Pro 32. ročník Cen Thálie bylo určeno hodnocené období v rozmezí od 1. července 2024 do 30. června 2025.
Opera:
Ženský výkon:
Maida Hundeling
role: Turandot, inscenace: Turandot (hudba Giacomo Puccini), Národní divadlo moravskoslezské v Ostravě
Dramatická sopranistka Maida Hundeling není našim operním divákům neznámá. Přestože zpívá na předních světových operních jevištích (Londýn, Milán, Vídeň), pravidelně hostuje i na našich operních scénách (Praha, Brno, Ostrava), kde její výkony jsou vždy středem pozornosti. Operní porotu zaujal její výkon v roli princezny Turandot v poslední opeře Giacoma Pucciniho. Pěvkyně má pro ni nezbytný velký hlasový fond, výdrž i neselhávající výšky. Přestože se od představitelky Turandot očekává právě dramatický zpěv, Maida Hundeling, pod vedením režiséra Rocca, dokázala dramatické scény výrazně odlišit od scén lyrických až intimních, a tak tato výjimečná role v jejím podání získala i výrazný lidský rozměr.
Petra Alvarez Šimková
– role: Regan, inscenace: Lear (hudba Aribert Reimann), Národní divadlo, Praha
Petra Šimková Alvarez podala v roli Learovy dcery Regan mimořádně soustředěný a přesvědčivý výkon, který patřil k vrcholům celé inscenace. V nesmírně náročném partu prokázala nejen pěveckou jistotu, ale i cit pro dramatické vykreslení postavy – s přehledem zvládala extrémní dynamické kontrasty i pasáže balancující na hraně zpěvu a výkřiku. Její Regan byla chladná a rafinovaná, ale zároveň v sobě nesla psychologickou hloubku i jemné odstíny cynismu a krutosti. Šimková dokázala být vynikající partnerkou ostatním pěvcům. I díky ní působila inscenace jako kompaktní, dramaturgicky i herecky promyšlený celek, v němž jednotlivé postavy vzájemně spoluvytvářely strhující tragický obraz příběhu o lidské krutosti a pádu.
Lívia Obručník Vénosová
– role: Maryša, inscenace: Maryša (hudba Emil František Burian), Divadlo F. X. Šaldy, Liberec
Sopranistka Lívia Obručník Vénosová na své domovské scéně v Liberci vytvořila obdivuhodnou řadu hrdinek zkoušených tragickým osudem a beznadějným marasmem. Nyní je to titulní úloha v Maryše E. F. Buriana, jejíž produkce je po letech nezájmu strhujícím dramaturgickým počinem i kromobyčejnou příležitostí pro představitele hlavních rolí. Expresivně traktovanou figuru mladé ženy podává jako bytost marně a zároveň odhodlaně bojující o kus osobního štěstí, drcenou až živočišnou láskou k Franckovi a nefunkčním vztahem s despoticky uzurpátorským alkoholikem Vávrou. Vénosová nám dává detailně nahlédnout do emocí a bezvýchodných dilemat, která Maryšou zmítají. A zdá se, že takto modelovaná partie odpovídá jejímu temnému a sytému sopránu jakož i hereckému naturelu naprosto ideálně.
Mužský výkon:
Marcel Beekman
– role: Platée, inscenace: Platée (hudba Jean-Philippe Rameau), Národní divadlo – Státní opera, Praha
Marcel Beekman zaujal v titulní roli vodní nymfy Platée mimořádně přesvědčivým a komplexním výkonem, který byl pilířem celé inscenace. V jeho podání byla Platée zároveň komická i tragická, groteskní i dojemná – ve zpěvu brilantně zvládal barokní vokální ornamentiku i parodické efekty, přičemž nikdy neztratil stylovou eleganci a lehkost. Dokázal přesně vyvážit barokní manýru s lidskou autenticitou a každý jeho pohyb, gesto i výraz byly promyšlené, herecky přesné a zároveň plné humoru i empatie. Jeho výkon se nesl v duchu inscenace plné nadsázky, ironie a rafinované výtvarné stylizace a podtrhl její hravou virtuozitu. Především díky Marcelu Beekmanovi se pražská Platée stala nejen zábavným, ale i hluboce působivým divadlem.
