Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Čtení Která Carmen je ta nejlepší?
sdílejte:
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Mobilní menu Opera PLus
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Klasika
    • Postřehy
    • Týden s tancem
Napište nám
data-width="" data-height="" data-small-header="false" data-adapt-container-width="true" data-hide-cover="false" data-show-facepile="true">
Opera PLUS
Připojte se k největší komunitě klasické hudby Přihlásit se
Sledujte nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
Opera

Která Carmen je ta nejlepší?

redakce
Publikováno 14/01/2010
sdílejte:
2 minut čtení
sdílejte:

Ocenění své Carmen, bezesporu nejúspěšnější francouzské opery, se Georges Bizet už nedožil. Zemřel na den přesně tři měsíce po nevalně přijaté pařížské premiéře, která se konala 3.března 1875. Jen dalších pár měsíců poté ale Carmen nadšeně tleská Vídeň. Na ovace v Paříži si ale Bizetova drsná hrdinka musela počkat dalších dlouhých osm let. Zato dnes by se syn holiče Alexandre-César-Léopold Bizet (jméno Georges začal používat až časem) radoval. Jeho Carmen, v jejíž kvality nepřestal ani i po jejím neúspěšném startu věřit, je jednou z nejhranějších oper po celém světě. Jen těch nahrávek! Pojďme si teď připomenout alespoň ty na DVD.


Otter, Haddock, Naouri, Milne, Best, Wise, London PO, Jordan

Bonfitto, Taruntsov, Altomare, Dalla Benetta, Teatro Coccia Orchestra, Elisabetta Maschio
Ewing, McCauley, McLaughlin, Holloway, London Philharmonic Orchestra , Haitink
Baltsa, Carreras, Mitchell, Ramey, Metropolitan Opera Orchestra, Levine
Bumbry, Vickers, Freni, Diaz, Hamari, Wien Philharmonic Orchestra, Karajan (Salzburger Festspiele)
Antonacci, Kaufmann, D’Arcangelo, Amsellem, Covent Garden Orchestra, Antonio Pappano (Royal Opera House)
Domashenko, Dashuk, Berti, Aceto, Arena di Verona Orchestra, Lombard (Arena di Verona)
Krasteva, Antonenko, Holecek, Elmgren, Kowal, Monarcha, Fournier, Chor & Orchester des Nationaltheaters Brno, Märzendorfer (Opernfestspiele St. Margarethen)

Ewing, Vaduva, Quilico, Howarth, Rigby, Earle, Royal Opera House Orchestra, Mehta
Obraztsova, Domingo, Mazurok, Buchanan, Opernorchester Wien, Kleiber
Surguladze, Lungu, Zabala, Gardina, Do, Fondazione Orchestra Regionale delle Marche, Carlo Montanaro (Sferisterio)
Amparan, Corelli, Colzani, Ribetti, Pace, RSO Mailand, Sanzogno
Časem k těmto nahrávkám určitě přibyde i ta sobotní z newyorské MET. Jaká bude asi Elina Garanča?

Sdílet článek
Facebook email zkopíruj odkaz vytisknout
sdílejte:
Předchozí článek Triumf Lukáše Slavického v pražském Labutím jezeře
Další článek Mariusz Kwiecien alias Escamillo z MET: Jsem šťastný
0 0 hlasy
Ohodnoťte článek
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
2 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Opera PLUSOpera PLUS
Sledujte nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up