Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
    • Výherci soutěží
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Čtení Kristīne Opolais měla v Praze úspěch
sdílejte:
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Mobilní menu Opera PLus
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Klasika
    • Postřehy
    • Týden s tancem
Napište nám
data-width="" data-height="" data-small-header="false" data-adapt-container-width="true" data-hide-cover="false" data-show-facepile="true">
Opera PLUS
Připojte se k největší komunitě klasické hudby Přihlásit se
Sledujte nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
OperaZprávy

Kristīne Opolais měla v Praze úspěch

ČTKredakce
Publikováno 01/09/2015
sdílejte:
2 minut čtení
sdílejte:

Dlouhotrvající aplaus provázel každou z árií na pražském koncertu jedné z nejvyhledávanějších sopranistek současné mezinárodní operní scény Kristīne Opolais. Lotyšská pěvkyně včera večer v téměř zaplněné Smetanově síni Obecního domu vystoupila za doprovodu PKF – Prague Philharmonia pod vedením ukrajinské dirigentky Oksany Lynivové. Program nabídl ukázky z děl Giuseppe Verdiho, Pietra Mascagniho, Arriga Boita, Giacoma Pucciniho, Petra Iljiče Čajkovského a Sergeje Rachmaninova.

Pětatřicetiletá Opolais zahájila večer scénami Desdemony Píseň o jívě a Ave Maria ze čtvrtého dějství Verdiho opery Otello. Výkon sopranistky odměňovalo nadšené publikum potleskem, který se změnil v bouřlivé ovace, když po přestávce zazněly árie Měsíčku na nebi hlubokém a Ó marno, ó marno to je z Dvořákovy Rusalky. „V titulní roli Rusalky debutovala Opolais v roce 2010 s mimořádným úspěchem v Bavorské státní opeře v Mnichově v nové inscenaci režiséra Martina Kušeje,“ připomněla promotérka koncertu Alena Nachtigalová.

V závěru koncertu, kdy došlo na dílo Čajkovského, nadchnula Opolais přítomné jako Nataša v árii Myslela jsem, že jsem zaslechla hlasy z prvního dějství opery Opričnik.Kristīne OpolaisKristīne Opolais, která absolvovala Lotyšskou akademii hudby, pravidelně hostuje v newyorské Metropolitní opeře, Vídeňské státní opeře, Státní opeře Berlín, Bavorské státní opeře v Mnichově, milánské La Scale a londýnské Covent Garden. Spolupracuje s řadou světových dirigentů. Mezinárodní pozornost vzbudila poprvé v roce 2006, kdy debutovala v berlínské Státní opeře Unter den Linden. O dva roky později se poprvé objevila v milánské La Scale a ve Vídeňské státní opeře.

Recenzi pražského koncertu Kristīne Opolais připravujeme.

Foto archiv

TémataKristīne Opolais
Sdílet článek
Facebook email zkopíruj odkaz vytisknout
sdílejte:
Předchozí článek Operní kukátko (4)
Další článek Od smrti dirigenta Václava Neumanna je to 20 let
0 0 hlasy
Ohodnoťte článek
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Opera PLUSOpera PLUS
Sledujte nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up