Ministerstvo kultury vyhlašuje výběrové řízení na ředitele Sekce živého umění


Státní tajemnice Ministerstva kultury vyhlašuje výběrové řízení na služební místo vrchního ředitele/ředitelky Sekce živého umění.


OZNÁMENÍ O VYHLÁŠENÍ VÝBĚROVÉHO ŘÍZENÍ na služební místo č. 44 vrchního ředitele sekce – Sekce živého umění v Ministerstvu kultury

1. Údaje o služebním místě

Státní tajemnice v Ministerstvu kultury, jako služební orgán příslušný podle § 10 odst. 1 písm. f) zákona č. 234/2014 Sb., o státní službě, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o státní službě“), vyhlašuje výběrové řízení na služební místo č. 44 vrchního ředitele sekce – Sekce živého umění v Ministerstvu kultury, se služebním působištěm v Praze.

Na služebním místě je státní služba (dále jen „služba“) vykonávána v oborech služby:

  1. Finance

4. Hospodaření s majetkem státu a jeho privatizace

11. Kultura, církve a náboženské společnosti

22. Legislativa a právní činnost

Na služebním místě jsou vykonávány zejména následující činnosti:

  • Odpovídá za řízení a koordinaci činnosti podřízených útvarů v rámci Sekce živého umění.
  • Řeší věcnou problematiku v oblasti Státního fondu kultury, živého profesionálního a neprofesionálního umění, knihoven a tradiční lidové kultury.
  • Spolupracuje s vrcholnými představiteli odborných sekcí ministerstva v oblasti živého umění.
  • Z pozice zřizovatele řídí vybrané příspěvkové organizace resortu Ministerstva kultury, které má ve své gesci.

2. Údaje o složkách platu

Zveřejnění uvedených údajů o složkách platu nepředstavuje veřejný příslib.

Služební místo je zařazeno podle přílohy č. 1 k zákonu o státní službě do16.platové třídy.

2.1 Platový tarif

Státnímu zaměstnanci přísluší platový tarif od 47.320,- Kč do 69.600,- Kč.

Státní zaměstnanec se zařadí do platového stupně podle započitatelné praxe a míry jejího zápočtu podle § 3 nařízení vlády č. 304/2014 Sb., o platových poměrech státních zaměstnanců, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „nařízení vlády č. 304/2014 Sb.).

2.2 Osobní příplatek

Rozpětí od 3.480,- Kč do 10.440,- Kč odpovídá průměrné výši osobního příplatku při dosahování dobrých výsledků ve služebním hodnocení ve služebních úřadech v České republice.

Osobní příplatek je nenároková složka platu, kterou lze ocenit státního zaměstnance za jeho znalosti, dovednosti, a především za jeho výkonnost. V závislosti na výsledku jeho služebního hodnocení tedy státnímu zaměstnanci přísluší osobní příplatek v rozmezí od 0 Kč do částky odpovídající 100 % platového tarifu nejvyššího platového stupně v platové třídě, do které je zařazeno služební místo, na kterém státní zaměstnanec vykonává službu.

2.3 Příplatek za vedení

Představenému přísluší příplatek za vedení od 27.840,- Kč do 34.800,- Kč.

2.5 Odměny

Státnímu zaměstnanci, který splnil mimořádné nebo zvlášť významné služební úkoly nebo který dobrovolně převzal splnění naléhavých služebních úkolů za nepřítomného státního zaměstnance, lze poskytnout odměnu a státnímu zaměstnanci, který se bezprostředně nebo významně podílel na splnění předem stanoveného mimořádně náročného služebního úkolu, jež je z hlediska působnosti služebního úřadu zvlášť významné, lze poskytnout cílovou odměnu.

3. Údaje o podmínkách výkonu služby

Služba na služebním místě bude vykonávána ve služebním poměru na dobu neurčitou.

Funkční období trvá 5 let.

Předpokládaným dnem nástupu do služby na služebním místě je1. května 2025.

Délka stanovené týdenní služební doby je 40 hodin.

Další údaje o podmínkách výkonu služby naleznete na internetové stránce Ministerstva vnitra https://mv.gov.cz/sluzba/soubor/ssp-c-3-2022-priloha-c-3b-podminky-vykonu-sluzby-text-platne-od-1-1-2025.aspx

Služební úřad poskytuje následující benefity: pružnou pracovní dobu, možnost práce z domova v některé dny, stravenkový paušál, možnost dalšího vzdělávání a odborného růstu, příspěvek z Fondu kulturních a sociálních potřeb na produkty spoření na stáří, kartu Multisport, volný vstup do vybraných příspěvkových organizací ministerstva a další.

4. Podání žádosti

Posuzovány budou žádosti[1] o přijetí do služebního poměru a jmenování na služební místo představeného nebo žádosti o jmenování na služební místo představeného (dále jen „žádost“) podané ve lhůtě do 4. dubna 2025, tj. v této lhůtě:

  • podané v elektronické podobě[2] na dresu elektronické pošty služebního úřadu [email protected],
  • podané prostřednictvím datové schránky 8spaaur,
  • doručené služebnímu orgánu prostřednictvím provozovatele poštovních služeb na adresu služebního úřadu Ministerstvo kultury, Maltézské náměstí 1, 118 00 Praha 1 nebo
  • podané osobně na podatelnu služebního úřadu na výše uvedené adrese.

