Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Čtení Na koncert do svatého Salvátora v Praze raději ne
sdílejte:
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Mobilní menu Opera PLus
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Klasika
    • Postřehy
    • Týden s tancem
Napište nám
data-width="" data-height="" data-small-header="false" data-adapt-container-width="true" data-hide-cover="false" data-show-facepile="true">
Opera PLUS
Připojte se k největší komunitě klasické hudby Přihlásit se
Sledujte nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
Hudba

Na koncert do svatého Salvátora v Praze raději ne

Pavel Šimáček
Publikováno 13/04/2010
sdílejte:
2 minut čtení
sdílejte:

Na koncerty souboru Collegium Marianum se vždy velice těším, protože si pravidelně odnáším výjimečné zážitky jak z krásné a mnohdy neznámé hudby, tak z vysoké úrovně interpretace.
Bohužel z koncertu, který se uskutečnil 12. dubna v kostele u Salvátora, jsem si hudební zážitky neodnesl prakticky žádné, protože akustika tohoto poměrně velkého prostoru znemožnila učinit si nějakou přesnější představu o provedení. Alespoň ve čtrnácté řadě jsme sólistky a sólisty místy neslyšeli vůbec (zejména dámy), případně jen některé tóny, v ansámblech se zvuk slil do nepěkné směsice. Byla to škoda o to větší, že zpívali: Hana Blažíková a Markéta Cukrová (alespoň jejich duet z kantáty Jesu der du meine Seele s doprovodem varhan a pizzicata kontrabasu vyzněl nádherně), Tomáš Král, kterého určitě čeká velká budoucnost, rád bych ho slyšel a viděl v některé opeře, do níž se již též pustil, a konečně mladý tenorista Tobias Hunger. Kromě zmíněné kantáty zaznělo ještě Velikonoční oratorium „Kommt, eilet und laufet, ifr flüchtigen Füsse“, také od Johanna Sebastiana Bacha.
Oceňuji tedy alespoň text v programu, jenž přinesl mnoho informací o praxi skládání kantát (Bach tak své skladby určené pro kostel nikdy neoznačoval) i k samotným skladbám.

Collegium Marianum
Jana Semerádová – barokní flétna, umělecká vedoucí
Lenka Torgersen – barokní housle, koncertní mistr
Hana Blažíková – soprán
Markéta Cukrová – alt
Tobias Hunger – tenor
Tomáš Král – bas
Kostel u Salvátora, Praha, 12. dubna 2010

program:
Johann Sebastian Bach:
Kantáta „Jesu der du meine Seele“, BWV 78
Velikonoční oratorium „Kommt, eilet und laufet, ifr flüchtigen Füße“, BWV 249

www.collegiummarianum.cz

Sdílet článek
Facebook email zkopíruj odkaz vytisknout
sdílejte:
Předchozí článek Donizettiho Emilia di Liverpool z Norimberku
Další článek Miroslav Dvorský slaví narozeniny – možná i při džezu
0 0 hlasy
Ohodnoťte článek
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Opera PLUSOpera PLUS
Sledujte nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up