Barcelonské Gran Teatre del Liceu zahájí sezónu s Pavlem Černochem
V nové inscenaci si Àlex Ollé pohrává s myšlenkou vězení: každá situace a každé místo v opeře je metaforou zkažené společnosti a toxické atmosféry, které Kateřinu obklopují a vedou ji na zoufalou cestu plnou ztrát. Kateřina představuje ideál ženy, který se mění v metaforu nedosažitelné budoucnosti někoho, kdo má dávat život, ale nakonec je zdrojem smrti. Žena podrobená tradičnímu patriarchálnímu systému a uvězněná v neměnné rodinné struktuře s ženskou sexualitou redukovanou na plození dětí.
Opera, která před devadesáti lety odvážně prolomila nové hudební hranice, vyniká v Barceloně výtvarným pojetím. Scénograf Alfons Flores pokryl jeviště bazénem s kapacitou 10.000 litrů, právě ve vodě Kateřina zemře ve snaze konečně uniknout svému poníženému životu. „Pojetí Šostakovičovy opery je v Barceloně opravdu velkolepé. Inscenačnímu týmu se, myslím, podařilo nastudovat operu tak, aby dokázala oslovit současné publikum a přitom neztratit nic z její naléhavosti, hloubky a emocí,“ dodává Pavel Černoch. Opera Lady Macbeth Mcenského újezdu bude v Barceloně uváděna až do 7. října.
V polovině října vydává Pavel Černoch sólové album Smetana Arias, které nahrál společně s Českou filharmonií a dirigentem Tomášem Netopilem. V listopadu vystoupí Pavel Černoch společně s Pražským filharmonickým sborem v Kostele sv. Šimona a Judy a v prosinci jej pak čeká koncert v newyorské Carnegie Hall, opět po boku Pražského filharmonického sboru. V příštím roce zamíří například do Bavorské státní opery v Mnichově nebo do Státní opery ve Vídni.
Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky
[mc4wp_form id="339371"]