Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
    • Výherci soutěží
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Čtení Podzim v Brně patří Leoši Janáčkovi a české hudbě
sdílejte:
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Mobilní menu Opera PLus
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Klasika
    • Postřehy
    • Týden s tancem
Napište nám
data-width="" data-height="" data-small-header="false" data-adapt-container-width="true" data-hide-cover="false" data-show-facepile="true">
Opera PLUS
Připojte se k největší komunitě klasické hudby Přihlásit se
Sledujte nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
Chystá seHudbaPR ZprávyZ domova

Podzim v Brně patří Leoši Janáčkovi a české hudbě

Závěr Roku české hudby vyvrcholí v Brně třemi týdny festivalu Janáček Brno 2024, jehož mottem je Bez hranic!... protože česká hudba žádné hranice nezná. Užijte si během tří týdnů skvělé hudební a divadelní projekty i jedinečný genius loci Brna, multikulturního města plného krásné architektury, umění i gastronomie, kde se zrodila vrcholná díla Leoše Janáčka, génia hudby 20. století.

Šarlota GunišováPR
Publikováno 16/10/2024
sdílejte:
3 minut čtení
sdílejte:
Ilustrační foto (zdroj Janáček Brno)
Ilustrační foto (zdroj Janáček Brno)

Program letošního ročníku festivalu Janáček Brno je věnován českým skladatelům a pro festivalové návštěvníky jsou připravena díla známá i skutečné rarity ve skvělém provedení českých a zahraničních umělců – shrnutí toho, co česká hudba nabídla a stále nabízí nejen doma, ale i celému světu.

Festival zahájí Janáčkovy Výlety páně Broučkovy v režii Roberta Carsena a pod taktovkou Marko Ivanoviće. Na festival se po strhujícím provedení Zápisníku zmizelého na minulém ročníku vrací britský tenorista Nicky Spence, tentokrát v roli Matěje Broučka a jako interpret písňového cyklu Fata Morgana Pavla Haase. Nová festivalová produkce vzniká v koprodukci s Teatro Real, Madrid a berlínskou Staatsoper unter den Linden.

Vzácným hostem bude právě berlínská Staatsoper unter den Linden, která představí Janáčkovu Věc Makropulos v inscenaci režiséra Clause Gutha s Dorotheou Röschmann v roli Emilie Marty pod taktovkou Roberta Jindry. Do Mahenova divadla se poprvé od světové premiéry vrátí opera Šarlatán Janáčkova žáka Pavla Haase, tentokrát v podání ostravského operního souboru a režii Ondřeje Havelky. Jeden z festivalových večerů bude patřit Davidu Radokovi a jeho interpretaci jedné z nejoblíbenějších českých oper – Dvořákovy Rusalky. Slavíme nejen Rok české hudby, ale i 100 let od vzniku ikonické opery patřící Brnu Příhod lišky Bystroušky. Poblahopřát jí v rámci slavnostního závěru festivalu přijdou i Adam Plachetka a Kateřina Kněžíková jako Revírník a Liška.

Dalším projektem bude Jenůfa, verze 1904, v interpretaci čistě ženského inscenačního týmu pod vedením režisérky Veroniky Kos Loulové a v hudebním nastudování Anny Novotné Peškové v koprodukci opery Moravského divadla Olomouc a Janáčkovy opery NdB. Inscenace vzniká ve spolupráci s organizací Úsměv mámy. Jako již tradičně budou součástí festivalu i nová operní díla studentů JAMU a komponovaný pořad brněnské Konzervatoře věnovaný skladatelce Vítězslavě Kaprálové.

České hudbě patří i tři mimořádné orchestrální koncerty – na festival se vrací dirigent Jakub Hrůša, tentokrát s Bamberskými symfoniky, aby se představili s ryze českým programem, Janáčkovým Tarasem Bulbou, Sukovým Zráním a Dvořákovým Klavírním koncertem v provedení klavíristy Daniila Trifonova. Soubor Janáčkovy opery NdB pod taktovkou Roberta Kružíka a s houslistou Janem Mráčkem představí program z děl Janáčka, Ištvána a Martinů. Mimořádným hostem bude Staatskapelle Berlin, která se představí nejen v rámci Věci Makropulos, ale i na samostatném koncertu se svým novým šéfdirigentem Christianem Thielemannem věnovaném 150. výročí Arnolda Schönberga.

Komorní koncerty opět rozezní prostory nejen Mahenova divadla a divadla Reduta, ale i slavných brněnských vil Tugendhat, Löw-Beer a Stiassni s předními interprety, jako jsou Josef Špaček, Pavel Haas Quartet, Adam Plachetka, Simona Šaturová, britský Navarra String Quartet a další. Na programu nebudou chybět ani sborové a folklórní koncerty a nově i jazzové koncerty v brněnských kavárnách. Stejně tak na diváky čeká řada doprovodných akcí v podobě dramaturgických úvodů, komentovaných procházek po stopách Leoše Janáčka či výletu až na skladatelovy rodné Hukvaldy.

TémataAdam PlachetkaBamberger SymphonikerClaus GuthDorothea RöschmannFestival Janáček BrnoKateřina KněžíkováRobert CarsenRok české hudbyStaatskapelle Berlin
Sdílet článek
Facebook email zkopíruj odkaz vytisknout
sdílejte:
Předchozí článek Slezské divadlo Opava - logo Slezské divadlo Opava přijme řidiče a jevištního technika
Další článek Lucie Fulka Kopsová, Lucie Soutorová Valčová, Anna Paulová, Jan Brabec, 14. října 2024 (zdroj Prague Philharmonia, foto Milan Mošna) Basklarinet v hlavní roli: Netradiční nástrojová souhra, excelentní Anna Paulová
0 0 hlasy
Ohodnoťte článek
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Opera PLUSOpera PLUS
Sledujte nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up