Obálka, resp. datová zpráva, obsahující žádost včetně požadovaných listin (příloh) musí být označena slovy: „Neotevírat“ a slovy „Výběrové řízení na služební místo č. 44 vrchního ředitele sekce – Sekce živého umění v Ministerstvu kultury“.

V žádosti je žadatel povinen uvést ID datové schránky nebo elektronickou adresu, na kterou mu budou doručovány písemnosti ve výběrovém řízení.

5. Podmínky účasti ve výběrovém řízení

Výběrového řízení na výše uvedené služební místo se v souladu se zákonem o státní službě může zúčastnit žadatel, který splňuje předpoklady a požadavky stanovené zákonem podle § 25 odst. 1 a 3 zákona o státní službě:

a)            je státním občanem České republiky, občanem jiného členského státu Evropské unie nebo občanem státu, který je smluvním státem Dohody o Evropském hospodářském prostoru,

b)           dosáhl věku 18 let,

c)            je plně svéprávný,

d)           je bezúhonný,

e)           dosáhl vzdělání stanoveného zákonem pro toto služební místo, tj. vysokoškolské vzdělání získané studiem v magisterském studijním programu,

f)            má potřebnou zdravotní způsobilost,

g)            dosáhl potřebnou znalost českého jazyka, není-li státním občanem České republiky.

Žadatel je povinen splnění základních předpokladů uvedených v písmenech a, b) a e) doložit příslušnými listinami, při podání žádosti lze místo předložení originálu listiny doložit pouze její kopii nebo čestným prohlášením, které je součástí formuláře žádosti. Originál nebo úředně ověřenou kopii listiny žadatel doloží nejpozději po výzvě služebního orgánu (§ 28a odst. 1 zákona o státní službě).

(1) splňuje jiný požadavek stanovený služebním předpisem – Služební předpis státní tajemnice v Ministerstvu kultury, kterým se vydává změna Systemizace služebních a pracovních míst a požadavky na jednotlivá služební místa pro výběrová řízení k 1. lednu 2025, č. j. MK 93165/2024 OŘLZ, kterým je

a) požadavek úrovně znalosti cizího jazyka – znalost anglického, francouzského nebo německého jazyka odpovídající alespoň 2. úrovni (stupni) znalosti cizího jazyka dle rozhodnutí Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy, č.j. MSMT-24156/2019 ze dne 3. září 2019, kterým se stanoví Seznam standardizovaných jazykových zkoušek pro účely systému jazykové kvalifikace zaměstnanců ve správních úřadech;

(2) způsobilost mít přístup k utajovaným informacím stupně utajení „Vyhrazené“ v souladu se zákonem č. 412/2005 Sb., o ochraně utajovaných informací a o bezpečnostní způsobilosti, ve znění pozdějších předpisů,

Žadatel je povinen splnění požadavků uvedených v předchozích bodech doložit příslušnými listinami, při podání žádosti lze místo předložení originálu listiny doložit pouze její kopii či čestné prohlášení. Originál nebo úředně ověřenou kopii listiny žadatel předloží nejpozději po výzvě služebního orgánu (§ 28a odst. 1 zákona o státní službě).

(4) je-li narozen přede dnem 1. prosince 1971, předloží originál nebo úředně ověřenou kopii tzv. lustračního osvědčení[3], tj. osvědčení podle § 4 odst. 1 zákona č. 451/1991 Sb., kterým se stanoví některé další předpoklady pro výkon některých funkcí ve státních orgánech a organizacích České a Slovenské Federativní Republiky, České republiky a Slovenské republiky;

(5) je-li narozen přede dnem 1. prosince 1971, předloží čestné prohlášení[4] podle § 4 odst. 3 zákona č. 451/1991 Sb., kterým se stanoví některé další předpoklady pro výkon některých funkcí ve státních orgánech a organizacích České a Slovenské Federativní Republiky, České republiky a Slovenské republiky;

(6) splňuje předpoklad účasti ve výběrovém řízení na služební místo vrchního ředitele sekce podle § 55 odst. 3 zákona o státní službě; podle tohoto ustanovení se výběrového řízení může zúčastnit: osoba, která v uplynulých 15 letech vykonávala nejméně po dobu 3 let činnosti podle § 5 nebo činnosti obdobné, z toho nejméně po dobru 2 let ve vedoucí funkci nebo jako člen statutárního orgánu právnické osoby. Splnění tohoto předpokladu žadatel doloží podle § 51 odst. 3 zákona o státní službě originálem nebo předně ověřenou kopií listin, které prokazují dosaženou délku a povahu činností podle § 5 odst. 1 zákona o státní službě nebo činností obdobných.

6. Další přílohy

K žádosti dále žadatel přiloží:

  1. strukturovaný profesní životopis[5],
  2. motivační dopis,
  3. písemná práce na téma „Koncepce řízení Sekce živého umění v krátkodobém a střednědobém horizontu“ v rozsahu pěti normostran[6].

7. Údaje o pohovoru a písemné zkoušce

Se žadateli, jejichž žádost nebyla vyřazena, provede výběrová komise pohovor.

8. Kontaktní údaje

Kontaktní osoba pro odborné dotazy: Ing. Michael Forman, MBA, 257 085 266, [email protected]

Kontaktní osoba pro formální dotazy: Mgr. Petra Zdražilová, DiS., MBA, 257 085 281, [email protected]

Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky

[mc4wp_form id="339371"]
0 0 hlasy
Ohodnoťte článek
Odebírat
Upozornit na
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře