Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
    • Výherci soutěží
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Čtení Slovenská filharmonie Bratislava
sdílejte:
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Mobilní menu Opera PLus
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Klasika
    • Postřehy
    • Týden s tancem
Napište nám
data-width="" data-height="" data-small-header="false" data-adapt-container-width="true" data-hide-cover="false" data-show-facepile="true">
Opera PLUS
Připojte se k největší komunitě klasické hudby Přihlásit se
Sledujte nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
Chystá seZ domova

Slovenská filharmonie Bratislava

redakce
Publikováno 02/03/2018
sdílejte:
1 minut čtení
sdílejte:
James Judd, Slovenská filharmónia – Bratislava 18. 5. 2017 (zdroj Slovenská filharmónia / foto © Peter Brenkus)

apríl 2018

štvrtok 26. a piatok 27. apríla v 19.00 hodin – Koncertná sieň SF

Slovenská filharmónia
Daniel Raiskin – dirigent
Jean-Fréderic Neuburger – klavír

Ludwig van Beethoven: Koncert pre klavír a orchester č. 4 G dur, op. 58
Dmitrij Šostakovič: Symfónia č. 4 c mol, op. 43

Jedným z neoficiálnych divov sveta je 9. symfónia Ludwiga van Beethovena. Toto dielo dodnes vyráža dych svojím apelom a fascinuje človeka. Beethoven vo Finále použil tému, blízku detskému popevku. O tento zdanlivo samozrejmý materiál však tuho bojoval v predchádzajúcich skladbách – aj vo Finále 4. klavírneho koncertu, kde sa téma Finále „Deviatky“ mihne ako rozprávková bytosť. Beethovenovský hrdinský pátos a humanistické nasadenie boli aj krédom Dmitrija Šostakoviča. Prvá etapa jeho kariéry bola elegantná a plná rozletu. Po roku 1936, kedy operu Lady Macbeth Mcenského okresu ostro odsúdil „súdruh“ Stalin, sa pre Šostakoviča začalo ozajstné pozemské peklo. Prvým zúfalým výkrikom do temnoty je dráma 4. symfónie…

 

www.filharmonia.sk

Sdílet článek
Facebook email vytisknout
sdílejte:
Předchozí článek Choreograf, který ví, co chce. Rozhovor s Filipem Veverkou
Další článek Capuçonův čistý Dvořák, Byčkovův monstrózní Čajkovskij
0 0 hlasy
Ohodnoťte článek
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Opera PLUSOpera PLUS
Sledujte nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up