Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
    • Výherci soutěží
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Čtení Album týdne Normana Lebrechta: Bertrand Chamayou – Good Night!
sdílejte:
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Mobilní menu Opera PLus
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Klasika
    • Postřehy
    • Týden s tancem
Napište nám
data-width="" data-height="" data-small-header="false" data-adapt-container-width="true" data-hide-cover="false" data-show-facepile="true">
Opera PLUS
Připojte se k největší komunitě klasické hudby Přihlásit se
Sledujte nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
Album týdneHudbaKlasikaRecenzeSoudobá Hudba

Album týdne Normana Lebrechta: Bertrand Chamayou – Good Night!

Britský hudební kritik Norman Lebrecht dnes překonal nevoli, který v něm vyvolává drtivá většina ukolébavek, a k pravidelné recenzi si vybral nahrávku “Good Night!” mladého francouzského pianisty Bertranda Chamayoua.

Norman Lebrecht
Publikováno 02/01/2021
sdílejte:
2 minut čtení
sdílejte:
CD: Bertrand Chamayou – Good Night! (zdroj amazon.com)

Většina ukolébavek se mi velmi rychle oposlouchá. Snad každému v dětství zpívali Brahmsovu Wiegenlied a někdo možná zaslechl i ospalý duet z Humperdinckova Jeníčka a Mařenky, který sourozenci zpívají těsně před tím, než se v příběhu objeví ježibaba a stane se jejich nejhorší noční můrou. Ale já většinou poslech takových hudebních bonbónků snesu jen jednou.

Krása této sbírky od francouzského pianisty Bertranda Chamayoua spočívá v tom, že vaše uši vezme na procházku nečekanými cestami – některé jsou zarostlé, jako Janáčkova úvodní skladba, jiné zase překvapivé, zanedbané, nebo zcela neznámé. Dvě etudy od Sergeje Ljapunova jsou jako uklidňující šálky heřmánkového čaje. Trocha Villa-Lobose nás pak přenese do brazilských džunglí, mnohem zarostlejších a freudovštějších než Janáčkovy městské chodníčky.  

Dále je tu Berceuse německého modernisty Helmuta Lachenmanna, jejíž jemné tóny by vás uspaly i na koncertě, natož ve vlastní posteli. A závěrečné preludium od Charlese-Valentina Alkana s názvem „I was asleep but my heart was awake“ (“Spal jsem, ale srdce mé bdělo”) je tak působivé, že mi nejde do hlavy, proč jej téměř nikdo nepoužívá jako přídavek.

K tomu, aby francouzský pianista vydal album ukolébavek bez obligátní dávky Debussyho, je zapotřebí značné odvahy. Poukazuje to také na vkus a nezávislost, která je u mladých sólistů na počátku kariéry neobvyklá. Na Chamayoua bychom rozhodně neměli zapomenout v novém roce, až se zase otevřou koncertní síně.

Ukázka:

Good Night!
Bertrand Chamayou – klavír

Label: Erato
Datum vydání: 9. října 2020

Hodnocení Normana Lebrechta: ****/*****

TémataBertrand ChamayouNorman LebrechtSEZ
Sdílet článek
Facebook email zkopíruj odkaz vytisknout
sdílejte:
Předchozí článek Pražské jaro získalo mimořádnou cenu za přínos pro českou kulturu v době pandemie
Další článek Opera PLUS Retro (2): Heřma Žárská – Česká hvězda z MET (AUDIO)
0 0 hlasy
Ohodnoťte článek
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Opera PLUSOpera PLUS
Sledujte nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up