Martin Javorský
– role: Rodolfo, inscenace: Bohéma (hudba Giacomo Puccini), Slezské divadlo Opava
Martin Javorský měl už za sebou úspěšnou kariéru trumpetisty s vítězstvím v několika mezinárodních soutěžích, když se rozhodl věnovat sólovému zpěvu. Postupně svůj repertoár, zaměřený na Mozarta, starou a soudobou tvorbu, rozšiřoval o prvooborové tenorové role zejména oper Bedřicha Smetany nebo Leoše Janáčka. Správnost tohoto směřování potvrdil Martin Javorský jako Rudolf v inscenaci Pucciniho Bohémy. Muzikalitu a cit pro styl obohatil svým plně znělým tvárným tenorem a emoční intenzitou při hereckém ztvárnění básníka, který se od spontánní zamilovanosti k Mimi musí vyrovnat s peripetiemi jejich vztahu, a nakonec i její tragickou smrtí.
Michal Lehotský
– role: Lízal, inscenace: Maryša (hudba Emil František Burian), Divadlo F. X. Šaldy, Liberec
Tenorista Michal Lehotský se při vstupu do stálého angažmá v opeře Divadla F. X. Šaldy v Liberci působivě uvedl rolí Lízala v Maryše E. F. Buriana. V průlomové inscenaci, oživující toto mimořádné dílo po dlouhém zapomnění, Lehotský bohatě těží ze svých zkušeností z italské opery. Roli, která by svou vypjatou expresivitou mohla svádět k úsečné a útržkovité artikulaci, uděluje skvostnou kantabilitu. Nerezignuje na ideál krásného zpěvu, bez kterého opera není operou. V celé tessituře Lízalova partu tak činí zdánlivě nepřehledný expresivní hudební proud zcela transparentním. Na tomto fundamentu pak v souladu s režijní koncepcí přesvědčivě modeluje figuru Maryšina otce, jehož více než dceřin šťastný život poutá sklenka tvrdého alkoholu a výhodný obchod.
Opera: Širší nominace
- Monika Jägerová – za roli Kornélie v inscenaci Julius Caesar v Egyptě (Národní divadlo moravskoslezské, Ostrava)
- Olga Jelínková – za roli Thalie / Šílenství v inscenaci Platée (Národní divadlo – Státní opera, Praha)
- Doubravka Novotná – za role Málinky / Etherey / Kunky v inscenaci Výlety páně Broučkovy (Národní divadlo Brno)
- Jolana Slavíková – za roli Olgy v inscenaci Evžen Oněgin (Divadlo F. X. Šaldy, Liberec)
- Pavla Vykopalová – za roli Hraběnky v inscenaci Figarova svatba (Národní divadlo Brno)
- Jan Hnyk – za roli Beneše v inscenaci Čertova stěna (Divadlo J. K. Tyla, Plzeň)
- Svatopluk Sem – za roli Hraběte Almavivy v inscenaci Figarova svatba (Národní divadlo Brno)
- Nicky Spence – za roli Matěje Broučka v inscenaci Výlety páně Broučkovy (Národní divadlo Brno)
- Martin Šrejma – za roli Fadinarda v inscenaci Florentský slaměný klobouk (Národní divadlo moravskoslezské, Ostrava)
- Tómas Tómasson – za titulní roli v inscenaci Lear (Národní divadlo, Praha)
Schválila odborná porota ve složení:
Zbyněk Brabec (předseda poroty), Vojtěch Babka, Marta Cihelníková, Magdalena Hajossyová, Helena Havlíková, Pavel Horáček, Daniel Jäger, Miriam Němcová, Tomáš Šimerda
Muzikál, opereta a jiné hudebně dramatické žánry:
Ženský výkon:
Monika Absolonová
– role: Judy Garland, inscenace: Judy (autor Peter Quilter), Studio DVA divadlo, Praha
Muzikálová cesta Moniky Absolonové překonala rolí Judy další milník. V inscenaci Petra Gazdíka totiž musela více než kdy jindy poměřit své síly s výraznými činoherními pasážemi, které zdolala s obdivuhodnou suverenitou. V jejím podání je Judy mnohovrstevnatou postavou, jež dokáže být láskyplná a neskutečně okouzlující, aby se vzápětí proměnila v nesnesitelnou hvězdu s manýry, nebo osudem strhanou ženu, přičemž z ní nikdy nepřestane tryskat fluidum velké osobnosti. Zpěvačka navíc s přesvědčivou jistotou interpretuje slavné písně Judy Garland. Svým výkonem dává na srozuměnou, že i na poli jiných hudebně-dramatických žánrů bude mít v budoucnu jistě co říci.
