S Marthou Moore o pohybových partiturách a americké postmoderně
Centrum choreografického rozvoje SE.S.TA pozvalo již poněkolikáté do Prahy choreografku a pedagožku Marthu Moore, která povede workshop, v jehož rámci pracuje s tzv. scores (tedy zadání nebo doslovně partitury). Jako tanečnice vyšla…
Jak si rozumí Daniela Špinar s Toscou?
Moravské divadlo Olomouc se 19. září 2025 stalo dějištěm operního večera – na jeho jeviště se vrátila po šestnácti letech Pucciniho Tosca, jedno z nejslavnějších děl světového repertoáru. Inspirovaná tragédií francouzského…
Nostalgie při svíčkách. Havrlantovo cembalo znělo barvami i stíny, i když podmínky koncertu bránily plnému vyznění
20. září 2025 se v rámci hudebního festivalu Lípa Musica rozeznělo cembalo v komorních prostorách kostela sv. Barbory v Zahrádkách. Raně barokní kostelík uprostřed polí a lesů není elektrifikován, takže…
Album týdne Normana Lebrechta: Mrtvý Chopin a jeho nová vizionářka Ingrid Fliter
Co ještě může Chopin nabídnout posluchači, který už slyšel jeho díla v podání Rubinsteina, Horowitze, Richtera i Argerich? Britský publicista a hudební kritik Norman Lebrecht bez okolků přiznává, že jeho…
Hudební setkání Habermanna s Händelem ukázalo sílu zapomenutého díla, Musica Florea narazila na limity akustiky i provedení
Dvojici mší méně známého českého skladatele 18. století Františka Václava Habermanna představila 15. září 2025 Musica Florea. Doplnily je dva korunovační anthemy a concerto grosso Georga Friedricha Händela, který si…
Opera je pro mě živý organismus, nikoliv exponát v muzeu, říká režisér Tomáš Ondřej Pilař
Jihočeská opera otevírá novou sezonu výrazným gestem – jako první v historii českých scén uvede výhradně díla 20. a 21. století. Šéf opery a režisér Tomáš Ondřej Pilař v rozhovoru…
