Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Čtení Strhující inscenace Davida Radoka se vrací na jeviště Janáčkova divadla
sdílejte:
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Mobilní menu Opera PLus
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Klasika
    • Postřehy
    • Týden s tancem
Napište nám
data-width="" data-height="" data-small-header="false" data-adapt-container-width="true" data-hide-cover="false" data-show-facepile="true">
Opera PLUS
Připojte se k největší komunitě klasické hudby Přihlásit se
Sledujte nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
Chystá seOperaZ domova

Strhující inscenace Davida Radoka se vrací na jeviště Janáčkova divadla

Po dvouleté přestávce se na repertoár brněnské opery vrací na dvě reprízy jedinečná inscenace, která v jednom večeru spojuje mimořádná díla počátku 20. století - Bartókův Modrovousův hrad a Schönbergovo Očekávání v režii jednoho z nejlepších českých režisérů Davida Radoka a hudebním nastudování Marko Ivanoviće.

redakce
Publikováno 07/02/2019
sdílejte:
3 minut čtení
sdílejte:
Modrovousův hrad / Očekávání (zdroj NdB)

Tento ojedinělý dvouvečer vznikl ve spolupráci s Operou Göteborg a své síly zde spojili orchestr Janáčkovy opery NdB se třemi vynikajícími švédskými sólisty Katarinou Karnéus, Katarinou Giotas a Andersem Lorentzsonem.

Přestože Bartókova jediná opera Modrovousův hrad a Schönbergovo první jevištní dílo Očekávání vznikaly nezávisle na sobě, i když téměř ve stejnou dobu, pojí je stejné téma. Jejich ústředním motivem je lidská psychika a podvědomí, předmět velmi populární na počátku 20. století. Obě opery vypráví o touze poznat tajemství, která mají zůstat skryta, naději i strachu, co nakonec přerůstá v děsivé poznání. Toho ve své inscenaci využil režisér David Radok a propojil díla v uzavřený strhující dramatický celek, kde jeden příběh přerůstá do druhého.

Modrovousův hrad / Očekávání (zdroj NdB)

Roli Modrovouse ztvární člen souboru Göteborg Opera Anders Lorentzson. Nastudoval zde řadu rolí, např. Figaro (Figarova svatba), Leporello (Don Giovanni), Wotan (Valkýra). Spolupracoval s Metropolitní operou New York na rolích Sarastra (Kouzelná flétna) a Pognera (Mistři pěvci norimberští). Spolupracuje s Královskou operou ve Stockholmu, kde se představil jako např. Sparafucile (Rigoletto), Titurel (Parsifal) aj. Spolupracuje s dalšími významnými divadly, jako jsou Malmö Opera, velké divadlo v Moskvě, ND v Praze a operní domy v Ravenně a Tchaj-Pej.

Jako Judith (Modrovousův hrad) se představí Švédská mezzosopranistka Katarina Giotas, která debutovala jako Cherubín (Figarova svatba) ve Stockholmu. V Královské opeře ve Stockholmu debutovala v roli Dona Ramira  (La finta giardiniera). V Opeře Göteborg se představila např. v rolích Emilie (Othello), Suzuki (Madame Butterfly), v Dánské královské opeře nastudovala např. Charlottu (Werther) a Carmen, kterou zpívala i v benátském Teatro La Fenice. V sezóně 2016/17 vystoupila v Göteborg Opera jako Carmen v inscenaci Davida McVickara.

Modrovousův hrad / Očekávání (zdroj NdB)

Představitelka Ženy (Očekávání) mezzosopranistka Katarina Karnéus je absolventkou Trinity College of Music v Londýně a National Opera Studio. Účinkuje v předních světových operních domech, jako je např. Metropolitní opera New York, Royal Opera House Covent Garden, Opéra National de Paris, Geneva Opera, Bayerishe Staatsoper a další. Její repertoár zahrnuje širokou škálu rolí od Händela, Mozarta, Rossiniho, Bizeta, Wagnera a Strausse. Je pravidelným hostem festivalů jako jsou BBC Proms, Edinburgh Festival a Salzburk Festspiele. Katarina Karnéus obdržela od švédského krále v roce 2015 vyznamenání Litteris et Artibus.

Inscenace získala cenu Divadelní kritiky jako inscenace roku za 2016. Reprízy v Janáčkově divadle se uskuteční 8. a 10. února 2019.

TémataAnders LorentzsonDavid RadokKatarina GiotasKatarina Karnéus
Sdílet článek
Facebook email zkopíruj odkaz vytisknout
sdílejte:
Předchozí článek Valentýnská soutěž o vstupenky: Večer pro krále
Další článek Festival filmové hudby vyvrcholil Pruským requiem na Žofíně
0 0 hlasy
Ohodnoťte článek
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Opera PLUSOpera PLUS
Sledujte nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up