Kateřina Kněžíková v Glyndebourne. Kde končí režijní svoboda a začíná destrukce autorského záměru?
Operní festival v Glyndebourne letos znovu nabídl Janáčkovu Káťu Kabanovou. To potvrdilo, že česká hudba má na světových scénách pevné místo. V roli Káti se opět představila sopranistka Kateřina Kněžíková,…
Hudbu pro děti nemusíte zjednodušovat, říká Lukáš Hurník o své nejnovější inscenaci
Více než rok po světové premiéře se dětská opera Porucha na lodi Nautilus skladatele Lukáše Hurníka představí libereckému publiku. Dobrodružný příběh inspirovaný Julesem Vernem spojuje napětí, humor i klasické operní…
Operní panorama Heleny Havlíkové (541) – Pokus o rekonstrukci výkřiku
K oslavě svých pětadvacátých narozenin si Orchestr BERG nadělil inscenaci hudebně-divadelní kompozice s názvem Předřeč šelmy. Koncept a hudbu pro čtveřici vokalistek a pětičlenný ansámbl vytvořil Petr Hora na libreto,…
Hudba je univerzální jazyk. Mozart a mambo patří k sobě víc, než čekáte, tvrdí hornistka Sarah Willis
Hornistka Sarah Willis se v roce 2001 stala první hráčkou na dechový nástroj, která získala místo v Berlínské filharmonii, v níž působí dodnes. Předtím byla deset let členkou Staatskapelle Berlin. Na…