Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
    • Výherci soutěží
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Čtení Villazón a Pogorelc nešetřili vášní a temperamentem
sdílejte:
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Mobilní menu Opera PLus
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Klasika
    • Postřehy
    • Týden s tancem
Napište nám
data-width="" data-height="" data-small-header="false" data-adapt-container-width="true" data-hide-cover="false" data-show-facepile="true">
Opera PLUS
Připojte se k největší komunitě klasické hudby Přihlásit se
Sledujte nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
Chystá seOperaRecenzeZ domova

Villazón a Pogorelc nešetřili vášní a temperamentem

Ve středu 26. října 2022 jsme v Rudolfinu byli svědky dalšího pražského vystoupení světově proslulého mexického lyrického tenoristy Rolanda Villazóna. Agentuře Nachtigall Artists se podařilo najít mu bouřlivým temperamentem rovnocennou partnerku v podobě americké začínající hvězdy, sopranistky Emily Pogorelc.

Veronika Vojčáková
Publikováno 28/10/2022
sdílejte:
6 minut čtení
sdílejte:
Rolando Villazón, Emily Pogorelc, 26. října 2022 (foto Petr Dyrc)
Rolando Villazón, Emily Pogorelc, 26. října 2022 (foto Petr Dyrc)

Rolando Villazón mátl tělem, v úvodu se objevil v černém obleku nesměle se usmívajíc. Ah! Tout est bien fini… O souverain, ô juge, ô père – tuto árii z Massenetovy opery začal pět mírným hlasem, který, stejně jako u Tutto parea sorridere z Verdiho Korzára, vygradoval do pompézního až burcujícího „napoleonovského“ závěru. Mezitím se objevila s naivní rozverností čtrnáctileté Julie Emily Pogorelc s árií Je veux vivre z Gounodovy opery Juliette, kde suverénně a s jistotou zvládla množství koloratur. Co by Norina v Donizettově Donu Pasqualovi už plně využila svůj komediální talent v árii Quel guardo, il cavaliere… So anch’io la virtù magica. První půle koncertu vyvrcholila duetem Nemorina a Adiny Caro elisir sei mio z Nápoje lásky. Tam už na jevišti vybuchovaly salvy temperamentu, v hledišti pak salvy smíchu.

Rolando Villazón vizuálně působil jako zpívající kombinace Martina Dejdara a Mr. Beana, nutno podotknout, že velmi dobře zpívající. Vynikající herecké umění podbarvilo show stejně jako zpěv. Plakal, smál se, útočil a modlil se. Vystupoval celým tělem. Nápojem lásky byla láhev plzeňského piva a Rolando u zpěvu dokázal tančit, dokonce i žonglovat se třemi jablky. Publikum si získal velikými gesty a výraznou mimikou baviče. Emily s ním dokázala udržet krok a byla mu rovnocennou partnerkou.

Rolando Villazón, Emily Pogorelc, 26. října 2022 (foto Petr Dyrc)
Rolando Villazón, Emily Pogorelc, 26. října 2022 (foto Petr Dyrc)

Po přestávce v druhé půli byla na programu odlehčená show – mix písní a árií z oper i operet, kde exceloval Rolando v písních zvaných zarzuely, což jsou španělská hudebně dramatická díla podobná evropským operetám. Zarzuela je plná vášně a půvabných melodií, proto je oblíbena a ceněna. Tyto písně vyžadují extrémně široký vokální diapason a výjimečné vokální dovednosti, k jejich interpretaci je potřebné zcela specifické zabarvení hlasu, které Rolando jako mexický rodák, a tudíž španělský rodilý mluvčí, v hlase přesně má a umí to mistrně použít. Dokáže během vteřiny nebo dvou dát závěrečnému tónu árie mírné crescendo a diminuendo a okoření to návalem vášně. S tenorem Villazónových kvalit může být v tomto žánru výsledek jen stěží méně než obdivuhodný.

