Heroes: Kde je vzor, když je vám sedmnáct?
V úterý 10. prosince představil 3. ročník Konzervatoře Duncan centre premiéru nového představení Heroes. Choreografka inscenace Dora Sulženko Hoštová si jako ústřední téma zvolila vzor…
BcA. Marie Kobrlová, divadelní a taneční publicistka, teoretička a kritička, absolventka studia teorie a kritiky na pražské DAMU a programu European Theatre Arts (Training the Contemporary Performer) na londýnské Rose Bruford College.
Pochází z Prahy, kde vystudovala Arcibiskupské gymnázium, při němž se věnovala tanci a zkoumání pohybu těla v prostoru. Čtrnáct let studovala hru na klarinet – hrála v kapele při základní umělecké škole Biskupská a posléze vytvořila několik hudebních improvizačních doprovodů k tanečním filmům a němým černobílým groteskám (např. Unexpected visitor by Matěj Podskalský).
Po krátkém studiu na ČVUT FBMI odešla na pražskou DAMU. Po úspěšné obhajobě své diplomové práce Co nás učí maska? – Interpretace hereckých a diváckých zkušeností úzce spolupracovala s divadlem Meet Factory (např. inscenace Temná energie by Lucie Ferenzová a Matěj Samec). Následně se věnovala kulturní publicistice a působila v několika divadelních a tanečních skupinách (Divadlo Forum, Teatr Novogo Fronta, Limping Unicorn dancing company, Rock Opera aj.), a spoluvytvářela performance pražské alternativní scény (Ištaratši – dioramatické čtení se zvukem klavíru, Falovulvární průvod, 12hodinová performance, Crying Orchestra, Extinction Rebellion aj.)
V médiích pracovala jako moderátorka nebo audio-redaktorka pro Český rozhlas, Českou televizi, TV Nova, Seznam.cz, rádio Applaus, Expres FM a Classic Praha. Pro SDI Media nadabovala několik seriálů (např. One Tree Hill.) Působí jako publicistka v Opeře Plus a v Tanečních aktualitách, dále pracuje jako externí redaktorka pro ČRo Rádio Wave a ČT Art, příležitostně píše i pro časopis Heroine, Loutkář, kulturní čtrnáctideník A2 nebo Divadelní noviny.
V současné době se zabývá se především fyzickým divadlem a současným tancem v kombinaci se zvukovými instalacemi.
V úterý 10. prosince představil 3. ročník Konzervatoře Duncan centre premiéru nového představení Heroes. Choreografka inscenace Dora Sulženko Hoštová si jako ústřední téma zvolila vzor…
V červnu letošního roku uvedl soubor Farma v jeskyni pod uměleckým vedením Viliama Dočolomanského novou premiéru – Český hrdina. Zabývá se fenoménem dezinformací, ale především…
Rozhodne-li se divák navštívit baletní představení Coppélia v inscenační verzi Ronalda Hynda, kterou uvádí Balet Národního divadla, může si být jistý, co mu první česká…
Soubor současného tance 420PEOPLE společně s choreografkou a tanečnicí Simonou Machovičovou vytvořil speciálně pro prostor Studia Maiselovka inscenaci s názvem Pulps. Za doprovodu živé autorské…
„Pokud se budeme snažit obnovit minulost, klasický balet nemá budoucnost. Inscenace musí žít,“ říká choreograf a tanečník Johan Kobborg. V pražském Národním divadle má baletní…
K tvorbě baletní inscenace Coppélia premiérované počátkem dubna 2024 přizvala Baltská opera v Gdaňsku ke spolupráci Johana Kobborga. Mezinárodně uznávaný a oceňovaný dánský choreograf, dlouholetý…
„Jsme na začátku nebo na konci? Poslední záchvěvy, dohasínající oheň… Pohroma živlu či extatický stav? Totální štěstí, utrpení či každodenní únava ze všednosti dní? Možná…
aneb O svobodě generace Z od virtuálního k fyzickému doteku… V rámci letošního 29. ročníku festivalu České taneční platformy představili mladí akrobaté Cirku La Putyka…
Divadlo Ponec uvedlo na konci ledna komponovaný večer složený z reprízované inscenace Call Alice tanečnice a choreografky Terezy Ondrové a obnovené premiéry performativní přednášky Jara…
Během podzimu a zimy letos Prahu oživilo několik hravých představení pro děti i dospělé. Pozoruhodnou pohybově-objektovou performanci Mikrosvěty pro všechny od čtyř let v říjnu…
Taneční konzervatoř Duncan centre důstojně oslavila 30. výročí od svého založení. Bohatý zářijový a říjnový program v Praze a v regionech završilo žižkovské divadlo Ponec…