Alžbeta Bartošová
– role: Elisabeth, inscenace: Elisabeth (autoři Michael Kunze a Sylvester Levay), Národní divadlo moravskoslezské – soubor muzikálu, Ostrava
Alžbeta Bartošová začala budovat svoji kariéru muzikálové herečky a zpěvačky ihned po studiích – už v minulosti výrazně zaujala v několika rolích, ostatně si vysloužila i širší nominaci na Cenu Thálie. Pro herecky i pěvecky velmi náročnou úlohu císařovny Alžběty Bavorské, zvané Sisi, je ideální představitelkou, která snese srovnání i s vídeňskými ikonami v této roli. Herecky souzní se svými jevištními partnery, tedy s představiteli Smrti i císaře Franze Josefa. Její Sisi je kombinací vznešeností i zarputilosti zároveň, ve všech polohách má znělý hlas. Její interpretace ústřední písně Jen já vím, jak mám žít i dalších spolehlivě působí na emoce diváků.
Markéta Pešková
– role: Paní Danversová, inscenace: Rebecca (autoři Michael Kunze a Sylvester Levay), Divadlo J. K. Tyla – soubor muzikálu, Plzeň
Markéta Pešková se svým výkonem v roli tajemné hospodyně šlechtického sídla paní Danversové zařadila mezi nejzajímavější a nejnadanější osobnosti současného českého muzikálového divadla. Svoji postavu tvaruje niterně za pomoci minimalistických prostředků, ovšem o to působivěji. Stačí jí jemná gesta a mimika, aby divákům předestřela dokonalou studii démonické postavy v jádru nešťastné ženy, s níž není radno přijít do konfliktu. S nevídanou bravurou zvládá efektně interpretovat písně, jež však v tomto muzikálu patří k těm vůbec nejnáročnějším. Její nastudování role je obdivuhodně propracované jak po stránce pěvecké, tak i herecké.
Mužský výkon:
Lukáš Adam
– role: Luigi Lucheni, inscenace: Elisabeth (autoři Michael Kunze a Sylvester Levay), Národní divadlo moravskoslezské – soubor muzikálu, Ostrava
Herecky, pěvecky i tanečně talentovaný herec ztvárnil roli atentátníka Luigiho Lucheniho sugestivním a bravurním způsobem. V naprostém souznění se záměrem autorů učinil ze své postavy glosátora dění kolem hlavní hrdinky, rakousko-uherské císařovny Elisabeth (Alžběty). Zvláštní pozornost si zaslouží jeho ztvárnění obou tváří této postavy: vtipného kritika doby a jejích protagonistů i anarchistického vraha císařovny, který se po více nežstoletí zodpovídá za svůj zločin před Božím soudem. Při maximálním respektu k ostatním hercům i situacím na jevišti dokáže zcela mimořádným způsobem soustředit pozornost diváků právě na sebe. Tuto schopnost ostatně mnohokrát dokázal již v minulosti.
Jan Kříž
– role: Maxim de Winter, inscenace: Rebecca (autoři Michael Kunze a Sylvester Levay), Divadlo J. K. Tyla – soubor muzikálu, Plzeň
Jan Kříž od počátku své kariéry vyniká nejen skvělými interpretačními schopnostmi, ale také svědomitostí a disciplínou, s nimiž k divadelnímu řemeslu přistupuje – ne náhodou se jako jeden z mála českých umělců prosadil i na evropské muzikálové scéně, když v sezoně 2018–2019 vystupoval v hlavní roli hraběte Krolocka v muzikálu Tanz der Vampire v berlínském Stage Theater des Westens. Výkon Jana Kříže v roli bohatého šlechtice Maxima de Wintera v plzeňské inscenaci muzikálu Rebecca je plnokrevný a ohromující. Tajuplného Maxe ztvárňuje jako charismatického, rozhodného, ale i vnitřně rozervaného muže, hledajícího lásku, porozumění a klid. Pěvecky je naprosto suverénní.
