Státní opera Praha: Jaroslav Vocelka má nástupce

Ministr kultury Václav Riedlbauch dnes oznámil záměr jmenovat do funkce ředitele Státní opery Praha dirigenta Olivera Dohnányiho.
Oliver Dohnányi vystřídá ve funkci stávajícího ředitele opery Jaroslava Vocelku, kterému končí jeho mandát 30. června tohoto roku.
Spolu s nástupem nového ředitele bude i změněna organizační struktura instituce. Opětovně se počítá se zavedením funkce správního ředitele, jak je to obvyklé u většiny operních domů ve světě. Správním ředitelem by se měl stát Tomáš Olexa, bývalý finanční ředitel Národního divadla
.

Mohlo by vás zajímat


17
Komentáře. Respektujte prosím pravidla diskuze.

Please Login to comment
17 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
0 Comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Lumek

No a Riedlbauch, kdyby mu nevyšlo něco jiného, tak po volbách ho jednoduše pošle zase dirigivat a má o místo postaráno :-)

Anonymous

No uvidíme co se stane, až Paroubek ovládne nejenom náš život, ale třeba i magistrát:-)

Anonymous

No to je snad vtip,ne?To uz prece nemuze Riedlbauch myslet vazne!

Anonymous

Co treba vyuzit cerstve provedenych zmen ve Slovenskem narodnim divadle? Za stavajici situace by bylo aspon jednim z rozumnych reseni vymenit konecne nynejsiho sefa baletu SOP pana Dumbalu za nekoho, kdo vi, jak spravne ridit a motivovat soubor,sestavit odpovidajici repertoar a zaroven i jednat s lidma – slusne a na urovni. Dnes uz byvaly sef baletu SND pan Mario Radacovsky je od patku volny:-)

Anonymous

Jenže státní opera potřebuje šéfa baletu klasikáře. Opera má problém naplnit divadlo i na Labutí, takže nějaká moderna to by asi nešlo…

Anonymous

to anonymní 16:49: Já si kladu otázku, jestli potřebujeme mít v SOP baletní soubor a hrát v Praze dvě Labutí jezera. Když, jak píšete, ani turisté ho nedokáží naplnit…
KK

Anonymous

Státní opera sází na turistický repertoár. A Labutí je prostě nejznámější a tudíž pro turistu pobíhajícího celý den po Praze nejzajímavější. Proto tam mají Popelku, (pseoudo)Spící krasavici a příští sezonu bude Giselle. A ND naopak příští rok bude mít Popelku.

Anonymous

Spící krasavice, to byla bomba !!!Společně s Labutím jezerem je pořád vyprodaná.
Balet má průměrnou 75 %návštěvnost! Vycházím z výročních zpráv SOP – a kde berete podklady k vašim "zasvěceným" komentářům vy?!

Anonymous

I kdyby měli na Labutí jezero stále natřískáno (stejně tím provoz nezaplatí) tak nevím, proč bych měl ze svých daní platit turistickou atrakci v Praze. Vlastně dvě turistické atrakce: balet a operu.
To je opravdu lepší ten spolek rozpustit a předat budovu ND a její rozpočet navýšit o dotace pro SOP.
Honza

Pavel Šimáček

Úplně to sem nepatří, ale Státní opera jako Státní opera :-) Již několik let si objednávám přes culturall lístky do Vídeňské státní opery a sem tam do Volksoper. Nyní mi došel mail, že jako dárek k narozeninám mne zvou na představení do Volksoper, pochopitelně zdarma. Dále píší: „Protože chápeme, že je milejší strávit pěkný večer ve dvou, nabízíme Vám druhý lístek za poloviční cenu.“ Závěrem dodávají: „Pokud se divíte, že Vás zveme: rozhodli jsme se zákazníkům udělat radost místo utrácení peněz za reklamu“. Tomu říkám strategie, jak do divadla přitáhnout lidi!

Pida

To sem zatrachtile patří Pavle. Já jsem zákazníkem Culturallu už deset let a za to, že jím jsem a kupuji přes ně Burgtheater i WSO, dostal jsem letos gratis čtyři lístky do Burgtheatru zdarma dle vlastního výběru. V Dráždaněch mi zase vymění nebo se slevou nabídnou jakýkoliv lístek, který chci, jenom díky tomu, že jsem, jak mi říkají, jejich vážený zákazník (navštěvuji je deset let). Posledně mi měnili termín a za vrácené lístky, které byly původně za 20 eurošů mi nabídli lístky za 70 bez doplatku. Tomu říkám umět si vážit pravidelných diváků!

