Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Čtení K odchodu Daniela Dvořáka z Brna
sdílejte:
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Mobilní menu Opera PLus
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Klasika
    • Postřehy
    • Týden s tancem
Napište nám
data-width="" data-height="" data-small-header="false" data-adapt-container-width="true" data-hide-cover="false" data-show-facepile="true">
Opera PLUS
Připojte se k největší komunitě klasické hudby Přihlásit se
Sledujte nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
Čtenářský blog

K odchodu Daniela Dvořáka z Brna

komentáře NN
Publikováno 13/10/2012
sdílejte:
2 minut čtení
sdílejte:

Osobně se domnívám, že má spousta lidí okolo divadla a kultury nejen v Brně doslova máslo na hlavě. Daniel Dvořák umí skutečně dobře diskutovat a je výřečný, ovšem kdo ho měl možnost poznat, ví, jak jsou zavádějící jeho ublížené a neustále se opakující repliky na „prožluklá “ témata týkající se nejen hospodaření, ale i obohacování se na úkor divadla. Měl za sebou tu nejsilnější podporu v podobě primátora a ledasco mu prošlo. Za doby jeho působení a scénografování se snížil počet návštěvníků divadla, a promiňte mi, ale dívat se často na neustále se opakující jeho neonové scény mě už dávno přestalo bavit.

Do divadla chodím už mnoho let, ale chci slyšet nejen dobrý orchestr, který Brno bezesporu vlastní, neméně dobrý sbor, ale i sólisty na slušné úrovni. Také scéna a kostýmy mají dotvářet slavnostní pocity z předvedeného díla. Bohužel sedět v opeře se zavřenýma očima, což se mi stalo nedávno, je na nic. To si klidně mohu pustit dílo z DVD, nebo z CD.

Mám také připomínky na spolupracovníky Daniela Dvořáka – například inženýrka vedoucí balet, to je snad světová rarita. Paní poprvé ani nevěděla, jak velké je jeviště a hrozně se tomu divila. Nebýt skutečného odborného baletního vedení, šel by náš balet plný kosmopolitních tanečníků k ledu. „Spolupracovníci“ Daniela Dvořáka byli vybráni bez konkurzního řízení a podle toho to také v konečném důsledku vypadá. Nechápu, jak je to možné, když se výběrové řízení „dělá“ i na uklizečku :o)

Takže shrnuto a podtrženo,skládám tímto poklonu předešlému řediteli panu Prokešovi, protože ten nejen že uměl, ale snažil se pro divadlo, zaměstnance, umělce a kulturu udělat vše, co bylo v jeho silách, což se o Danieli Dvořákovi naprosto říct nedá.
Z komentářů čtenářů Opery Plus 

I váš text rádi v Blogu čtenářů uveřejníme. Naše adresa: [email protected] 

Sdílet článek
Facebook email zkopíruj odkaz vytisknout
sdílejte:
Předchozí článek Jak filmy z Hollywoodu zabíjejí operu
Další článek Carmen aneb Na skleničku za Escamillem do lahůdkářství mezi sýry
0 0 hlasy
Ohodnoťte článek
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Opera PLUSOpera PLUS
Sledujte nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up