Stav lásky po válce

    aneb Radikální pokus o vzkříšení Gluckovy opery Paride ed Elena  Gluckova opera Paride ed Elena byla a stále zůstává vzácným hostem na světových jevištích. V…

    Guntram potřetí

    aneb ještě několik poznámek ke koncertnímu provedení Straussovy operní prvotiny (2. 3. 2014 Semperoper Dresden) Dovoluji si navázat na dva předchozí články (autoři Robert Rytina –…

    Platée ve světě módy

    Může se spojit svět barokní hudební zábavy se současným světem módy? Po zhlédnutí inscenace Rameauovy opery Platée ve Vídni, můžete jednoznačně odpovědět, že je to…

    Plácido Domingo ve střetu zájmu

    Verdiho málo uváděná opera I due Foscari ve Vídni Verdiho opera I due Foscari se jen málokdy objevuje na světových jevištích. České publikum ji poznalo…

    Ostravská Mirandolina v Praze

    Mirandolina ammirativa 1/ nebo představení se stylovými problémy? Dojmy zaujatého diváka Glosa k provedení opery Bohuslava Martinů ve Stavovském divadle 7. ledna 2014 Hostování operního souboru Národního…

    Idomeneo – rodinná diagnóza neuróz

    aneb Jak Marlis Petersen (skoro) ukradla premiéru Žádná jiná Mozartova opera nepodstoupila tolik úprav a přepracování jako Idomeneo. Sám skladatel se k ní vrátil a vytvořil…

    A Harlot’s Progress: sex a násilí

    Opery s hlavními hrdinkami, které sejdou z cesty společenské morálky a stanou se „padlými“ ženami, se těší zvláštní oblibě publika i interpretek hlavních rolí těchto…