Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
    • Výherci soutěží
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Čtení Glosa: Ženatý a SOČR zaplnili Rudolfinum
sdílejte:
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Mobilní menu Opera PLus
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Klasika
    • Postřehy
    • Týden s tancem
Napište nám
data-width="" data-height="" data-small-header="false" data-adapt-container-width="true" data-hide-cover="false" data-show-facepile="true">
Opera PLUS
Připojte se k největší komunitě klasické hudby Přihlásit se
Sledujte nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
Hudba

Glosa: Ženatý a SOČR zaplnili Rudolfinum

Tomáš Foltýnek
Publikováno 10/02/2015
sdílejte:
2 minut čtení
sdílejte:

V pořadí šestý abonentní koncert Symfonického orchestru Českého rozhlasu přilákal své posluchače do řad Dvořákovy síně Rudolfina především slibným programem, sestaveným z děl slovanských skladatelů, a vystoupením jednoho z našich nejvýznamnějších houslových virtuosů Ivana Ženatého. V úvodu samotného koncertu předal Jan Simon koncertnímu mistrovi Vlastimilu Kobrlovi nově zakoupené housle z dílny Jana Špidlena, jenž jej postavil v roce 2008 podle modelu Antonia Stradivariho.První tóny večera patřily symfonické básni Zlatý kolovrat Antonína Dvořáka. Skladba pod taktovkou Ondreje Lenárda sice měla svižné tempo, ale vše působilo nahodilým dojmem, chyběla zde větší práce na vybroušení jednotlivých detailů, dotahování frází, smyčcové nástroje občas velmi překryla příliš silná zvuková masa žesťů.Prokofjevův Koncert pro housle a orchestr č. 1 D dur, op. 19, ukázal Ivana Ženatého ve výborné formě. Houslista, žijicí dnes v Americe, do díla vstoupil se sebejistým výrazem, expresivitou a technickou precizností. Zaujal krásně znějícím, kovově svítícím tónem, jeho hra byla velmi soustředěná a precizní, především v akcentech a frázování. Interpretovo pojetí neztrácelo napětí a energii. Orchestr byl Ženatému spolehlivým partnerem.Druhá část večera patřila Symfonii č. 5 e moll, op. 64, Petra Iljiče Čajkovského. Na rozdíl od Dvořáka zde byla slyšet větší práce na detailech, lépe vystavěné kontrastní části. Je na místě vyzdvihnout sytý zvuk smyčců, který je pro ruskou hudbu velmi osobitý, a velmi dobře sehrané žestě. Dirigent i orchestr dílo předvedli s velkým nasazením a citem pro Čajkovského melancholický lyrismus.
Hodnocení autora glosy: 70 %

Dvořák / Prokofjev / Čajkovskij
Dirigent: Ondrej Lenárd
Ivan Ženatý (housle)
Symfonický orchestr Českého rozhlasu
9. února 2015 Dvořákova síň – Rudolfinum Praha

program:
– Antonín Dvořák: Zlatý kolovrat,  op. 109
– Sergej Prokofjev: Koncert pro housle a orchestr č. 1 D dur, op. 19
– Petr Iljič Čajkovskij: Symfonie č. 5 e moll, op. 64

www.rozhlas.cz

Foto Petr Horník

TémataIvan ŽenatýOndrej LenárdSymfonický orchestr Českého rozhlasu
Sdílet článek
Facebook email vytisknout
sdílejte:
Předchozí článek Francouzská mystéria v Olomouci
Další článek Ptali jste se: Zbyněk Müller
0 0 hlasy
Ohodnoťte článek
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Opera PLUSOpera PLUS
Sledujte nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up