Zuzanka? Už mě tolik neuspokojuje. Ptali jste se Simony Houda Šaturové

  1. 1
  2. 2

Milý Davide, díky za palce! Momentálně připravuji roli Ismene v Mozartově opeře Mitridate re di Ponto pro Brusel. A pak mě čeká období, kdy budu takzvaně „oprašovat“ již zpívané tituly (například Konstanze pro Drážďany), což je taky příjemné. Směr vývoje hodně určují nabídky, které přicházejí. A zatím pouštět se do jiných oborů nemám v plánu. Naopak se snažím si obor hlídat, abych si udržela hlas v dobré kondici.

Dobrý den, četla jsem před časem v jednom z vašich rozhovorů, že jste ze začátku měla velké problémy s vašimi učiteli. Můžete být prosím konkrétnější? Nechcete sama začít učit nebo dávat aspoň kurzy? Velmi se mně líbíte! (Ester, Praha)

Milá Ester, zatím mi moje pracovní povinnosti nedovolují, abych pravidelně s někým pracovala. Stále jsem koncentrovaná hodně na sebe. Pořád je co zlepšovat. Abych učila kvalitně, musela bych se tomu věnovat na sto procent a to zatím není možné. Kurzy už jsem ale dávala.

A co se mých začátků týče, jenom jsem nenašla společnou řeč s mým prvním pedagogem ohledně dechu. Naštěstí se vše rychle vyřešilo změnou pedagoga. Ale pochopit dech mi pak trvalo ještě hodně dlouho 🙂

Nechystáte v Praze zase nějaký podobný koncert, jako bylo vaše vystoupení s Brynem Terflem nebo Mariuszem Kwiecieněm? (Naďa Švejnohová)

Milá paní Švejnohová, bohužel v nejbližší době v Praze takové vystoupení v plánu není. Na koncert s Mariuszem byste si musela zajet letos v červenci do Wroclawi.

Za čtenáře Opery Plus děkujeme za odpovědi!

Simona Houda Šaturová (foto © Jan Houda)
Simona Houda Šaturová (foto © Jan Houda)

 

Vizitka:
Simona Houda Šaturová se narodila v Bratislavě. Absolvovala bratislavskou konzervatoř, své pěvecké vzdělání dále prohlubovala na mistrovských kurzech Ileany Cotrubas ve Vídni a u Magreet Honig v Amsterodamu.

Je stálým hostem Théâtre de la Monnaie v Bruselu, kde kromě rolí Ilie, Sandriny a Servilie úspěšně ztvárnila i Violettu (režie Andrea Breth, dirigent Ádám Fischer) a Gildu (režie Robert Carsen, dirigent Carlo Rizzi). Často spolupracuje s Aalto-Musiktheater v Essenu (Violetta, Adina, Konstanze, Elettra, Donna Anna) a Oper Frankfurt (Lucia, Pamina, Oscar, Madama Cortese). Mohli jsme ji rovněž slyšet v Teatro Colón Buenos Aires, Megaron Athens, Théâtre du Châtelet v Paříži a Opéra de Monte-Carlo.

Simona Houda Šaturová je rovněž žádanou koncertní pěvkyní, z významných produkcí jmenujme vystoupení v Carnegie Hall s Philadelphia Orchestra, účinkování na Salzburger Festspiele, spolupráce s Toronto Symphony Orchestra v Kanadě, Orchestre de Paris, koncert pod vedením Ivana Fischera s Mnichovskou filharmonií, novoroční koncert Haydnova Stvoření s Londýnskou filharmonií pod taktovkou Adama Fischera. Absolvovala turné s Phillipem Herreweghe a Orchestre des Champs-Elysés. (Festivaly Edinburgh, Rheingau, San Sebastian, Warcaw a jiné) Vystoupila v Osace s Osaka Symphony pod vedením E.Oue. V roce 2008 mimo jiné absolvovala turné po Německu se světoznámým barytonistou Thomasem Quasthoffem s oratoriem Elias Felixe Mendelssohna-Bartholdyho pod taktovkou Helmutha Rillinga.

K dirigentům, se kterými spolupracuje, patří Chritoph Eschenbach (The Philadelphia Orchestra, Orchestre de Paris, NDR Sinfonieorchester), Manfred Honeck (Pittsburgh Symphony Orchestra, Oslo Philharmonic), Adam Fischer (London Philharmonic Orchestra, Orchestra of the Age of Enlightment), Jiří Bělohlávek (Česká Filharmonie), Helmuth Rilling (Israel Philharmonic Orchestra, Toronto Symphony Orchestra), Iván Fischer a Christopher Hogwood (Münchner Symphoniker), Tomáš Netopil (Orchestra Accademia Nazionaledi Santa Cecilia) a Philippe Herreweghe (Orchestre des Champs-Elysés).

Simona Houda Šaturová je držitelkou Ceny Nadace Charlotty a Waltera Hamelových za vynikající pěvecké výkony (Lübeck 2007) a ceny Thálie za nejlepší operní výkon v roce 2001.

Její poslední nahrávkou je CD Decade, mapující desetiletí, kdy se v rozmezí 1771–1781 setkává vyzrálý a úspěšný Mysliveček s mladičkým Mozartem. CD mimo jiné obsahuje čtyři skladby ve světové premiéře.  V její diskografii  najdeme též adventní a vánočné skladby na CD s názvem Gloria, v čele s mimořádnou ukolébavkou Panny Marie od Tarquinia Meruly a kompozicemi Zbyňka Matějů Ad te Domine. K dvoustému výročí úmrtí Josepha Haydna vyšlo v květnu u vydavatelství Orfeo profilové CD Haydn Arias, které obdrželo ocenění časopisu The Gramophone Editor’s Choice 2009.  S Českým filharmonickým sborem nahrála CD Mozartových duchovních skladeb (vydavatelství Arco Diva) a pro vydavatelství Hänssler se podílela na projektu Haydnových mší s dirigentem Helmuthem Rillingem. Nahrávka Mahlerovy Druhé symfonie s Philadelphia Orchestra vyšla u vydavatelství Ondine a získala ocenění Supersonic Award stejně jako ocenění německých kritiků Preis der deutschen Schallplatten Kritik. Obě tato ocenění získala i nahrávka Requiem and Miserere od Johanna Adolfa Hasseho (Carus Verlag).
(Zdroj: saturova.com)

www.saturova.com

Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky

[mc4wp_form id="339371"]
  1. 1
  2. 2

Mohlo by vás zajímat