Emily Pogorelc zná svůj hlas a technicky dobře s ním zachází. Zná svou sílu a využívá ji, zpívá přirozeně a lehce, jakékoliv výšky jí nečiní problém. Projevuje se u ní dostatek zdravého sebevědomí daný pravděpodobně proslulou americkou výchovou. Svou kariéru stále rozvíjí a objevuje nové možnosti, v sezóně 2022/2023 debutuje v šesti rolích. K vrcholům této sezóny patří role Paminy v Die Zauberflöte v Bayerische Staatsoper a převzetí titulní role v jejich nové inscenaci Matsukaze Toshia Hosokawy. Koncertně bude vystupovat jako sólistka na Mozartwoche 2023 v náročném koncertu Mozartových árií s Alejandrem Posadou a Orquesta Iberacademy Medellín. V Rudolfinu předvedla suverénní pěvecký i herecký výkon a nenechala se zastrašit velkou hvězdou po svém boku, naopak dokázala vedle Villazóna zazářit stejným způsobem jako on. V Praze nevystupovala poprvé, už se tu objevila v roce 2021, kdy jejím partnerem na Novoměstské radnici byl Boris Prýgl.

Rolando Villazón, 26. října 2022 (foto Petr Dyrc)
Rolando Villazón, 26. října 2022 (foto Petr Dyrc)

Operní a operetní program doprovázený orchestrem PKF – Prague Philharmonia řídil ruský dirigent Guerassim Voronkov s přesností a potřebnou lehkostí. Koncertní mistr Romana Špačková musela vyvinout jisté úsilí, aby se nenechala vykolejit pozorností a flirtováním, kterými ji k pobavení publika zahrnoval dvorný Rolando Villazón.

Koncert byl zakončen neuvěřitelnými pěti přídavky, které publikum přijalo s velkým nadšením, dokonce se místy připojilo ke zpěvu. Pro zajímavost a pro ty, kdo by si chtěli ověřit, zda poznali správně některá světově známá díla, uvádím výčet přídavků: Federico Moreno Torroba: Cállate Corazón, Giacomo Puccini: O mio babbino caro, árie z opery Gianni Schicchi, Giocchino Rossini: La danza, Franz Lehár: Lippen Schweigen, duet Hanny a Danila z operety Veselá vdova a Giuseppe Verdi: Brindisi – „Libiamo ne´lieti calici,“ árie z opery La Traviata.

Emily Pogorelc, 26. října 2022 (foto Petr Dyrc)
Emily Pogorelc, 26. října 2022 (foto Petr Dyrc)

ROLANDO VILLAZÓN & EMILY POGORELC
26. října 2022, 19:30 hodin
Rudolfinum

Program:
Jules Massenet : Ah! Tout est bien fini… O souverain, ô juge, ô père
Charles Gounod: Je veux vivre
Giuseppe Verdi: I vespri siciliani, overture
Gaetano Donizetti: Quel guardo, il cavaliere… So anch’io la virtù magica
Gaetano Donizetti: Caro elisir sei mio
Manuel Penella: Vaya una tarde bonita… Torero quiero sé
Reveriano Soutullo Otero & Juan Vert Carbonell: Y mis horas felices
Léo Delibes: Les filles de Cadix
Franz Lehár: Dein ist mein ganzes Herz!
Franz Lehár: Meine Lippen, sie küssen so heiß
Ernesto de Curtis: Non ti scordar di me

Účinkující:
Rolando Villazón – tenor
Emily Pogorelc – soprán
PKF – Prague Philharmonia
Guerassim Voronkov – dirigen

TémataEmily PogorelcGuerassim VoronkovNachtigall ArtistsPrague PhilharmoniaRolando VillazónRomana ŠpačkováSEZ
Sdílet článek
Facebook email zkopíruj odkaz vytisknout
sdílejte:
Předchozí článek Quasars Ensemble (foto J. Wesely) Festival ARS NOVA zahájí Quasars Ensemble
Další článek Státní filharmonie Košice přijímá přihlášky na konkurz – vedoucí skupiny viol
1.5 2 hlasy
Ohodnoťte článek
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Opera PLUSOpera PLUS
Sledujte nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up