Jan Sklenář
– role: Beetlejuice, inscenace: Beetlejuice (autoři Eddie Perfect, Scott Brown a Anthony King), Hudební divadlo Karlín, Praha
Ačkoliv Jan Sklenář dosud nepatřil mezi známé české muzikálové stálice, díky svému mimořádnému výkonu v titulní roli amerického muzikálu Beetlejuice podle stejnojmenné filmové předlohy se stal bezesporu hlavní hvězdou inscenace. Jeho excentrický a zábavný démon umí děsit, bavit i dojímat, dokáže být zákeřný i citlivě romantický. Každý jeho výstup je přívalem energie, a i když z jeviště téměř nezmizí, celé představení svým živelným výkonem doslova táhne. Jako pomyslný průvodce světem duchů komunikuje s diváky, komentuje dění a probouzí emoce. Výtečný je také po pěvecké stránce. Svým výkonem tak prvotřídně vypravené muzikálové show dodává potřebnou atmosféru.
Muzikál, opereta a jiné hudebně dramatické žánry: Širší nominace
- Hana Fialová – za roli Donny Sheridanové v inscenaci Mamma mia! (Národní divadlo moravskoslezské, Ostrava)
- Andrea Gabrišová – za roli Arcivévodkyně Sofie v inscenaci Elisabeth (Národní divadlo moravskoslezské, Ostrava)
- Petra Králová – za roli Evy v inscenaci Eva! (Městské divadlo Zlín)
- Dagmar Křížová – za roli Zoe Murphy v inscenaci Drahý Evane Hansene (Městské divadlo Brno)
- Lucie Pragerová – z roli Já v inscenaci Rebecca (Divadlo J. K. Tyla, Plzeň)
- Vendula Příhodová – za roli Jany Seymourové v inscenaci Six (Divadlo J. K. Tyla, Plzeň)
- Natálie Tichánková – za titulní roli v inscenaci Elisabeth (Národní divadlo moravskoslezské, Ostrava)
- Jan Brožek – za roli Evana Hansena v inscenaci Drahý Evane Hansene (Městské divadlo Brno)
- Martin Holec – za role Šaška / Sluhy / Profesora v inscenaci Dracula (Divadlo J. K. Tyla, Plzeň)
- Pavel Klečka – za roli Tovjeho v inscenaci Šumař na střeše (Slezské divadlo Opava)
- Radek Melša – za roli Jaroslava Ježka v inscenaci Ježek (Městská divadla pražská)
- Přemysl Pálek – za roli Jerryho Lukowského v inscenaci Donaha! (Divadlo Na Fidlovačce, Praha)
- Peter Pecha – za roli Loly / Simona v inscenaci Kinky Boots (Národní divadlo moravskoslezské, Ostrava)
- Marco Salvadori – za roli Evana Hansena v inscenaci Drahý Evane Hansene (Městské divadlo Brno)
Schválila odborná porota ve složení:
Zdeněk Barták (předseda poroty), Pavel Bár, Milan Bátor, Radek Janda, Oldřich Kříž, Jiří Landa, Machytková Ludmila, Jolana Nováková, Michael Prostějovský, Vítězslav Sladký
Balet, tanec a pohybové divadlo:
Ženský výkon:
Chanell Cabrera Sansón
– role: Kitri, inscenace Don Quijote, Národní divadlo Brno
Chanel Cabrera v roli Kitri zazářila – a to jak brilantní technikou, tak herectvím. I v těch technicky nejnáročnějších pasážích tančila s „lehkovážnou“ grácií a elegancí. Do interpretace vložila vše, co ke Kitri patří – rozpustilý šarm, jemně odstíněnou komiku a koketérii. Se stejnou technickou suverenitou tančila ve druhém jednání, kdy se zjevuje ve snu Donu Quijotovi jako jeho vysněná křehká Dulcinea. Ve finálním pas de deux třetího dějství pak Cabrera ovládla scénu svou spontaneitou, půvabem a osobním kouzlem, nadto s absolutně jistým provedením dvaatřiceti fouettés en point.
Romina Contreras
– role: Manon, inscenace: L’Histoire de Manon, Národní divadlo, Praha
Romina Contreras je už svým zjevem předurčená ke ztvárnění role Manon, kterou tančila s technickou jistotou, elegancí a šarmem. V partnerské práci byla místy oporou svému tanečnímu partnerovi. Svou Manon probarvuje v celé škále charakterových odstínů. Je dívkou rozporuplnou, váhající mezi milostným citem a touhou po hmotném pozlátku, postavou spějící od marnivosti k ženě uštvané a rezignované. Její pojetí tragického finále je strhující.
