Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
    • Výherci soutěží
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Čtení Rosenkavalier bez kulis, zato s Garančou
sdílejte:
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Mobilní menu Opera PLus
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Klasika
    • Postřehy
    • Týden s tancem
Napište nám
data-width="" data-height="" data-small-header="false" data-adapt-container-width="true" data-hide-cover="false" data-show-facepile="true">
Opera PLUS
Připojte se k největší komunitě klasické hudby Přihlásit se
Sledujte nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
Čtenářský blog

Rosenkavalier bez kulis, zato s Garančou

Petr Vaněk
Publikováno 13/06/2013
sdílejte:
2 minut čtení
sdílejte:

Každý, kdo navštívil ve středu 12. června Drážďany, se mohl přesvědčit, že hladina Labe je sice stále ještě povážlivě zvýšená, ale bezprostřední ohrožení povodní už je zřejmě zažehnáno. Nafukovací bariéry před Semperovou operou se pomalu začínají balit a odvážet, takže návštěvníci divadla už se mohou bez obav soustředit pouze na kulturní zážitek…+++===Tak jednoduché to ale zmíněného večera přeci jen nebylo. Pro galapředstavení Straussova Růžového kavalíra se vinou povodňových komplikací nepodařilo včas přivézt dekorace, a tak se muselo vymyslet náhradní řešení. Místo velkorysých kulis Christopha Schubigera se tedy museli diváci spokojit s univerzální stěnou, kopírující výzdobu divadelního sálu a používanou obvykle pro koncertní vystoupení. Výsledek trochu evokoval vzpomínku na Svobodovu scénu ke Kašlíkově inscenaci Dona Giovanniho ve Stavovském divadle – uzavření prostoru ve stejném architektonickém duchu, v jakém je hlediště, tehdy připomnělo genia loci místa, kde měla Mozartova opera svou světovou premiéru. Totéž lze říci i o Rosenkavalierovi v Drážďanech – právě tady totiž Straussovo mistrovské dílo zaznělo před sto dvanácti lety poprvé.Vše ostatní už se ale dělo podle plánu a taktovky hudebního ředitele Christiana Thielemanna: báječně domyšlená a hravá režie Uwe Erica Laufenberga fungovala i v improvizovaných podmínkách, a dokonale se v ní našli Elina Garanča jako Octavian, Anne Schwanewilms jako Maršálka, Peter Rose jako Ochs z Lerchehnau, Martin Gantner jako Faninal a Daniela Fally v roli jeho dcery Sophie. Vždy ostře sledované „cameo“ Italského pěvce tentokrát připadlo nastupující tenorové hvězdě Bryanu Hymelovi.

Vidět Růžového kavalíra v této netradiční scénické podobě, ale hlavně v prvotřídním obsazení a hudebním nastudování máte ještě 16. června.

I váš text rádi v této rubrice uveřejníme. Naše adresa: [email protected] 

Sdílet článek
Facebook email vytisknout
sdílejte:
Předchozí článek Filharmonie mladých Praha v Rudolfinu
Další článek Nina Stemme před premiérou Tristana a Isoldy ve Vídeňské státní opeře
0 0 hlasy
Ohodnoťte článek
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Opera PLUSOpera PLUS
Sledujte nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up