Kate Allen je irská mezzosopranistka narozená v roce 1985 v Dublinu, která se etablovala jako významná interpretka operního repertoáru na mezinárodních scénách. Od sezóny 2018/19 působí jako stálý člen souboru Staatstheater Augsburg a vyniká především ve velkých mezzosopránových rolích italské a německé opery.
Životopis
Kate Allen absolvovala studium zpěvu na Conservatory of Music & Drama v Dublinu a následně pokračovala ve studiu na San Francisco Conservatory of Music pod vedením Césara Ulloy. Během studií se specializovala na operní zpěv a rychle si získala uznání svým výjimečným hlasovým projevem. V roce 2010 zvítězila v prestižní soutěži Metropolitan Opera National Council Auditions v San Francisku, což jí otevřelo cestu k mezinárodní kariéře. Byla také členkou renomovaného Merola Opera Program při San Francisco Opera, kde získala cenné zkušenosti s profesionálním operním provozem.
Tvorba
Allenin repertoár zahrnuje široké spektrum mezzosopránových rolí od barokní po současnou operu. Mezi její nejvýznamnější role patří titul v Händelově opeře Giulio Cesare, Dorabella v Mozartově Così fan tutte, Čarodějnice v opeře Jeníček a Mařenka nebo matka Marie v Dialogues of the Carmelites. Pravidelně vystupuje v rolích jako Suzuki v Madama Butterfly, Angelina v La Cenerentola, Concepción v L’Heure Espagnole nebo Maddalena v Rigoletto. Spolupracuje s významnými dirigenty a režiséry na prestižních scénách, včetně Teatro La Fenice v Benátkách pod vedením Lorina Maazela.
Význam
Kate Allen představuje novou generaci irských operních pěvců, kteří úspěšně pronikli na mezinárodní scénu. Její technická dokonalost, muzikalita a silná scénická přítomnost z ní činí vyhledávanou interpretku především v italském a německém operním repertoáru. Jako stálý člen souboru Staatstheater Augsburg významně přispívá k umělecké úrovni tohoto divadla a pravidelně účinkuje v nových inscenacích klasických i méně známých operních děl.
Zajímavosti
V roce 2013 získala Kate Allen prestižní Zheng Cao Memorial Scholarship za ztvárnění titulní role v Brittenově opeře The Rape of Lucretia. Účastnila se také Festival Junger Künstler v Bayreuthu v roce 2014 a získala cenu publika na Wexford Festival. Pravidelně vystupuje na koncertních pódiích, mimo jiné interpretovala Beethovenovu Devátou symfonii s Ulster Orchestra a Verdiho Requiem. Její pedagogickou činnost oceňují mladí pěvci, s nimiž spolupracuje v rámci masterclassů a operních dílen.