Anna Netrebko odstoupila od nové Manon v Mnichově. Dva týdny před premiérou

Jonas Kaufmann jako Des Grieux se v Bavorské státní opeře bude muset obejít bez Anny Netrebko coby Manon. Premiéra je přitom už příští sobotu a všech sedm letošních představení je kvůli ohlášenému hvězdnému obsazení už dlouho předem beznadějně vyprodáno.Dnes intendant mnichovské Státní opery Nikolaus Bachler ve svém tiskovém prohlášení oznámil, že Anna Netrebko se v průběhu přípravy nové inscenace Pucciniho opery rozhodla od spolupráce na roli Manon odstoupit. Důvod? Odlišný pohled na to, jak by měla nová Pucciniho Manon Lescaut v Mnichově vypadat.Režisérem chystané premiéry je Němec Hans Neuenfels, který na sebe v posledních letech upozornil především kontroverzní podobou Wagnerova Lohengrina v Bayreuthu, pro Mnichov před časem nastudoval Mayrovu operu Medea in Corinto.Namísto Anny Netrebko v titulní roli Pucciniho Manon Lescaut v hudebním nastudování Francouze Alaina Altinoglu v Mnichově narychlo sehnali lotyšskou sopranistku Kristīne Opolais, která v Bavorské státní opeře před časem zaujala především jako Dvořákova Rusalka – mimochodem také na záskok.
Foto archiv, Wilfried Hösl 

Mohlo by vás zajímat


20
Komentáře. Respektujte prosím pravidla diskuze.

Please Login to comment
11 Comment threads
9 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
13 Comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Violeta

Napíšete nám prosím po premiéře Manon, jak ta inscenace vypadala? Pokud by byla hodně kontroverzní, smekám před Annou Netrebko. Pokud by se k ní připojil i Jonas Kaufmann – i on by si to mohl dovolit – projevil by se jako “chlap”, snad by se vedení Mnichovské opery nad tím zamyslelo … Divák, který si kupuje lístky na představení s určitými umělci netuší, jaká bude ta inscenace, a stalo se nám v Německu, že jsme i znechuceně o přestávce odešli, protože jsme si nechtěli kazit večer. Obecenstvo, je-li občas vystaveno mnohým kontroverzním inscenacím, má problém – vypískat inscenaci (při reprízách… Číst vice »

robert

a proc mate pocit ze jonas kaufman bude v teto inscenaci ‘trpet’ ?? co kdyz je netrebko proste ‘konzerva’? bez odvahy a experimentu v umeni i v jakekoliv cinnosti by se lidstvo nikam neposunulo … stejne jako nektere bezduvodne a necitlive aktualizace jsou odrazujici prihlouple a naivni klasicke inscenace. vse je to o osobnstech tvurcu, …. a vyspelosti publika :)

Olga Janackova

Roberte, taky si to myslím. Podstatná je snaha obecenstva o pochopení inscenace, ať už je jakéhokoli typu. Může se stát, že divák,ke svému překvapení (sleduje-li kva-lit-ní inscenaci pozorně), získá pozoruhodně nový pohled na dílo. Divadlo se přece pořád vyvíjí (tak jako všechno ostatní kolem).

hanka

Smím se zeptat, jaká produkce v Německu a kde přesně byla tak špatná, že jste odešli?

vittorio

Mnichovská opera má velice kontroverzní inscenace jako loni Il Trovatore s Jonasem Kaufmannem.Režisérem byl Francouz Olivier Py,chtěli jsme slyšet Kaufmanna v titulní roli,ale dojem byl zkažen příšerným pobíháním nahé stařeny,embryi atd.Specielně zde produkují takzvané režisérské představení,Síla osudu s Harteros a Kaufmannem posunutá do tzv.”mafiánské rodiny ” režiséra Kušeje byla o tošku srozumitelnější.Je zajímavé,že v Trubadůrovi Kaufmann odzpíval jen pět úvodních představení a v další sérii už nezpíval.Letos s ním byla pouze “Síla osudu”.

isi

Naprosto souhlasím s oběma příspěvky ,které se týkají režíí mnichovské opery a vůbec i německých operních domů.Naprosto děsivé bylo představení Verdiho Macbetha v Mnichově.V divadle nechci zavírat oči ,to si mohu doma pusit CD.

vittorio

Souhlasím s výše uvedeným příspěvkem,Macbeth v Kušejově režii s hromadami bílých lebek byl hrůzostrašný.Mnichovská opera vysílala představení on-line na internetu,stejně jako Kušejovu Sílu osudu.Když srovnávám tuto inscenaci s Sílou osudu v brněnské inscenaci,kterou dirigoval nezapomenutelnýJílek s Olejníčkem,Abrahamovou,Novákem,Součkem v hlavních rolích vychází tato klasická inscenace o potomkovi Inků a zasazená do doby,kterou Verdi a libreto určují podstatně lépenež modernizace za každou cenu.

PetrNickon

Mimochodem, Anna se snaží tohle odřeknutí částečně kompenzovat tím, že bude příští rok koncem července v Mnichově dvakrát zpívat Taťánu…
http://slippedisc.com/2014/11/just-in-anna-netrebko-makes-peace-in-her-time-with-munich/

hanka

to je sice hezké, ale když někdo chtěl slyšet ji a jako Manon a proto si hlavně lístek koupil a na Taťánu lístek nemá a třeba nemá čas, tak mu taková vstřícnost moc nepomůže. na druhé straně někteří lidi mají radost, co vím, že spíš dostanou lístky na Kaufmanna, že se snad něco vrátí.. jinak to bylo dost beznadějné. škoda, že si to nerozmyslela dřív a ne na poslední chvíli. mohla jsem mít lístek. Teď už mám jiným program a i kdybych sehnala lístek na Manon, tak je mi to na nic.

