Autor: Lebrecht Norman

Britský hudební publicista Norman Lebrecht je světově nejvirálnějším hudebním kritikem. Jeho vlastní portál Slippedisc naštíví měsíčně přes 2 miliony unikátních návštěvníků. V České republice se zapsal do povědomí knihou Mýtus jménem Maestro (česky vydal Polyart, Praha 2003), ve které odhaluje mnohdy zákulisí dirigentské profese. O rok později vyšel v češtině jeho biografický román Píseň jmen. Pravidelně spolupracuje s BBC jako komentátor významných hudebních událostí, jeho poslední knižní bestseller je Why Beethoven? Mimo to se celoživotně věnuje studiu života a děl Gustava Mahlera. Kromě odborného významu jeho osobnosti je třeba také zmínit společenské kontroverze s umělci (Yuja Wang – 2020), nebo soud s ředitelem Naxos Records Klausem Heymannem (2007), v obou případech se jednalo o Lebrechtovu nesmlouvavou a příkrou kritiku PR strategií na hraně nebo nemorálních obchodních praktik nahrávacího průmyslu.

Norman Lebrecht spolupracuje Operou PLUS od roku 2020. Je v pravidelném kontaktu s naší redakcí, přebírá od nás některé zprávy, často si ověřuje a upřesňuje informace o českém hudebním dění a přijímá od nás podněty o zajímavých nahrávkách z českého prostředí. Pro Operu PLUS píše eseje a také nám poskytuje svůj nekonečný cyklus Album týdne.

Album týdne Normana Lebrechta: Jak si užít violu, i když ji nemáte rádi

Norman Lebrecht si pro svou pravidelnou recenzi tentokrát vybral nové CD jamajsko-amerického…

Album týdne Normana Lebrechta: Od Bombaje po Bloomington – Walter Kaufmann a jeho dědictví

Tento týden se britský publicista a kritik věnuje málo publikovanému skladateli českého…

Album týdne Normana Lebrechta: Význam hudby v měnící se společnosti

Britský hudební kritik a publicista Norman Lebrecht se tento týden věnuje nahrávce…

Album týdne Normana Lebrechta: Klaus Mäkelä – dirigent v luftě

Ve své pravidelné recenzi Norman Lebrecht hodnotí nejnovější CD Orchestre De Paris…

Snílci, pot a slzy

Za dlouhých zimních nocí jsem se zanořil do hlubin kanálů BBC a…

Norman Lebrecht: Požehnání Seiji Ozawovi

V mnoha ohledech byl Seiji Ozawa prvním i posledním dirigentem svého druhu. Žádný…

Album týdne Normana Lebrechta: Skryté koncertní poklady Benjamina Brittena

Tento týden hodnotí Norman Lebrecht ve své recenzní řadě smyčcové koncerty Benjamina Brittena…