Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
    • Výherci soutěží
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Čtení Divák urazil sopranistku, má zakázaný vstup do Metropolitní opery
sdílejte:
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Mobilní menu Opera PLus
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Klasika
    • Postřehy
    • Týden s tancem
Napište nám
data-width="" data-height="" data-small-header="false" data-adapt-container-width="true" data-hide-cover="false" data-show-facepile="true">
Opera PLUS
Připojte se k největší komunitě klasické hudby Přihlásit se
Sledujte nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
Chystá seOperaPR ZprávyZe světa

Divák urazil sopranistku, má zakázaný vstup do Metropolitní opery

Rozruch vzbudil nespokojený divák během představení opery Ariadna na Naxu Richarda Strausse v Metropolitní opeře New York. 17. března 2022 přerušil průběh druhého dějství hrubými výkřiky.

redakce
Publikováno 31/03/2022
sdílejte:
2 minut čtení
sdílejte:
Brenda Rae (zdroj Brenda Rae, foto Marty Sohl)
Brenda Rae (zdroj Brenda Rae, foto Marty Sohl)

Sopranistka Brenda Rae (ztvárňující roli Zerbinetty) právě dozpívala árii Großmächtige Prinzessin, když se z horních balkonů ozval výkřikl: „Nemáš žádnou techniku!“, načež se divák „vyřítil ven“.

Ostatní diváci v hledišti byli incidentem pohoršeni. V Metropolitní opeře totiž platí přísná pravidla – mobilní telefony musí být před představením vypnuty a opozdilci nejsou vpuštěni, takže tento výpad vůči sopranistce byl obzvláště šokující.

Mluvčí MET uvedl, že „hrubé komentáře z publika, které narušují představení, nemají v operním domě místo.“ Zároveň poukázal na to, že se jedná o ojedinělý incident. „Většina návštěvníků jsou milovníci opery, kteří respektují mimořádné schopnosti a talent našich umělců“, prohlásil.

MET již identifikovala diváka, který po emotivním výbuchu rychle opustil divadlo a zakázala mu vstup na všechna další budoucí představení.

Pokřikování není v Metropolitní opeře běžným jevem, nicméně se stává, že diváci vypískají inscenaci či zpěváky – v roce 1998 publikum vypískalo mladého avantgardního režiséra Roberta Wilsona po úvodním představení Wagnerova Lohengrina. Jeho inscenace se vyznačovala malým až žádným kontaktem mezi účinkujícími a herci, kteří představovali milence, se na sebe během představení sotva podívali, natož aby se dotkli.

V roce 2009 byla v Metropolitní opeře vypískána také inscenace Pucciniho Tosky švýcarského divadelního režiséra Luca Bondyho, která se divákům zdála příliš tradiční. Zatímco zpěváci, kteří v inscenaci hráli, sklidili ovace, jakmile na jeviště vstoupil režisér Bondy, jásot se změnil v dlouhotrvající bučení.

O největších operních skandálech jsme psali ZDE.

Komentátoři na sociálních sítích poukazovali na fakt, že kdysi bylo pokřikování v opeře běžné. V 17. století byli diváci – především z nižších příjmových vrstev – známí tím, že během operních představení nerušeně pokračovali v hovoru. Dokonce zpěváky neváhali urážet, pokud se jim hudba nelíbila. Odborná hudební veřejnost však tento argument jako omluvu pro podobné chování rychle odmítla a shodla se, že existuje dobrý důvod, proč tato tradice zanikla.

TémataBrenda RaeLuc BondyRobert WilsonSEZThe Metropolitan Opera New York
Sdílet článek
Facebook email zkopíruj odkaz vytisknout
sdílejte:
Předchozí článek HAMU- logo Katedra hudební teorie HAMU nabízí studium hudební teorie v akademickém roce 2022/2023
Další článek Barbora Seidlová (zdroj Janáčkova filharmonie Ostrava) Janáčkova filharmonie zve posluchače „začátečníky“ na Beethovenovu Osudovou
0 0 hlasy
Ohodnoťte článek
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
1 Komentář
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Opera PLUSOpera PLUS
Sledujte nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up