ACHNATON

VAZENI – PROBOHA – prestante uz fakt silet nad tou jakousi medialni divou NETREBKO…je to k neuvereni uz OTRESNY…Svyma vykonama NESAHA ANI PO TY KOTNIKY – uzasnym svetovym pevkynim – nad,kterymi NIKDO TAK NESILEL NIKDY!!!! NETREBKO je jen medialni vytvor a jinak nic – a silej po ni vsichni…Jestli nebude nekde zpivat je absolutne NEPODSTATNY – jen TI snobove nemaji zas na koho jit – ale to je UPLNE JEDNO…DIKY BOHU.!!!!!!!!!!!

abstergo

Máte naprostou pravdu, Achnatone. Anna Netrebko JE mediálním výtvorem. Nikdo neříká, že není vynikající, ale pokud si v rolích, které zpívá, poslechnete třeba Renatu Tebaldi, dáte mi za pravdu, že R.T. byla prostě lepší. A chození NA NĚKOHO? Proboha, jdeme hlavně na muziku, ne? (ovšemže kvalitně zazpívanou)

Violeta

Netrebko je sice “mediální výtvor”, ale hlas má skvělý a zraje k dramatickým rolím – např. jako Anna Bolena s D’Archangelem a Elinou Garančou ve Vídni – vynikající, nezapomenutelný zážitek. Znám na živo hlas i Kristin Opolais (z La Scaly) – barvou hlasu ani interpretační schopností, natož charismatem (aby tak pobláznila mladého Des Grieus) na Netrebko nemá… Odešli jsme např. z Dona Giovanniho v Berlíně – a to tu operu – s nejrůznějšími interprety – milujeme velice… Ještě druhý den (a to jsme zažili jen půl představení) jsme z toho měli “kocovinu”… Hotel a cestovné k tomu… Kdyby divadlo bylo… Číst vice »

fandorin

Viděl jsem Kristine Opolais v Manon Lescaut v Londýně právě s Jonasem Kaufmannem a na jevišti představovali výborně souznící pár. Těžko srovnávat s Nětrebko, když ta se role Manon Lescaut vzdala.

Sarah

Je sice hezké, že se někteří režiséři chtějí “zviditelnit” novým pohledem na inscenaci klasických operních děl, ale zvláště ty mnichovské jsou drastické a nedívatelné. Je smutné, že se Kaufmann “propůjčuje” k tomu, aby se vůbec nějaké lístky prodaly…. Jsem zvědavá, jaká je inscenace Manon, že to Netrebko odřekla. Ale upřímně – ani mne to moc nepřekvapuje. Viděla jsem z Mnichova Lucii z Lammermooru (naštěstí na internetu) a měla jsem z toho deprese asi stejně jako z Trubadura… A nezachrání to ani hvězdné obsazení. Režisér Py je podepsán i pod pařížskou inscenací Aidy – no upřímně, kdo by chtěl vidět blonďatou… Číst vice »

vittorio

Plně souhlasím s předchozím příspěvkem o režii mnichovského Il Trovatore pana režiséra Py.Kaufmann odzpíval pouze 5 úvodnich představení a jinak zpívá pouze Sílu osudu.Další ukázky z tvorby výše uvedeného režisera z Paříže Opera Bastie byly rovněž na stanici Mezzo příšerné.Má avizovanou na sezonu 2014/2015 opravdu Aidu,asi přesune děj do jiné doby ,jako v Trubadůrovi do doby průmyslové revoluce,určitě to nebude starověký Egypt!

Dagi

Mě ty děsivé moderní režie úplně odrazují od návštěvy divadel,včetně činohry… A je pravda,že brněnské operní inscenace s nezapomenutelným Jílkem a nepřekonatelným Věžníkem jsou to nejlepší,co jsem já osobně kdy viděla…(např.úžasná Pastorkyňa)

Violeta

Jedeme teď do Mnichova na Nabucca – Dalibor Jenis místo Ambrogia Maestriho není vůbec špatná “náhrada” – oba dva máme moc rádi, Maestri jako Nabucco nás dvakrát během dvou let v této roli (vedle Falstafa) naprosto uchvátil, stejně jako Dalibor Jenis v jiných rolích – především ale jako Jago – kromě hlasu předvedl neuvěřitelné “mefistotelovské” herecké schopnosti. Takže se i na jeho Nabucca moc těšíme, jak ho pojme…
Jaká bude inscenace vůbec netušíme, ale kvůli Daliboru Jenisovi určitě vydržíme až do konce. Pokud bude inscenace úděsná, dám pak vědět.

abstergo

Vážení přátelé v redakci Opera Plus, opět se přesvědčuji, že zveřejňujete pouze názory, které korespondují s vaším (potažmo mainstreamovým) míněním. Je to škoda, neboť velice ochuzujete diskusi, která je, jak říkal již TGM, základem demokracie. Podívejte se do světa, jak se na podobných fórech diskutuje (mám na mysli slušně vedené diskuse). Dáváním prostoru snobům si určitě renomé nezískáte.

isi

Ted jsem právě doposlechla Manon z Mnichova na BR radio.
Nádherné ,úžasné ,strhující!!!!!!!!!!!!!!!!!!!