Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
    • Výherci soutěží
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Čtení Rarita v Amsterdamu: Vilém Tell
sdílejte:
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Mobilní menu Opera PLus
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Klasika
    • Postřehy
    • Týden s tancem
Napište nám
data-width="" data-height="" data-small-header="false" data-adapt-container-width="true" data-hide-cover="false" data-show-facepile="true">
Opera PLUS
Připojte se k největší komunitě klasické hudby Přihlásit se
Sledujte nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
LifestyleOpera

Rarita v Amsterdamu: Vilém Tell

redakce
Publikováno 28/01/2013
sdílejte:
1 minut čtení
sdílejte:

Rossiniho solitér Guillaume Tell, hodně tlustá a od ostatních mistrových oper hodně odlišná partitura (premiéra 1829) se na programu divadel objevuje jen velmi zřídka, a to i přesto, že jde o vskutku mistrovské dílo. Hlavní překážkou jeho častějšího uvádění jsou bezpochyby hodně velké nároky jak na sólisty, sbor i samotnou režii. Teď s touhle rozměrnou freskou ze Švýcarska počátku 14. století o lidovém odporu proti nadvládě Rakušana Gesslera přichází amsterodamský Het Muziektheater, místo vskutku magické. Premiéra Viléma Tella se tady odehraje právě dnes večer, a to s jen minimálními škrty – soudě podle toho, že kompletní partitura trvá čistého času zhruba 3 hodiny 45 minut, amsterodamská opera udává délku trvání představené 4 hodiny se dvěma pauzami. Pod inscenací je podepsán známý francouzský režisér Pierre Audy (1957). 

Operní fanoušky, najmě pak milovníky Rossiniho (zvlášť pokud se letos nedostanou do Pesara, kde je Tell po dlouhé době na programu také) může uklidnit fakt, že amsterodamská inscenace je koprodukční s newyorskou Met. Tak snad alespoň časem v kině…

Sdílet článek
Facebook email zkopíruj odkaz vytisknout
sdílejte:
Předchozí článek Baletní panorama Pavla Juráše (3)
Další článek Královna v trikotu
0 0 hlasy
Ohodnoťte článek
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Opera PLUSOpera PLUS
Sledujte nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up