„Mozartova Koncertantní symfonie je do velké míry dialog, který v mnoha místech vyústí v libý souzvuk sólových houslí s violou,“ uvedl Roman Patočka, koncertní mistr Symfonického orchestru hl. m. Prahy FOK. „Pokaždé je to napínavé, protože záleží na kreativitě obou sólistů a na vzájemných reakcích na spontánní nápady,“ dodává. „Máté Szücs byl vedoucím violistou u Berlínských filharmoniků a nyní vyučuje na vysoké škole ve Švýcarsku a koncertuje sólově. Těším se, že se po dlouhé době potkáme na pódiu.“
Charakter Mozartovy Koncertantní symfonie pro housle, violu a orchestr Es dur prozrazuje vliv takzvané „mannheimské školy“, včetně oblíbeného tečkovaného rytmu a působivého užívání crescenda. Zajímavostí je u koncertujícího violového hlasu užití takzvané skordatury, přeladění o půl tónu výš, aby tón nástroje nesplýval s violovými hlasy orchestru.
Vánoční kantáta (Une Cantate de Noël) Arthura Honeggera je posledním skladatelovým dílem, které vzniklo na objednávku basilejského mecenáše a dirigenta Paula Sachera k 25. výročí Basilejského komorního orchestru. Ten také 18. prosince 1953 uskutečnil v Basileji premiéru. První část líčí chaos světa před příchodem Spasitele. V okamžiku Kristova narození se objeví písně zpívané v latině, francouzštině a němčině. Toto úžasné dílo pro baryton, sbory včetně dětských hlasů, varhany a orchestr se stalo neopomenutelným symbolem Vánoc.
Před provedením 10. prosince se od 18:15 hodin koná setkání s umělci v salónku Cukrárna Obecního domu. Moderuje dramaturg FOK Martin Rudovský, během setkání se podává káva zdarma.
Slovo dramaturga Martina Rudovského: „Une cantate de Noël začíná hlubokými smyčci a ve varhanách dunivým basem, do kterého se postupně – též od spodních hlasů – přidávají sbory slovy: ‚Z hlubin bezedných tě volám, Hospodine, Panovníku, vyslyš můj hlas!‘ Tak Arthur Honegger v roce 1953 vylíčil chaos světa. Teprve v okamžiku Ježíšova narození se objeví písně. Útržky jiskřivých melodií se v různých jazycích okamžitě rozletí krajinou jako symbol radosti, kterou si předávají všechny národy. Sobě i dětskému fondu UNICEF popřejme, aby se alespoň o Vánocích mohly dětské hlásky po celém světě rozkřičet stejnou radostí, s jakou budou zpívat Pueri gaudentes a příznačně pojmenovaný Dětský pěvecký sbor Radost Praha.“