Anna Yeh
– role: Roxana, inscenace: Cyrano de Bergerac, Národní divadlo Brno
Anna Yeh patří pro svou vynikající techniku a výrazné scénické charisma k oporám brněnského baletu. V minulé sezoně zaujala v do detailu propracované roli Roxany, kterou se jí podařilo vystavět od naivní zamilované dívky až k zralosti a prozření dlouholetého omylu. Vedle technické bravury a velké citlivosti v partnerských pasážích ukázala i své herecké dovednosti a nevšední lyrický až dojemný výraz..
Mužský výkon:
Federico Ievoli
– role: Des Grieux, inscenace: L’Histoire de Manon, Národní divadlo, Praha
Federico Ievoli je oporou baletního souboru Národního divadla, kde všechny jemu svěřené party napříč žánry interpretuje v té nejvyšší kvalitě. Role rytíře des Grieux v baletu L´Histoire de Manon, který patří ke klenotům taneční literatury, ho zastihla v nejlepší formě. Ievoli vytváří fascinující portrét tragické romantické postavy. Je zosobněním lásky, která přesahuje rozum i morální zásady; je ochoten obětovat vše kvůli lásce k Manon. Svou skvělou techniku uplatnil zvláště v adagiových pasážích, ve kterých vyniká jeho výjimečná elegance a pohybová kantiléna. Své zkušenosti prvního tanečníka využil k vytvoření dramatického oblouku, ve kterém postupně přechází od nevinného mladíka k muži zlomeného láskou a osudem. Jeho výkon se řadí k těm nejosobitějším kreacím minulé sezony.
Albert Kaše
– role: Jonathan Livingston Racek, inscenace: Jonathan Livingston Racek, DEKKADANCERS, Praha
Albert Kaše dává Jonathanu Livingstonovi snivost, odhodlání překračovat své limity. Umanutost dosáhnout vytyčeného cíle je v rozporu s jeho fyzickou křehkostí, zranitelností. V jeho tanci se odráží neustálé hledání. Kašeho pohyb trupem nebo jen zády volně přetéká, chvěje se při hledání stability nebo má lehkost a rozmáchlost, když naznačuje snahu vzlétnout. Pojetí mladého tanečníka je zosobněním ideálů – jeho racek přes všechny pochybnosti o sobě a po odmítnutí ze strany hejna získává díky své vytrvalosti svobodu a dochází k poznání radosti z bytí.
Lukas Lizama Garrido
– role: sólový výkon, inscenace: Mystical Self, Lenka Vagnerová & Company, Praha
Tanečník původem z Chile, Lukas Lizama Garrido, je od jara roku 2023 členem souboru Lenka Vagnerová & Company. V minulé divadelní sezoně vynikl mezi skvělými výkony celého souboru v inscenaci Mystical Self mozambického choreografa Edivadla Ernesta. Šlo o naprosto ojedinělý, často šokující způsob pohybového vyjádření. Po celou dobu tančil se strhující energií, místy až v agresivním tempu. Jeho výkon, kdy ho choreograf nutí sáhnout si až na dno sil, je obdivuhodně uhrančivý.
