Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
    • Výherci soutěží
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Čtení Sopranistka Kateřina Kněžíková debutuje s Glagolskou mší v Tokiu
sdílejte:
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Mobilní menu Opera PLus
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Klasika
    • Postřehy
    • Týden s tancem
Napište nám
data-width="" data-height="" data-small-header="false" data-adapt-container-width="true" data-hide-cover="false" data-show-facepile="true">
Opera PLUS
Připojte se k největší komunitě klasické hudby Přihlásit se
Sledujte nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
Chystá seOperaPR ZprávyZ domovaZe světa

Sopranistka Kateřina Kněžíková debutuje s Glagolskou mší v Tokiu

Po Římě a Bamberku zazpívá Kateřina Kněžíková Glagolskou mši v Tokiu a Vídni.

Eva JasanovskáPR
Publikováno 09/10/2023
sdílejte:
2 minut čtení
sdílejte:
Kateřina Kněžíková (foto Ilona Sochorová)
Kateřina Kněžíková (foto Ilona Sochorová)

Poprvé sopranistka Kateřina Kněžíková zazpívala pod vedením dirigenta Jakuba Hrůši dílo Leoše Janáčka Glagolská mše v Ostravě v roce 2018. Následovalo osobité podání na festivalu Janáček Brno 2022 ve spojení s operou Z mrtvého domu, kdy se Hrůša s Kněžíkovou znovu potkali po dlouhých čtrnácti letech u operní inscenace režiséra Jiřího Heřmana. Za hranice se tým Hrůša–Kněžíková poprvé vydal v červnu tohoto roku, kdy Glagolská mše zazněla v koncertním provedení v Římě v Accademia Nazionale di Santa Cecilia (Národní akademie svaté Cecilie) a v září v Bamberku s Bamberským symfonickým orchestrem, kde Kněžíková pravidelně hostuje.

„Janáčkova hudba, a speciálně Glagolská mše, mě nikdy nenechá jít stejnou cestou. Pokaždé v ní naleznu novou krásu a zkušenost. I po několika letech zpívání a interpretování tohoto díla nacházím zákoutí, která odkrývají bohatství a originalitu tvorby Janáčka. Vedle díla Antonína Dvořáka je právě Glagolská mše nejčastějším dílem, které s velkou radostí interpretuji jak doma, tak i v zahraničí,“ říká Kněžíková.

Po nedávném vystoupení na Svatováclavském hudebním festivalu v Ostravě pod taktovkou Roberta Kružíka čekají Kateřinu Kněžíkovou další zahraniční vystoupení, a to 14. a 15. října v Tokiu v MUZA Kawasaki Symphony Hall a 22. října ve Vídni v Musikverein.

„V Tokiu jsem naposledy byla před mnoha lety, jako čerstvá členka ansámblu Národního divadla. Tehdy jsem zpívala part Zuzanky v Mozartově opeře Figarova svatba. Od té doby jsem tam nebyla. Ale říká se, že kdo jednou spatří Fudži, vrátí se na místo činu znova,“ dodává Kněžíková.

TémataKateřina Kněžíková
Sdílet článek
Facebook email zkopíruj odkaz vytisknout
sdílejte:
Předchozí článek Ilustrační foto (zdroj British Airways) Vítejte na palubě: Jak bezpečně zarezervovat místo pro hudební nástroj
Další článek Rolando Villazón (zdroj Rolando Villazón) Rolando Villazón: Sociální sítě vytváří na umělce obrovský tlak
5 1 hlasovat
Ohodnoťte článek
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Opera PLUSOpera PLUS
Sledujte nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up