V Brně dnes nastoupil nový ředitel

V čele Národního divadla Brno ode dneška stojí Martin Glaser, který dosud zastával pozici uměleckého šéfa činohry Jihočeského divadla v Českých Budějovicích. Do března bude mít 40 procent úvazku, poté se funkce chopí naplno. Současně s ním dnes do divadla nastoupil nový umělecký šéf baletu Mário Radačovský. Cílem Glasera je podle jeho slov vyzdvihnout ND Brno mezi sebevědomé metropolitní instituce, jakými jsou například divadlo v Mnichově, Hamburku či v Lyonu.

“Změny ještě v této sezoně nebudou patrné, protože je celá naplánovaná a bude dokončena pod vedením stávajících šéfů. Nyní už pracujeme na dramaturgických plánech pro sezonu 2015/2016,” řekl novinářům Glaser. Národní divadlo Brno bylo bez ředitele 13 měsíců. Minulý šéf Daniel Dvořák rezignoval na konci září 2012. Brněnský magistrát jako zřizovatel instituce uspořádal dva neúspěšné otevřené konkurzy, nakonec odborná porota vybrala Glasera ve třetím, neveřejném, výběrovém řízení.Glaser podotkl, že k některým změnám v divadle bude potřebovat více peněz, než instituce dosud měla k dispozici. Chystá se proto jednat s představiteli kraje i s budoucím ministrem kultury. Jednání s městem jako zřizovatelem nyní začalo. “Pro mě jako aktivního divadelníka je podstatné, aby se tady dělalo dobré divadlo. Nyní nás čeká nesmírné množství práce,” řekl ředitel. Zdůraznil, že je především potřeba oživit Mahenovu činohru, která podle něj není v dobrém stavu.

Společně s Glaserem postupně do divadla přijdou noví umělečtí šéfové. Balet bude řídit ode dneška slovenský choreograf Mário Radačovský, činohru povede od příští sezony Martin Františák a operu od 1. ledna 2015 Jiří Heřman. “Miluji klasický balet a klasický repertoár. Budeme se snažit, aby byla představovaná klasika i například balet z 20. století,” řekl Radačovský. Františák jako budoucí šéf činohry podle Glasera sestavuje silný dramaturgický tým. Heřman dnes novinářům řekl, že chce k opeře přitáhnout i diváky, kteří na ni obvykle nechodí.

Glaser se také rozhodl, že z Reduty udělá druhou scénu činohry. “Z pohledu diváka se tím nic nezmění. Reduta zůstane stále scénou, která je nejvíce otevřená experimentu,” řekl ředitel. Reduta byla dosud samostatnou jednotkou a tvořila vedle baletu, Mahenovy činohry a Janáčkovy opery čtvrtou složku Národního divadla Brno. Dva činoherní soubory pod jednou střechou ale Glaser nepovažuje z dlouhodobého hlediska za výhodné.

Napsat komentář