Balet, tanec a pohybové divadlo: Širší nominace
- Nuria Cazorla Garcia – za sólovou roli v díle (Ne)možnost v rámci programu Triangl (Divadlo F. X. Šaldy, Liberec)
- Matilde Giacomelli – za sólovou roli v inscenaci Mystical Self (Lenka Vagnerová & Company, Praha)
- Eliška Hulínská – za sólovou roli v inscenaci Y/Why (420PEOPLE, Praha)
- Aya Okumura – za roli Manon v inscenaci L’Histoire de Manon (Národní divadlo, Praha)
- Rita Pires – za roli Anitry v inscenaci Peer Gynt (Národní divadlo moravskoslezské, Ostrava)
- Shino Sakurado – za roli Solvejg v inscenaci Peer Gynt (Národní divadlo moravskoslezské, Ostrava)
- Sawa Shiratsuki – za roli Odetty/Odilie v inscenaci Labutí jezero (Moravské divadlo Olomouc)
- Karel Audy – za roli Alfreda v inscenaci Návštěva staré dámy (Divadlo J. K. Tyla, Plzeň)
- Giuseppe Iodice – za sólovou roli v díle Šárka v rámci programu ČISTÁ RADOSTance (Národní divadlo moravskoslezské, Ostrava)
- Michal Kováč – za sólovou roli v díle (Ne)možnost v rámci programu Triangl (Divadlo F. X. Šaldy, Liberec)
- Sergio Méndez Romero – za roli Jamese v inscenaci Královský dvůr (Moravské divadlo Olomouc)
- Shoma Ogasawara – za titulní roli v inscenaci Cyrano de Bergerac (Národní divadlo Brno)
- Giovanni Rotolo – za roli Šahrijára v inscenaci Šeherezáda (Národní divadlo, Praha)
- Adrian Sánchez – za roli Basila v inscenaci Don Quijote (Národní divadlo Brno)
Schválila odborná porota ve složení:
Roman Vašek (předseda poroty), Marcela Benoniová, Lucie Dercsényi, Jan Fousek, Jiří Horák, Pavel Knolle, Ivanka Kubicová, Zdeněk Prokeš
Činohra:
- Ženský výkon:
- Tereza Dočkalová – role: Olja, inscenace: Máma (autorka Esther Bol), Divadlo pod Palmovkou, Praha
- Denisa Barešová – role: Ema Bovaryová, inscenace: Paní Bovaryová (autor Gustave Flaubert), Národní divadlo, Praha
- Andrea Elsnerová – role: Hana, inscenace: Hana (autoři Alena Mornštajnová a Jiří Janků), Divadlo na Vinohradech, Praha
- Mužský výkon:
- Petr Panzenberger – role: Roman, inscenace: Perníkář (autoři Roman Pecha, Petr Motýl a Vojtěch Štěpánek), Studio G, Ostrava
- Marcel Rošetzký – role: Sládek, inscenace: Audience (autor Václav Havel), Městské divadlo v Mostě
- Tomáš Šulaj – role: Boris Berezovskij, inscenace: Vlastenci (autor Peter Morgan), Národní divadlo Brno
Alternativní divadlo:
- Sára Arnstein – role: performerský výkon, inscenace: Wonderland (koncept Sára Arnstein), Ufftenživot a Studio ALTA, Centrum nezávislej kultúry Záhrada – Banská Bystrica, Eliadova knihovna Divadla Na zábradlí, Praha
- Anežka Hessová – role: Anežka, inscenace: Můj Hood (autorky Lucie Ferenzová, Anežka Hessová, Eva Stará, Kamila Mottlová & Collective Coller), Collective Coller & Studio Citadela, Praha
- Eliška Mesfin Boušková – role: Eliška, inscenace: Jak vytáhnout kořeny (autoři Eliška Mesfin Boušková a David Košťák), Jihočeské divadlo České Budějovice – Malé divadlo
- Martin Talaga – role: performerský výkon, inscenace: PiNKBUS slovenský a žiadny iný (koncept Martin Talaga), PiNKBUS, Praha
- Kolektiv účinkujících v performanci Headbanger: Matyáš Dlab, Zdeněk Polák, Janet Prokešová, Zuzana Smutková, Pasi Mäkelä – role: kolektivní performerský výkon, inscenace: Headbanger, Terén, D’epog
Loutkové divadlo:
- Šimon Dohnálek – role: Řehoř Samsa, inscenace: Proměna, Divadlo DRAK, Hradec Králové
- Kristýna Franková – role: herecký výkon, inscenace: Čáslavská – Tokio – 1964, Divadlo Alfa, Plzeň
- Bořek Joura – role: Pes Paličák, inscenace: Pes Paličák, Divadlo Minor, Praha
- Martin Matejka – role: Johan, inscenace: Golem, Divadlo v Dlouhé, Praha
- Pavol Smolárik – role: Olí, inscenace: Gulliverovy cesty, Městská divadla pražská, Praha
Cena České akademie divadelníků za mimořádný přínos českému divadelnímu umění:
- Jan Dušek – scénograf
Cena za celoživotní umělecké mistrovství:
- Dana Syslová – činohra
- Ladislav Frej – činohra
- Natalia Achaladze Romanová – opera
- Alice Kvasnicová – balet, tanec a pohybové divadlo
- Jan Ježek – muzikál, opereta a jiné hudebnědramatické žánry
- Lenka Machoninová – alternativní divadlo
Cena za šíření divadelního umění:
- Jakub Špalek
Cena pro mladého umělce či umělkyni v oboru činohry:
- Viktor Zavadil
