Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
    • Výherci soutěží
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Čtení P. S.: Cvičte, stojí to za to!
sdílejte:
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Mobilní menu Opera PLus
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Klasika
    • Postřehy
    • Týden s tancem
Napište nám
data-width="" data-height="" data-small-header="false" data-adapt-container-width="true" data-hide-cover="false" data-show-facepile="true">
Opera PLUS
Připojte se k největší komunitě klasické hudby Přihlásit se
Sledujte nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
Lifestyle

P. S.: Cvičte, stojí to za to!

Petr Kadlec
Publikováno 24/07/2014
sdílejte:
3 minut čtení
sdílejte:

Vzkazuje jeden z mladých hudebníků, kteří se letos v červnu zúčastnili historicky prvního pokusu spojit v jednom orchestru žáky základních uměleckých škol a členy České filharmonie. Projekt se několik měsíců chystal a vyvrcholil třemi open air koncerty 24. června na Hradčanském náměstí.

V orchestru zasedlo přes sedmdesát mladých hudebníků a hudebnic nejčastěji ve věku dvanáct až osmnáct roků, kteří do Prahy přijeli ze Základních uměleckých škol v Liberci, Ústí nad Orlicí, Jihlavě a Brně. Měli možnost pracovat s dirigentem Ladislavem Ciglerem (dvě desetiletí vede Filharmonii mladých Praha) a šéfdirigentem České filharmonie Jiřím Bělohlávkem. Což nebylo ledajaké… „Hrát pod taktovkou pana Ciglera byla velká zkušenost a mohl jsem poznat jiné postupy zkoušek, než na které jsem byl zvyklý. A to, že jsem hrál pod taktovkou pana mistra šéfdirigenta Jiřího Bělohlávka, tak to budu s hrdostí vyprávět svým vnoučatům.“

ZUŠkaři se přitom mohli už od března připravovat ve svých domovských orchestrech na předehru k Hubičce, Polku z Prodané nevěsty, Slovanské tance č. 6 a 8 a na první větu Dvořákovy Novosvětské… V Praze je pak před koncertem čekaly čtyři dny intenzivní práce ve zkušebně Českého národního symfonického orchestru v Hostivaři, ale také ve Dvořákově síni Rudolfina. To už se k nim přidali filharmonici, kteří zasedli – po jednom – v každé nástrojové skupině. A těšili se respektu mladých hudebníků: „Moc se mi líbil přístup naší koncertní mistryně, která k nám měla velký ohled a dávala nám cenné rady, což nás pomáhalo pozvednout na daleko vyšší úroveň.“+++===Projekt bude pokračovat. Určitě v příštím roce – 21. června přijďte do Rudolfina! A možná vznikne každoroční tradice. Přeje si to Česká filharmonie i Asociace základních uměleckých škol. I mladí hráči. „Dostala jsem možnost zhodnotit sama sebe, když jsem byla součástí orchestru a vedle profesionálů, kteří mi vlastně drželi zrcadlo, které odráželo mě samotnou. Uviděla jsem své nedostatky a věřím, že budu mít o důvod víc na sobě pracovat a zlepšovat se.“  Na podobných projektech je krásné, že se stávají nečekané a přitom krásné věci… „A já musím přiznat, že jedna z nich se stala mně. Ano, zamiloval jsem se. Do Dvořákovy Deváté symfonie. Při závěru této skladby mi běhá mráz po zádech.“

Foto ČF

TémataČeská filharmonieJiří BělohlávekLadislav Cigler
Sdílet článek
Facebook email zkopíruj odkaz vytisknout
sdílejte:
Předchozí článek Armida a Fiorello ve Valticích
Další článek Z dějin divadelní klaky (2)
0 0 hlasy
Ohodnoťte článek
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Opera PLUSOpera PLUS
Sledujte nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up