Luisa Albrechtová je česká sopranistka narozená v Praze, která si vybudovala mezinárodní kariéru v oblasti opery i operety. Vystupuje na předních scénách v Evropě i v zámoří a spolupracuje s významnými filharmonickými orchestry.
Životopis
Albrechtová vystudovala operní zpěv nejprve na Hudební fakultě Akademie múzických umění v Praze ve třídě profesorky Naděždy Kniplové. Své vzdělání pokračovala na Universität für Musik und darstellende Kunst ve Vídni u profesorky Rotraud Hansmann. Na vídeňské univerzitě také absolvovala hudebně-dramatické studio pod vedením profesorů Didiera Orlowského a Uweho Theimera. Paralelně se věnovala teoretickému studiu kultury na Filosofické fakultě Univerzity Karlovy v Praze, kde v roce 2007 získala titul PhDr. v oboru kulturní antropologie.
Tvorba
Repertoárová šíře jejího mladodramatického sopránu zahrnuje význačné mozartovské role, jako jsou Hraběnka Almaviva z Figarovy svatby, Donna Anna z Dona Giovanniho nebo První dáma z Kouzelné flétny. Věnuje se také dílu Giacoma Pucciniho, zejména rolím Toscy, Liu v Turandot, Mimì v Bohémě či Sestry Angeliky. Z Verdiho repertoáru interpretuje Aidu, Elisabeth z Don Carla nebo Leonoru z Trubadúra. Významnou část její tvorby představují klasické operetní role, včetně Roslindy ze Straussova Netopýra, Hanny Glawari z Lehárovy Veselé vdovy nebo titulní role Hraběnky Marizy a Sylvy Varescu z Čardášové princezny.
Význam
Albrechtová získala významné ceny v mezinárodních pěveckých soutěžích v Německu, Velké Británii a Rakousku, včetně druhé ceny na soutěži Internationaler Gesangswettbewerb Festspielstadt Passau v roce 2009. Její koncertní turné ji zavedly téměř do všech evropských zemí a také do Ruska, Japonska, Taiwanu, Koreje a Spojených států. Spolupracuje s předními hudebními tělesy, jako jsou Philharmonic Orchestra Philadelphia, San Diego Philharmonic Orchestra, Malta Philharmonic Orchestra či Wiener Mozart Orchester.
Zajímavosti
Albrechtová se angažuje také v neobvyklých projektech, jako bylo nastudování Dvořákovy Rusalky s amatérským orchestrem složeným z bruselských úředníků Evropské unie. Její všestrannost dokládá nejen umělecké vzdělání, ale také teoretické zaměření na kulturní antropologii, což jí poskytuje hlubší pohled na kulturní kontexty interpretované hudby.