Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Čtení Album týdne Normana Lebrechta: Elgar, Violin concerto – Violin Sonata
sdílejte:
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Mobilní menu Opera PLus
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Klasika
    • Postřehy
    • Týden s tancem
Napište nám
data-width="" data-height="" data-small-header="false" data-adapt-container-width="true" data-hide-cover="false" data-show-facepile="true">
Opera PLUS
Připojte se k největší komunitě klasické hudby Přihlásit se
Sledujte nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
Album týdneHudbaPostřehyRecenze

Album týdne Normana Lebrechta: Elgar, Violin concerto – Violin Sonata

Britský hudební kritik a publicista Norman Lebrecht si pro svou dnešní recenzi vybral album Elgar: Violin concerto - Violin Sonata, kde můžeme slyšet houslistu Renauda Capuçona, klavíristu Stephena Hougha a Londýnský symfonický orchestr pod taktovkou sira Simona Rattlea.

Norman Lebrecht
Publikováno 06/02/2021
sdílejte:
2 minut čtení
sdílejte:
Přebal CD: Elgar – Violin concerto – Violin Sonata (zdroj Warner Classics)

První sólista, kterého jsem kdy slyšel hrát Elgara, byl francouzský cellista Paul Tortelier v Royal Festival Hall – byl elegantní, expresivní, cudně romantický a přednesl půlhodinovou neposkvrněnou krásu. Byl jsem jen kluk, muselo to být před šedesáti lety. Od té doby jsem slyšel pokus ještě jednoho francouzského cellisty o Elgarův koncert, ale do teď žádného houslistu.

Renaud Capuçon je v mnohém zjevení. Posunuje přízvuk z flegmatického na více gallský a dynamiku na šeptavou tendresse. V této interpretaci je tolik individuality, že jsem si celou dobu říkal, proč mě to neuchvacuje. Problém byl, myslím, v Londýnském symfonickém orchestru, který se, pod taktovkou Simona Rattlea, snaží až příliš dílo prodat emotivními přeryvy. Elgar funguje nejlépe, když je dirigent v interpretaci střídmý, jako byl například Adrian Boult, John Barbirolli nebo Vernon Handley. Když začnete mačkat příliš mnoho knoflíků, tak se to celé nehne z místa. Také samotnému zvuku orchestru scházela okázalost, nehledě na překážky dané současnou situací.

S Capuçonem lépe spolupracuje klavírista Stephen Hough. Je to ideální konverzační partner, který nikdy drze neskáče do řeči a neuspěchaně vstřebá každý výrok, než nabídne promyšlenou odpověď. Je to klidný a civilizovaný dialog v době, kdy si lidé naschvál nerozumí. Kdyby si jen takto mohli popovídat Boris a Macron.

Elgar: Violin concerto – Violin Sonata
Renaud Capuçon
Sir Simon Rattle

Stephen Hough
London Symphony Orchestra

Label: Warner Classics
Datum vydání: 5. března 2021

Hodnocení Normana Lebrechta: **/*****

TémataNorman LebrechtRenaud CapuçonSEZSimon RattleStephen Hough
Sdílet článek
Facebook email zkopíruj odkaz vytisknout
sdílejte:
Předchozí článek Jsem díky technice plně soběstačný, říká skladatel Vladimír Hirsch
Další článek Komorní filharmonie Pardubice vypisuje konkurz na obsazení místa hráče do skupiny violoncell
4.3 3 hlasy
Ohodnoťte článek
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Opera PLUSOpera PLUS
Sledujte nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up