Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
    • Výherci soutěží
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Čtení Premiéra taneční skupiny ME-SA představila moment kumulace energie a jeho zastavení
sdílejte:
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Mobilní menu Opera PLus
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Klasika
    • Postřehy
    • Týden s tancem
Napište nám
data-width="" data-height="" data-small-header="false" data-adapt-container-width="true" data-hide-cover="false" data-show-facepile="true">
Opera PLUS
Připojte se k největší komunitě klasické hudby Přihlásit se
Sledujte nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
Chystá sePR ZprávyTanecZ domova

Premiéra taneční skupiny ME-SA představila moment kumulace energie a jeho zastavení

Studio ALTA uvedlo 28. listopadu 2020 neveřejnou premiéru tanečně-pohybové skici s prvky atletiky a práce s objektem. Inscenace Momentum taneční skupiny ME-SA navazuje na úspěšnou spolupráci tanečnice Martiny Hajdyla Lacové a scénografky Zuzany Scerankové, které spolu v roce 2018 vytvořily taneční dílo Assemblage. Tentokrát se budou věnovat studii atletického pohybu, momentu kumulace energie a jeho zastavení. Pro veřejnost soubor uvede představení 10. února 2021 ve Studiu ALTA.

PRredakce
Publikováno 01/12/2020
sdílejte:
2 minut čtení
sdílejte:
ME-SA: Momentum (zdroj Studio ALTA)

Pojem „momentum“ používá fyzika nebo třeba ekonomie k vyjádření síly a rychlosti. Martina Hajdyla Lacová se s ním ale setkala na tanečním tréninku s Rasmusem Ölme: „Chtěl po nás, abychom dokázali být rychlí, lehcí a efektivní, tak nám připomínal, abychom využili momentum. O to se snažíme i v inscenaci Momentum. Vlastně je to takový můj celoživotní úkol, hledat sílu a rychlost,“ říká Martina Hajdyla Lacová, tanečnice a spoluautorka konceptu inscenace.

Vztah těla, pohybu, objektu a tance autorky zkoumají na příkladu atletického výkonu a kumulace síly před ním. Koncentrace energie je již tak vysoká, že pohyb téměř nelze zastavit, anebo je takové zastavení frustrující a paradoxně vysilující. Nevyužít momentum znamená zmeškat příležitost a zahodit vše, co jsme do ní investovali – ve sportu, v tanci i v životě.

ME-SA: Momentum (zdroj Studio ALTA)

Inscenace se táže, jak lze naložit s lidskou energií, a netradičně konfrontuje medium dynamického tance a statické sochy. „V mediu sochy je stlačená koncentrovaná síla a z tohoto stlačeného otisku pohybu ho v inscenaci znovu předáváme do pohybu na jevišti,“ doplňuje Zuzana Sceranková, autorka scénografie, která zároveň v inscenaci vystupuje.

V ohraničeném prostoru divadelního sálu nelze podávat atletické výkony, stísněný prostor brání performerkám vypustit nahromaděnou energii a nutí je ji maximálně kumulovat v sobě samých a vypořádat se s nedovršenou gradací.

ME-SA: Momentum (zdroj Studio ALTA)

Nezávislá taneční skupina ME-SA: Momentum (autentické nebo atletické dílo)
28. listopadu 2020 19:30 | neveřejná premiéra
10. února 2021 19:30 | veřejná premiéra

Koncept: Martina Hajdyla Lacová, Zuzana Sceranková, Klára Hutečková
Interpretace: Martina Hajdyla Lacová, Zuzana Sceranková
Choreografie: Martina Hajdyla Lacová
Scénografie: Zuzana Sceranková
Dramaturgie: Klára Hutečková
Hudba: Ivo Sedláček
Světelný design: Jiří Šmirk
Pohybový coaching: Jaro Viňarský
Produkce: ME-SA / Jiří Hajdyla
Koprodukce: BOD.Y z. s. / Zuzana Frištiková

TémataMartina Hajdyla LacováME-SASEZStudio AltaZuzana Sceranková
Sdílet článek
Facebook email zkopíruj odkaz vytisknout
sdílejte:
Předchozí článek Norský rozhlasový orchestr Oslo hledá 2. koncertního mistra
Další článek Operní panorama Heleny Havlíkové (297) – Madridská Rusalka jako chromá baletka
0 0 hlasy
Ohodnoťte článek
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Opera PLUSOpera PLUS
Sledujte nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up