Buchbinderova pohotová hra proplula celým dílem bez náznaku zvýšené technické námahy
Na Bratislavských hudebních slavnostech zazněl 21. září 2025 koncert plný kontrastů v podání hostujícího L’Orchestre National de France. Dirigent Cristian Măcelaru otevřel večer dílem svého rumunského krajana George Enesca, po…
Operní panorama Heleny Havlíkové (543) – Olomoucká Tosca s tradicí i nečekaným závěrem
Operní soubor Moravského divadla Olomouc zahájil sezonu inscenací Tosky Giacoma Pucciniho. V hudebním nastudování Zsolta Hamara a režii Daniely Špinar zůstal zachován tradiční výklad hlavních témat, avšak v minimalistické scénografii s…
Hudební archeologie proměněná v živé divadlo. Věrná bojovnice dobyla Český Krumlov
Festival barokních umění v Českém Krumlově uvedl ve svém 18. ročníku ve dnech 19. až 21. září 2025 operu Alessandra Scarlattiho La Guerriera Costante. Nepochází ze zámeckého hudebního archivu, tato novodobá…
S Marthou Moore o pohybových partiturách a americké postmoderně
Centrum choreografického rozvoje SE.S.TA pozvalo již poněkolikáté do Prahy choreografku a pedagožku Marthu Moore, která povede workshop, v jehož rámci pracuje s tzv. scores (tedy zadání nebo doslovně partitury). Jako tanečnice vyšla…
Jak si rozumí Daniela Špinar s Toscou?
Moravské divadlo Olomouc se 19. září 2025 stalo dějištěm operního večera – na jeho jeviště se vrátila po šestnácti letech Pucciniho Tosca, jedno z nejslavnějších děl světového repertoáru. Inspirovaná tragédií francouzského…
Nostalgie při svíčkách. Havrlantovo cembalo znělo barvami i stíny, i když podmínky koncertu bránily plnému vyznění
20. září 2025 se v rámci hudebního festivalu Lípa Musica rozeznělo cembalo v komorních prostorách kostela sv. Barbory v Zahrádkách. Raně barokní kostelík uprostřed polí a lesů není elektrifikován, takže…
