Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
    • Výherci soutěží
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Čtení Moravské divadlo odhaduje propad tržeb o 60 procent
sdílejte:
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Mobilní menu Opera PLus
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Klasika
    • Postřehy
    • Týden s tancem
Napište nám
data-width="" data-height="" data-small-header="false" data-adapt-container-width="true" data-hide-cover="false" data-show-facepile="true">
Opera PLUS
Připojte se k největší komunitě klasické hudby Přihlásit se
Sledujte nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
Chystá seOperaPR ZprávyZ domovaZprávy

Moravské divadlo odhaduje propad tržeb o 60 procent

Propad o více než polovinu tržeb, obrovské změny v dramaturgických plánech, ale především frustrace z chybějícího vztahu s návštěvníky provází olomoucká muzea i divadla během roční pandemie. Epidemická opatření nejen vyprázdnila sály největších olomouckých kulturních institucí, ale zrušila či odsunula většinu představení, některé až na příští rok. Přesto se v nich dál zkouší a plánuje, aby bylo v případě otevření co divákům nabídnout.

ČTKredakce
Publikováno 18/02/2021
sdílejte:
2 minut čtení
sdílejte:
Moravské divadlo Olomouc (zdroj MDO)

Finanční ztráty pociťují všechny kulturní instituce bez rozdílů. Moravské divadlo odhaduje propad tržeb o 60 procent. „Bohužel od března až do konce roku jsme se potýkali s většími či menšími omezeními, což se výrazně podepsalo na celkovém počtu návštěvníků i velikosti tržeb, kdy tržby z vlastní činnosti klesly o více než 60 procent a celkový počet návštěvníků poklesl ze 111.000 na 37.000,“ řekl ředitel divadla David Gerneš. Část tržeb se podle něj podařilo zachránit díky naplněným letním open-air představením.

Změny byly a jsou nadále pro Moravské divadlo bolestné, které navíc loni chtělo velkolepě oslavit 100 let české scény. „Během roku jsme přišli o přibližně dvě třetiny představení oproti normálnímu stavu,“ podotkl ředitel Gerneš. Přesouvání premiér je náročné také pro členy souboru – jsou sice nazkoušeny, ale dodnes nebyly hrány pro diváky. „Toto nekonečné předělávání hracích plánů a termínů premiér je velmi časově a psychicky náročné, kdy díky jedné změně nastane dominový efekt a je třeba předělat kompletně vše,“ podotkl Gerneš. Některé tituly se posouvají až na rok 2022.

Situace je náročná už jen proto, že tato práce je bytostně spojena s publikem. „Není nic smutnějšího, než když se ukončí zkouškový proces a místo vyprodané premiéry se odehraje zkouška pro prázdné hlediště,“ podotkl ředitel Moravského divadla. Kolegové se podle něj během krize spontánně zapojili do všech nových projektů, s přibývajícím časem je však absence diváků stále tíživější.

TémataDavid GernešMoravské divadlo OlomoucSEZ
Sdílet článek
Facebook email zkopíruj odkaz vytisknout
sdílejte:
Předchozí článek Kateřina Kněžíková (foto Petr Weigl) Kateřina Kněžíková musela rychle odjet do Berlína před uzavřením hranic
Další článek Letní hudební akademie Kroměříž, Tomáš Netopil (zdroj Letní hudební akademie Kroměříž) Letní hudební akademie Kroměříž se uskuteční i letos
5 1 hlasovat
Ohodnoťte článek
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Opera PLUSOpera PLUS
Sledujte nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up