Valentýnský recitál ve Státní filharmonii Košice nejen pro zamilované
Barytonista Richard Šveda se úspěšně prosadil na mnoha mezinárodních pěveckých soutěží doma i v zahraničí. Od sezony 2010/2011 je sólistou Deutsche Oper am Rhein v německém Düsseldorfu. Jeho hlavním repertoárem jsou postavy z Mozartových oper, s nimiž debutoval ve Státní opeře Praha ve svých 22 letech a později se představil i vídeňskému publiku ve Volksoper. Úspěšná jevištní a koncertní vystoupení má za sebou v Semperoper Dresden, Concertgebow Amsterdam, Prinzregententheater Mnichov, Musikverein Wien, Volksoper Wien, Grand Theatre Shanghai, Gran Teatro del Liceu v Barceloně, Teatro Real Madrid, Opéra Comique Paris, Opéra dè Montreal, Velkém divadle v Moskvě, Národním divadle Praha, Opeře Curych a dalších. Na Valentýnský recitál zve slovy: “Připravil jsem výběr mých oblíbených operních árií a písní v krásných klavírních úpravách, většinou od slovanských skladatelů. Věřím, že se bude líbit i divákům v Košicích, na které se už velmi těším.”
Mezzosopranistka Zuzana Šveda se úspěšně prosadila na několika mezinárodních pěveckých soutěží. Nejzajímavější je získání titulní role v opeře Vita současného skladatele Marca Tutina na Opera Competition and Festival ve spolupráci s Mezzo Television v Szegedu. Za ztvárnění této operní postavy v Ostravě byla Zuzana Šveda později nominována na českou Thálii. Její repertoár zahrnuje mnoho titulních rolí, například Dorabellu (Cosi fan tutte), Rossiniho Isabellu z Italky v Alžíru, Bizetovu Carmen, Charlottu (Massenet: Werther), Giordanovu Fedoru a Giorgettu z Pucciniho Pláště. Zuzana Šveda interpretovala tyto a mnohé další operní postavy na scénách Národního divadla moravskoslezského v Ostravě, Slovenského národního divadla v Bratislavě, Slovenského národního divadla v Košicích, ale i na zahraničních scénách v Klagenfurtu, Regensburgu a v Deutsche Oper am Rhein v Düsseldorfu. Na turné v Japonsku vystoupila Zuzana Šveda po boku světoznámé Edity Grúberové.
Klavírista Róbert Pechanec začal spolupracovat se zpěváky již během studií na konzervatoři. Několikrát získal cenu pro nejlepšího korepetitora na Mezinárodní pěvecké soutěži Antonína Dvořáka v Karlových Varech. Působil na operním festivalu ve Wexfordu jako korepetitor a šéf nastudování v několika inscenacích s předními sólisty tohoto festivalu. Mezi jeho stálé komorní partnery patří sopranistka Adriana Kučerová, tenorista Pavel Bršlík, s nímž vystupoval na koncertech v Berlínské státní opeře, v belgické státní opeře Théâtre Royal de la Monnaie v Bruselu, v Bordeaux a ve Štrasburku, a basista Štefan Kocán, s nímž vystupoval ve Vídni, v Paříži a na festivalu Pražské jaro. Diskografie Róberta Pechance zahrnuje komorní spolupráci s Marií Fajtovou, Richardem Švedem, Adrianou Kučerovou a Pavlem Bršlíkem.
Valentýnský recitál představí působivou přehlídku vokálních děl klasiků světové hudby v kombinaci s hudbou českých a slovenských skladatelů. Hudba v těchto dílech spojuje témata lásky, touhy a milostných vztahů. Kouzelně je ztvárnil Wolfgang Amadeus Mozart v opeře Figarova svatba nebo francouzský skladatel Georges Bizet v opeře Carmen, kde hlavní hrdinka vzrušuje publikum vášnivým projevem vyvolávajícím divoký tanec a oslnivé svádění. Důstojné místo v koncertním programu bude mít také vokální dílo Petra Iljiče Čajkovského. Zazní árie a dueto z jeho opery Panna orleánská a poté několik jeho půvabných a expresivních romancí. Česká hudba je v programu zastoupena delikátními vokálními díly z cyklu Malé smutky Petra Ebena i působivým zpracováním tradičních lidových motivů v cyklu Nové slovenské písně Bohuslava Martinů. Slovenská vokální hudba je zde zastoupena lidovými písněmi v osobitém zpracování Alexandra Moyzese.
Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky
[mc4wp_form id="339371"]