Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
    • Výherci soutěží
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Čtení Jak znějí mozkové pochody dramaturga Brno Contemporary Orchestra?
sdílejte:
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Mobilní menu Opera PLus
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Klasika
    • Postřehy
    • Týden s tancem
Napište nám
data-width="" data-height="" data-small-header="false" data-adapt-container-width="true" data-hide-cover="false" data-show-facepile="true">
Opera PLUS
Připojte se k největší komunitě klasické hudby Přihlásit se
Sledujte nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
Chystá seHudbaPR ZprávySoudobá HudbaZ domova

Jak znějí mozkové pochody dramaturga Brno Contemporary Orchestra?

Ve Vidě jsme viděli, jak to vypadá, když je znějící kinetická energie, zvuk a hudba tlumočená do znakového jazyka. V pondělí zase budeme svědky toho, co se stane, když budeme snímat mozkové impulzy a převádět je na zvuk. Vyzkoušíme, jak zní, když přemýšlí dramaturg Brno Contemporary Orchestra. Bude k tomu zneužita legendární kompozice Alvina Lucciera z roku 1965 Music for Solo Performer. Předvede Brno Contemporary Orchestra úžasnou pravdu, nebo to bude fake?

PRLucie Šnajdrová
Publikováno 27/05/2023
sdílejte:
2 minut čtení
sdílejte:
Nahrávací studio Ústavu hudební vědy FF MUNI (zdroj Brno Contemporary Orchestra)
Nahrávací studio Ústavu hudební vědy FF MUNI (zdroj Brno Contemporary Orchestra)

„Vzpomínám si, jak jsem jako jiskra slíbil, že budu zvídavý a jak jsem nevěděl, jaký je rozdíl mezi zvídavý a zvědavý. Každopádně bylo lepší se na nic neptat. Vzpomínám si, jak jsem chtěl být pankáčem, ale bylo potřeba se jako pankáč oblékat, jako pankáč chovat a hlavně se muselo poslouchat pankáčskou hudbu. Punk byl death. Vzpomínám si, jak táta viděl na rakouské televizi strunovou sekačku, vyrobil ji ze staré pračky, ale byla tak těžká, že se s ní nedalo sekat. Vznikl krásný stroj, který mohl být úžasným přepychem, kdyby neměl jen napodobovat něco užitečného. Všechno to byl fake a skoro všichni jsme mu raději věřili, než abychom museli myslet. Chtělo by se říci, že jsme dlouhé roky žili ve lži a tak jsme již otrlí a opatrní, že se jen tak nedáme oklamat, nalákat, zlákat či jenom normálně oslnit laciným pozlátkem krásných obrázků strunných sekaček. Svět se změnil. Jsme svobodní, všechno můžeme, všechno máme, všude můžeme – tedy, nemusíme žít na zkušenosti někoho jiného, nemusíme papouškovat slova, hudbu, oblečení, ani pocity někoho jiného, nemusíme napodobovat tu nejúžasnější stranu, ani nemusíme držet krok s dobou a ideologií. Super, jsme svobodní!“ přibližuje svůj záměr dramaturg Brno Contemporary Orchestra Viktor Pantůček.

„V pondělí budou mít naši posluchači možnost podívat se za zdi brněnského Ústavu hudební vědy FFMU, tedy do laboratoře muzikologů nebo chcete-li hudebních vědců. Otevřeme dveře do zákulisí univerzitního přednáškového sálu, a především si poslechneme, co se honí hlavou našemu dramaturgovi. Budeme snímat impulsy jeho mozku a převádět je na zvuk,“ doplňuje Pavel Šnajdr

Fake a konfirmační zkreslení
29. května 2023 v 19:30 hodin
ÚHV – Učebna N21 – II. Patro, Janáčkovo náměstí 2a, Brno

John Cage – Imaginary landscape No.1
Marek Piaček – Z korešpondencie (Z mojho života)
Salvatore Sciarrino – Archeologia del telefono
Václav Dobiáš – Říkadla
Alvin Lucier: Music for solo performer

Brno Contemporary Orchestra
Pavel Šnajdr – dirigent

TémataBrno Contemporary OrchestraSEZViktor Pantůček
Sdílet článek
Facebook email zkopíruj odkaz vytisknout
sdílejte:
Předchozí článek Národní divadlo - logo Státní opera vypisuje konkurz do sboru – II. alt
Další článek Lea Tomašiková (zdroj Lea Tomašiková) Košičtí studenti jako plnohodnotní hráči v orchestru
0 0 hlasy
Ohodnoťte článek
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Opera PLUSOpera PLUS
Sledujte nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up