Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
    • Výherci soutěží
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Čtení I z polodrahokamu vykouzlí drahokam. Jana Boušková s Českou filharmonií
sdílejte:
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Mobilní menu Opera PLus
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Klasika
    • Postřehy
    • Týden s tancem
Napište nám
data-width="" data-height="" data-small-header="false" data-adapt-container-width="true" data-hide-cover="false" data-show-facepile="true">
Opera PLUS
Připojte se k největší komunitě klasické hudby Přihlásit se
Sledujte nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
Hudba

I z polodrahokamu vykouzlí drahokam. Jana Boušková s Českou filharmonií

Publikum Rudolfina v sobotním mrazivém odpoledni téměř nedýchalo. Chtělo slyšet nejen virtuozitu a nuance královského nástroje, ale především obrovskou muzikalitu, kterou oplývá členka České filharmonie Jana Boušková. Takový smysl pro zvukové odstíny, agogiku a barvy nemá podle mého mínění žádný současný český instrumentalista.

Libor Nováček sen.
Publikováno 08/01/2017
sdílejte:
2 minut čtení
sdílejte:
Česká filharmonie, Jamie Phillips, Jana Boušková (harfa) – Dvořákova síň Rudolfina Praha 7. 1. 2017 (foto Petr Kadlec)

Postromantický Koncert pro harfu a orchestr Reinholda Gliera, premiérovaný v roce 1938, je skladbou, ve které díky spoluautorství první interpretky a skladatelky Xenie Erdely může interpret ukázat všechny výše uvedené atributy. Hudební materiál silně připomíná Čajkovského nebo Rachmaninova a obsahuje typicky ruské taneční a lidové melodie i intonaci sovětských písní.

K dokonalosti však musí mít interpret stejně arci muzikálního partnera. Tím však bohužel nebyl finalista Nestlé and Salzburg Festival Young Conductors Award 2012, šestadvacetiletý Jamie Phillips, který zastoupil za onemocnělého Michaela Sanderlinga. Neuvěřitelná škála barev, jemností, delikates a detailů se proto ukázala až v kouzelném sólovém přídavku Jany Bouškové.

Úvodní Overtura k opeře Italka v Alžíru jedenadvacetiletého Gioachina Rossiniho již mnohé o dirigentově hudební představě ukázala a zejména neobvykle pomalý začátek velmi překvapil. Navíc i hobojový strojek jako by nebyl v dobré kondici. Rovněž netradiční posaz orchestru nedával zvukově vyvážený obraz. Závěrečná Beethovenova Symfonie č. 7 se ani nestala apoteózou tance, ani nevyznělo nezkrotné a téměř bláznivé finále. Tato věta neudržela tempo a nástupy tympánu byly často nepřesné. Rovněž smuteční pochod v tónině a moll, ač je nadepsán Allegretto, neměl lehkost, nedýchal a navíc postrádal klid. Beethovenovo dílo by si zasloužilo propracovanější provedení.

Hodnocení autora glosy: 75 %

Česká filharmonie
Dirigent: Jamie Phillips
Jana Boušková (harfa)
7. ledna 2017 Dvořákova síň Rudolfina Praha

program:
Gioachino Rossini: Italka v Alžíru, předehra k opeře
Reinhold Glier: Koncert pro harfu a orchestr Es dur op. 74
Ludwig van Beethoven: Symfonie č. 7 A dur op. 92

www.ceskafilharmonie.cz

TémataČeská filharmonieJamie PhillipsJana Boušková
Sdílet článek
Facebook email vytisknout
sdílejte:
Předchozí článek Kde Brahms promlouvá k srdci a ne k vůli. A naopak
Další článek Týden s hudbou (193)
0 0 hlasy
Ohodnoťte článek
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Opera PLUSOpera PLUS
Sledujte nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up