Anonymous

@Pavel & Pida: Takovy servis a oceneni zakazniku byste v Severni Americe tezko hledali. Pri nejlepsim vam nabidnou 50% slevu na predstaveni, ktera nejsou ani z pulky vyprodana (tady v tech obrovskych salech) casto ve dnech, kdy se vam to vubec nehodi. Vymena je mozna ne pro dobre zakazniky, ale predevsim pro dobre mecenase. Jinak mate smulu. S usmevem vam sdeli, ze muzete udelat dobry skutek a darovat listek na oltar operniho domu a koupit si jiny (pokud jsou) na datum, ktery vyhovuje. A k tomu jsou vsude cetne prirazky, takze treba $70 je rychle pred $80 – za zpracovani,… Číst vice »

Anonymous

Vážení diskutující,
pravděpodobně navštěvujete SOP velice zřídka…
Po té, co se v posledních letech výrazně změnila původně klasická koncepce dramaturgie baletu ND, stal jsem se pravidelným návštěvníkem baletu SOP. Při mé poslední návštěvě SOP v neděli 12.5.2010 ve 14.00 na baletu Popelka jsem se mohl opět přesvědčit, že hlediště bylo až po střechu plné ČESKÝCH dětí a jejich rodičů!!! Bylo krásné vidět po představení tolik rozzářených detských tvářiček a slyšet k tomu nadšený ČESKÝ komentář!
Proto si myslím, že podobné "ZASVĚCENÉ" diskuse o SOP můžou psát pouze NEZASVĚCENÍ.

Anonymous

Reakce na Pavel Šimáček/Pida:
Typický malý český člověk! Pokud něco není zadarmo,tak to nemá úroveň???

Pida

Reakce na anonyma číslo 1 i 2: Nejprve na číslo 2 v pořadí: Nic takoveho nikdo neřekl, že anonyme. Typicky malý český člověk bez nadhledu který neumí diskutovat a ještě vztahuje debatu na téma, jak si váží/neváží společnosti zajišťující předprodej kulturním institucím v zahraničí svých klientů na ubohou Státní operu (o které řeč vůbec nebyla) :-))) Já příště zase rád dám třeba i několik set euro za uměleckou kvalitu a péči o mě jako o předplatilele spíše, než tisíce za šmíru a ušmudlanou SOP. Už jenom proto, že si toho , že je navštěvuji a svým vstupným pomáhám alespoň přispět… Číst vice »

Pavel Šimáček

Pro Anonym ze 17:14 – Pida odpověděl víceméně za mne, jen bych Vám rád sdělil, že jsem nejenom malý český člověk (ach ty národnostní stereotypy), ale také piju, občas lžu a možná budu i krást, jestli Vás to potěší. Abyste měl více osobních argumentů, když nemůžete argumentovat k věci. Nikde jsem netvrdil, že to, co není zadarmo, nemá úroveň. Pouze jsem naznačil, že některé instituce pochopily, že by si svých zákazníků měly opravdu vážit. A jinak než tím, že jako výhody předplatného uvádí stálé místo po celou sezónu nebo že můžu abonentku půjčit někomu jinému. A nevztahuje se to jen… Číst vice »

Marie

Nevidím to s SOP tak vyhraněně, ale s Pidou a panem Šimáčkem souhlasím. Nemá to vůbec nic společného s SOP a s něčím zadarmo. Myslím, že ten pan Pida musel zaplatit mnoho penez za deset let dojizdení do Sachsise SO. Lístky tam stojí od 20 euro výš. Ale produkce jsou kvalitní a pokud si ho tam ještě takto váží, člověk přijede i na to, na co by normálně peníze nedal. Takže je to spíše o přemýšlení, proč fandové opery dávají peníze za produkce v zahraničí a nenechávají je v odmácích operních domech. Odpověď je nasnadě: Kvalita, kvalita a znovu nesrovnatelná… Číst vice »