Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
    • Výherci soutěží
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Čtení Taneční duet La Mar v novém nastudování
sdílejte:
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Mobilní menu Opera PLus
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Klasika
    • Postřehy
    • Týden s tancem
Napište nám
data-width="" data-height="" data-small-header="false" data-adapt-container-width="true" data-hide-cover="false" data-show-facepile="true">
Opera PLUS
Připojte se k největší komunitě klasické hudby Přihlásit se
Sledujte nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
Chystá sePR ZprávyTanecZ domova

Taneční duet La Mar v novém nastudování

Dana Pala Creativity company představuje taneční inscenaci La Mar ve zbrusu novém nastudování. V díle na motivy pohádky H. Ch. Andersena Malá mořská víla se představí Hanna Nussbaumer (AUS & SWE) a Viktor Konvalinka (CZ). Choreografii, ve které je hlavním tématem vztah mezi mužem a ženou, můžete vidět v pražském Studiu ALTA v Holešovicích. Premiéra v novém obsazení se uskuteční 8. listopadu 2019.

redakce
Publikováno 06/11/2019
sdílejte:
4 minut čtení
sdílejte:

„La Mar je taneční duet pro dva cizince, doplněný zvuky a melodií vzdálených míst, na motivy H. Ch. Andersena,“ říká jeho autorka. Uskupení umělců kolem české choreografky Dany Pala založené v roce 2013 uvádí nové nastudování úspěšné inscenace z roku 2017 La Mar, která byla v roce 2018 vybrána jako jediná z ČR na prestižní festival současného tance Dance Stages v Šanghaji. „Příběh němé mořské panny, která opouští svůj podmořský svět, aby poznala život na souši, slouží jako výchozí námět choreografie pro dva tanečníky, muže a ženu. Abychom podtrhli rozdílnost dvou světů a odlišnost každé lidské bytosti, obsadili jsme do inscenace českého tanečníka (Viktor Konvalinka) jako protiklad australsko-švédské tanečnici (Hanna Nussbaumer),“ vysvětluje choreografka Dana Pala.

Andersenovo nejznámější dílo není pouze banální pohádka pro děti, ale tragický příběh, který je nadčasový a dospělý člověk 21. století může být překvapený jeho aktuálností a naléhavostí. Název inscenace „La Mar“ je španělská slovní hříčka. El Mar je ve španělštině moře a je rodu mužského, „La“ je člen ženského rodu. „La Mar“ by tedy doslovně česky znamenalo Mořa.

Inscenace pokračuje v linii prolínání tance se scénografií a diváci mají možnost vidět pečlivou choreografickou práci s rozličnými elementy na scéně. Choreografie je doprovázena originální hudební kompozicí Jiřího Lukeše, která pracuje s autentickými zvuky z cest, které zaznamenala sama Dana Pala. Hudba je doplněna motivem španělského kytaristy José Bolaňose. „Chceme vystihnout co nejvyšší míru pestrosti a různorodosti nejen v samotné choreografii, ale i v hudbě,“ proklamuje Lukeš.

Choreografka Dana Pala, která tvoří hlavně v České Republice, Španělsku a Německu, vede mimo jiné také taneční školu moderního tance v Mělníku u Prahy. Hlavní myšlenkou její tvorby je vznik tanečních projektů, workshopů a propojení různých uměleckých disciplín z oblasti současného tance, hudby, scénografie, architektury i multimediálních technik.

Viktor Konvalinka (tanec)
Po absolvování Pražské taneční konzervatoře se stal členem Českého národního baletu, kde byl v roce 2006 jmenován sólistou. Vystupoval jako sólista v klasickém repertoáru, moderních baletech a současné choreografii. Během svého působení zde nastudoval mnoho děl renomovaných choreografů, jako jsou Jiří Kylián, Ohad Naharin, Mats Ek, Jiří Pokorný, Jacobo Godani, Youri Vamos, Petr Zuska, Jan Kodet a mnoho dalších. V roce 2009 založil taneční company DekkaDancers. V roce 2015 získal za své vynikající sólo v „Decadance“ Ohada Naharina v Národním divadle, cenu Thalie v kategorii „Tanec a pohybové divadlo“. Od roku 2015 působí v taneční company Norrdans ve Švédsku.

Hanna Nussbaumer (tanec)
Po maturitě na Ecole Ballet School v Sydney v Austrálii v roce 2013 promovala v Londýně na Rambert School of Ballet and contemporary dance. Během svého pobytu zde měla příležitost spolupracovat s Rambert Dance Company. Poté pokračovala v magisterském studiu na London School of Contemporary Dance. V roce 2013 nastoupila na praxi v dánském tanečním divadle. Do švédského souboru Norrdans nastoupila v lednu 2015. Nyní tančí na volné noze a spolupracuje například v ČR s Janou Burkiewiczovou.

La Mar
Koncept, režie, choreografie: Dana Pala (CZ)
Tanec: Hanna Nussbaumer (AUS & SWE), Viktor Konvalinka (CZ)
Set design, original light design: Michal Hōr Horáček (CZ)
Light design: František Fabian
Kostýmy: Nguyen Ha Thanh Špetlíková (VN)
Hudba: Jiří Lukeš (CZ)
Hudební motivy: José Bolaňos (ES)
Produkce: Dana Pala Creativity

TémataDana Pala CreativityHanna NussbaumerLa MarStudio AltaViktor Konvalinka
Sdílet článek
Facebook email zkopíruj odkaz vytisknout
sdílejte:
Předchozí článek „Zásadní Xenakis“ přinesl zásadní zkušenost
Další článek LUDWIG VAN aneb osud klepe na dveře! Druhý koncert 9. sezóny BCO
0 0 hlasy
Ohodnoťte článek
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Opera PLUSOpera PLUS
Sledujte nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up