Poslední z rubriky Top

Operní panorama Heleny Havlíkové (543) – Olomoucká Tosca s tradicí i nečekaným závěrem

Operní soubor Moravského divadla Olomouc zahájil sezonu inscenací Tosky Giacoma Pucciniho. V hudebním nastudování Zsolta Hamara a režii Daniely Špinar zůstal zachován tradiční výklad hlavních témat, avšak v minimalistické scénografii s…

Hudební archeologie proměněná v živé divadlo. Věrná bojovnice dobyla Český Krumlov

Festival barokních umění v Českém Krumlově uvedl ve svém 18. ročníku ve dnech 19. až 21. září 2025 operu Alessandra Scarlattiho La Guerriera Costante. Nepochází ze zámeckého hudebního archivu, tato novodobá…

S Marthou Moore o pohybových partiturách a americké postmoderně

Centrum choreografického rozvoje SE.S.TA pozvalo již poněkolikáté do Prahy choreografku a pedagožku Marthu Moore, která povede workshop, v jehož rámci pracuje s tzv. scores (tedy zadání nebo doslovně partitury). Jako tanečnice vyšla…

Jak si rozumí Daniela Špinar s Toscou?

Moravské divadlo Olomouc se 19. září 2025 stalo dějištěm operního večera – na jeho jeviště se vrátila po šestnácti letech Pucciniho Tosca, jedno z nejslavnějších děl světového repertoáru. Inspirovaná tragédií francouzského…

Nostalgie při svíčkách. Havrlantovo cembalo znělo barvami i stíny, i když podmínky koncertu bránily plnému vyznění

20. září 2025 se v rámci hudebního festivalu Lípa Musica rozeznělo cembalo v komorních prostorách kostela sv. Barbory v Zahrádkách. Raně barokní kostelík uprostřed polí a lesů není elektrifikován, takže…

Album týdne Normana Lebrechta: Mrtvý Chopin a jeho nová vizionářka Ingrid Fliter

Co ještě může Chopin nabídnout posluchači, který už slyšel jeho díla v podání Rubinsteina, Horowitze, Richtera i Argerich? Britský publicista a hudební kritik Norman Lebrecht bez okolků přiznává, že jeho…