Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
    • Výherci soutěží
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Čtení Omračující virtuozita. Korejský klavírista Seong-Jin Cho v prologu Pražského jara
sdílejte:
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Mobilní menu Opera PLus
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Klasika
    • Postřehy
    • Týden s tancem
Napište nám
data-width="" data-height="" data-small-header="false" data-adapt-container-width="true" data-hide-cover="false" data-show-facepile="true">
Opera PLUS
Připojte se k největší komunitě klasické hudby Přihlásit se
Sledujte nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
HudbaZprávy

Omračující virtuozita. Korejský klavírista Seong-Jin Cho v prologu Pražského jara

ČTK
Publikováno 08/05/2016
sdílejte:
3 minut čtení
sdílejte:

V prologu Pražského jara se v sobotu v zaplněném Rudolfinu představil korejský klavírista Seong-Jin Cho. Loňský vítěz prestižní Chopinově soutěže nadšeným posluchačům nabídl díla Wolfganga Amadea Mozarta, Franze Schuberta a Fryderyka Chopina.

Prolog Pražského jara - Seong-Jin Cho (klavír) - Dvořákova síň Rudolfina Praha 2016 (foto PJ Zdeněk Chrapek)
Prolog Pražského jara – Seong-Jin Cho (klavír) – Dvořákova síň Rudolfina Praha 2016 (foto PJ Zdeněk Chrapek)

Na úvod vystoupení Seong-Jin Cho zařadil Mozartovo Rondo a moll, které vzniklo ve Vídni v roce 1787 krátce po Mozartově návratu z Prahy. Následovala Schubertova Sonáta c moll, ve které hudební znalci poukazují na nepřeslechnutelný vliv Ludwiga van Beethovena.

Ve druhé polovině koncertu zaznělo 24 Chopinových preludií, z nichž má každé jinou náladu i délku. Deváté preludium E dur má dokonce pouhých dvanáct taktů. Vznik těchto preludií ovlivnil Chopinův vztah s francouzskou spisovatelkou George Sandovou.

Výkon klavíristy Seong-Jin Cho odměnilo pražské publikum dlouhotrvajícím potleskem a vynutilo si několik přídavků. „Jeho virtuozita je omračující,“ podotkl k prologu ředitel festivalu Pražské jaro Roman Bělor.

Dvaadvacetiletý Seong-Jin Cho, který v Praze vystoupil poprvé, žije v Paříži a studuje u Michela Béroffa na Conservatoire national supérieur de musique de Paris. Na svůj nástroj začal hrát v šesti letech, v jedenácti měl prvé veřejné vystoupení a v Soulu i prvou výhru v soutěži Kumho Prodigy Concert, pořádanou na podporu mimořádně nadaných dětí. Jako čtrnáctiletý získal v Moskvě první cenu na Mezinárodní soutěži Fryderyka Chopina pro mladé klavíristy, v roce 2009 další první cenu i cenu za nejlepší interpretaci skladby japonského skladatele v mezinárodní klavírní soutěži v japonském Hamamatsu. Roku 2011 byl třetí v náročné Čajkovského soutěži v Moskvě, třetí místo získal i na soutěži Artura Rubinsteina v Tel Avivu v roce 2014. Svoji dosavadní soutěžní kariéru završil první cenou na Mezinárodní klavírní soutěži Fryderyka Chopina 2015 ve Varšavě.

Následovalo debutové CD u prestižní Deutsche Grammophon s živou nahrávkou z varšavské soutěže, kterého se od listopadu do konce ledna loňského roku prodalo sto tisíc kopií, a lidé v rodné Koreji stáli i frontu na dolisování dalších kusů.

Zahajovací koncert sedmdesátého prvního ročníku Pražského jara se uskuteční 12. května v pražském Obecním domě, Smetanovu Mou vlast s Českou filharmonií nastudoval estonský dirigent Paavo Järvi.

TémataPražské jaroSeong-Jin Cho
Sdílet článek
Facebook email zkopíruj odkaz vytisknout
sdílejte:
Předchozí článek K nedožitým osmdesátinám sopranistky Marty Boháčové
Další článek Harmonické spojení klasiky a experimentu
0 0 hlasy
Ohodnoťte článek
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Opera PLUSOpera PLUS
Sledujte nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up