Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
    • Výherci soutěží
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Čtení Theater an der Wien 2016/17 ve znamení Shakespeara
sdílejte:
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Mobilní menu Opera PLus
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Klasika
    • Postřehy
    • Týden s tancem
Napište nám
data-width="" data-height="" data-small-header="false" data-adapt-container-width="true" data-hide-cover="false" data-show-facepile="true">
Opera PLUS
Připojte se k největší komunitě klasické hudby Přihlásit se
Sledujte nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
Opera

Theater an der Wien 2016/17 ve znamení Shakespeara

redakce
Publikováno 11/04/2016
sdílejte:
3 minut čtení
sdílejte:

(vienna.at – 9.4.2016)

Ředitel Roland Geyer představil novou sezonu, v níž se kromě nového díla – Hamleta německého skladatele Anno Schreiera na libreto Thomase Jonigka (premiéra 14. září, režie Christof Loy), chystá dalších třináct premiér. K shakespearovským tématům to bude také Falstaff Antonia Salieriho 12. října za řízení René Jacobse.

11. a 13. listopadu bude následovat „dvojitá premiéra“ Verdiho Macbetha, nejprve verze z roku 1865 s Robertem Frontalim v titulní roli, a poté s finálem z roku 1847, kde bude Macbethem Plácido Domingo. Banca bude v obou případech zpívat Ildebrando D’Arcangelo a dirigentem bude Bertrand de Billy. Režii povede (potřetí za svou éru) osobně šéf divadla.

Shakespearovskou tématiku přeruší 12. prosince nové nastudování Dona Giovanniho v režii Keitha Warnera z roku 2006 (bude uveden rovněž jako silvestrovské představení). 19. ledna 2017 přijde semiopera Henryho Purcella The Fairy Queen podle Snu noci svatojánské (mezi interprety budou mimo jiné Anna Prohaska a Kurt Streit).

Už mimo jubilea představí Peter Konwitschny 17. února Peera Gynta Wernera Egka z roku 1938, 17. března přijde Rossiniho Elisabetta v režii Amelie Niermeyer. A na závěr sezony Elegie pro mladé milence Hanse Wernera Henzeho (mimo jiné s Angelikou Kirchschlager). Chystají se také dvě baletní premiéry (3. a 8. dubna 2017). Norský národní balet z Osla přiveze Strašidla podle Henrika Ibsena a Carmen podle Bizeta.

Theater an der Wien (foto archiv)
Theater an der Wien (foto archiv)

 

Vrcholy sezony 2016/17
Dosavaní pobočka, Komorní opera, bude sloužit po odchodu uměleckého vedoucího Sebastiana Schwarze jako regulérní druhá scéna Vídeňky. Soubor mladých (Junges Ensemble) – už ve třetí generaci – připraví čtyři nové produkce se Schwarzovým nástupcem Jochenem Breitholzem. 27. září Verdiho Traviatu, 11. ledna Císaře Atlantidy Viktora Ullmanna, 6. března 2017 bude následovat Händelův Oreste s Rubenem Dubrovskym a jeho souborem Bach Consort. A konečně 18. května další Salieri – Škola žárlivosti s dirigentem Stefanem Gottfriedem.

V sezoně se uskuteční také pohostinská představení, a sice operní divadlo Sirene uvede 3. listopadu Hybris Šimona Vosečka, 14. listopadu Nemesis Hannesa Löschela a 25. listopadu to bude Soma Christofa Dienze.

Potěšitelná bilance
Roland Geyer, který Theater an der Wien povede do roku 2020, je se svým „slunečním systémem“, jak říká, spokojen, stejně jako šéf Spojených vídeňských divadel Thomas Drozda. Divadlo vykazuje 97,2 procentní návštěvnost a při některých představeních dokonce stoprocentní.

Theater an der Wien (foto archiv)
Theater an der Wien (foto archiv)

www.theater-wien.at

Přeložila a připravila Vlasta Reittererová

TémataTheater an der WienWiener Kammeroper
Sdílet článek
Facebook email vytisknout
sdílejte:
Předchozí článek Podívejte se na Dvořákovu taktovku
Další článek Cesty za jevištním tancem v operách 17. a 18. století (2)
0 0 hlasy
Ohodnoťte článek
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Opera PLUSOpera PLUS
Sledujte nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up