Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Čtení Barokní podvečery Praha
sdílejte:
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Mobilní menu Opera PLus
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Klasika
    • Postřehy
    • Týden s tancem
Napište nám
data-width="" data-height="" data-small-header="false" data-adapt-container-width="true" data-hide-cover="false" data-show-facepile="true">
Opera PLUS
Připojte se k největší komunitě klasické hudby Přihlásit se
Sledujte nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
Chystá seZ domova

Barokní podvečery Praha

redakce
Publikováno 17/02/2018
sdílejte:
2 minut čtení
sdílejte:
Acis a Galatea – Barokní podvečery 26. 11. 2017 (zdroj Collegium Marianum / foto © Petr Dyrc)

18. cyklus koncertů staré hudby
15. března – 28. prosince 2018

Parnasse aneb italský oheň a francouzská něha
Osmnáctý ročník koncertního cyklu Barokní podvečery přináší výjimečný program spojující mistry nejen italského a francouzského stylu období 17. a 18. století, ale také jeden exkurs do doby slavné franko-vlámské polyfonie. Všichni tito autoři by si jistě zasloužili své místo na pomyslném Parnasu zasvěceném múzám. Na programech koncertů zazní díla Jean-Baptiste Lullyho, který oba styly spojuje, dále díla italských autorů důvěrně známých francouzskému publiku (A. Vivaldi), učitelů francouzských skladatelů (G. Carissimi) či přímo ve Francii působících (M. Mascitti). Hlavní zastoupení pak budou mít francouzští autoři, které italská hudba ovlivnila ve vlastní tvorbě (M.-A. Charpentier, A. Campra, J.-M. Leclair). Zejména pak François Couperin, od jehož narození uplyne rovných 350 let, a který snažil o „usmíření“ obou stylů.

 

čtvrtek 3. května 2018 v 19.00 hodin – Městská divadla pražská – Divadlo ABC
Forlana – Benátská noc à la française aneb z Benátek do Versailles

Antonio Vivaldi:
Sinfonia ze serenaty La Sena festeggiante RV 693
Concerto La notte RV 439
André Campra:
Sinfonia z opéra-ballet Le carnaval de Venise
Tance z opéra-ballet Le carnaval de Venise a Les Fêtes Vénitiennes
Jean-Marie Leclair: Forlana z Deuxième Récréation de Musique, opus 8
Michele Mascitti: Passagaglia variata z Concerto grosso n°4 opus 7
Jean-Baptiste Lully:
Tance z comédie-ballet Le Bourgeois Gentilhomme LWV 33
Passacaille z opery Armide LWV 71
Domenico Scarlatti: Sonata en sol mineur

Gudrun Skamletz (Francie) – tanec, choreografie
Collegium Marianum
Jana Semerádová – flauto traverso, umělecká vedoucí
Lenka Torgersen – koncertní mistr
Chantal Rousseau – kostýmy
Jaroslav Beneš – osvětlení

www.baroknipodvecery.cz

Sdílet článek
Facebook email zkopíruj odkaz vytisknout
sdílejte:
Předchozí článek Lívia Obručník Vénosová: Napětí mezi postavami je nad všechny rekvizity!
Další článek Zapomenuté knižní poklady. Jaroslav Vogel: Leoš Janáček
0 0 hlasy
Ohodnoťte článek
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Opera PLUSOpera PLUS
Sledujte nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up