představení nové sezony v rámci předplatného mají být odehrána nejpozději do začátku dubna 2012, což nahrává spekulacím o chystaném krátkodobém uzavření budovy Státní opery kvůli opravám. Jasněji bude ve čtvrtek odpoledne po již zmíněné tiskové konferenci Ondřeje Černého.

www.opera.cz

Související články


Reakcí (14) “Státní opera Praha: Jak to bude od září?

  1. Tak si říkám, když bude v Praze jen jeden baletní a jeden operní soubor, kdo bude v těch divadlech hrát? A bude-li méně představení, zvýší se vstupné bez změny kvality sólistů? A když k tomu nedojde, co se ušetří? Jestli ony v tom nemají prsty společnosti, které uvádí špičkové operní produkce v kinech. :-) Nemá tam ministerstvo kultury své zájmy? mb

  2. S tím posledním komentářem souhlasím. Situace, kdy ND a SOP hrály v podstatě totéž, jedni hůř než druzí (s několika čestnými výjimkami, jako byla Smrt v Benátkách, Titus, Zahradnice… pár by se jich našlo, ale o moc víc už ne), tak není nad čím plakat. Snad se obě scény konečně nějak vyprofilují a vzpamatují. Jediné, z čeho mám strach, je, aby se ze Stavovského nestal mozartovský skanzen pro turisty, už teď k němu nemá daleko. :-(
    Ronnie

  3. Např. pařížská Národní opera má jediný balwetní soubor, který působí na oboiu scénách (Bastille a Garnier), dokážou pokrýt bohatý repertoár, a to na špičkové úrovni. Neplatí si zbytečně 2 soubory, tudíž jim zbývají prostředky k zaplacení angažmá špičkových hostujících umělců. Když to stačí Paříži, proč by to nemělo stačit Praze?)

    (Editorovi: smažete opět tento názor, pouze proto, že není "v linii" zde obvyklé??)

  4. Dobré odpoledne, musím říci, že po vypuknutí výměny názorů k budoucnosti opery v Praze jsem rozčarovaná především z úrovně zaměstnanců obou divadel, především evidentně hráčů orchestru. Totiž co sem občas dokáží napsat a jakým slovníkem, to bych vážně u umělců nečekala. Velké rozčarování! Eva
    (PS: Děkuju, že tyto vulgarity mažete, měli byste být občas ještě důslednější) E.

  5. O jakych vulgaritach Evo hovorite? Ctu O+ pomerne dlouhou dobu, ale vulagarnich prispevku v diskuzich bych napocital na prstech jedne ruky. Zavidim Vam take vasi jasnozrivost s jakou dokazete uhadnout, ze anonym,Jan, Eva, Karel,.. jsou cleny orchestru ND/SOP. Kdyby O+ slo do dusledku a bylo duslednejsi, po cemz volate, pak by tyto 2 komenty, Vas i muj muselo smazat z duvodu nevztahujici se k tematu. Prosim Vas proto, Evo, nechte si napriste sve domenky pro sebe. Dekuji.
    jaroslav plasil

  6. Dobrý den,docela by mě zajímalo, jestli si lidé, kteří zde píšou komentáře také uvědomují,že díky sloučení orchestrů došlo a dojde k ,,vyhození'' mnoha kvalitních umělců na dlažbu…zajímá vůbec někoho, že o místa přijdou lidé s vysokou kvalifikací, kteří zde učinkovali mnoho let a kteří díky specifikace jejich zaměstnání skončí na pracovním úřadě,kde jim nabídnou práci maximálně v obchodním domě?
    Michaela Cibulková, hudebnice, nejsem zaměstnaná ani v jednom souboru.

Napsat komentář