Liturgické moteto Exsultate, jubilate (Radujte se!) zkomponoval Wolfgang Amadeus Mozart pro kastráta Venanzia Rauzziniho, a to v Miláně, kde se zrovna hrála jeho opera Lucio Silla. Hudba moteta nezakrytě vypovídá o Amadeově tehdejší uvolněné a povznesené náladě, o nadšení, které mu operní úspěchy přinášely.
Ve své době byl Franz Xaver Süssmayr populárním skladatelem. My už ho však známe vlastně jen jako toho, kdo dokomponoval Mozartem nedokončené Requiem. I když bychom v jeho dílech marně hledali originalitu a poetickou hloubku, nelze jim upřít melodičnost a okouzlující, až lidový charakter. Süssmayrova Sinfonia Turchesca patří ke kompozicím ovlivněným exotickými tureckými intonacemi – stejně jako třeba Mozartův Únos ze serailu.
Symfonie začal Pavel Vranický komponovat kolem roku 1786. Odvážným harmonickým průběhem, divadelními gesty a virtuózními obrazy předjímal v něčem romantický styl. Veřejné představení jeho díla Grande Symphonie caractéristique pour la Paix avec la République française bylo v prosinci 1797 úředně zakázáno. Název se jevil být příliš provokativní. Skladba ve zvukomalebných obrazech líčí průběh Francouzské revoluce a následných válek. Vranického hudba poměrně rychle a překvapivě upadla v zapomnění, přestože současníci oceňovali její styl, jenž srovnávali s Haydnovým.
Se Symfonickým orchestrem Českého rozhlasu poprvé vystoupí sopranistka Veronika Rovná, která je stálým hostem nejvýznamnějších českých operních scén. „Na koncert se velmi těším, protože pro mě představuje hned několik osobních milníků. Bude to mé první setkání na koncertním pódiu se Symfonickým orchestrem Českého rozhlasu a zároveň debut v krásném prostoru Betlémské kaple. A když se k tomu přidá slavnostní moteto Wolfganga Amadea Mozarta… co víc si přát?“
