Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Čtení Bombastická událost v Drážďanech: opera o 111 rolích pro 50 sólistů
sdílejte:
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Mobilní menu Opera PLus
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Klasika
    • Postřehy
    • Týden s tancem
Napište nám
data-width="" data-height="" data-small-header="false" data-adapt-container-width="true" data-hide-cover="false" data-show-facepile="true">
Opera PLUS
Připojte se k největší komunitě klasické hudby Přihlásit se
Sledujte nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
LifestyleOpera

Bombastická událost v Drážďanech: opera o 111 rolích pro 50 sólistů

redakce
Publikováno 12/09/2012
sdílejte:
1 minut čtení
sdílejte:

Právě dnes večer má v Semperově opeře v Drážďanech svoji premiéru nové nastudování vpravdě bombastického díla  We come to the River (Wir erreichen den Fluss –  Dosahujeme řeky) nestora německé opery, pětaosmdesátiletého Hanse Wernera Henzeho. Ten svoji obří partituru napsal na anglické libreto podle Edwarda Bonda pro uvedení v londýnské Covent Garden, kde tato opera burcující proti násilí, válce a útlaku měla v roce 1976 svoji světovou premiéru. Od té dobysi na tenhle titul trouflo jen pár divadel, naposledy v roce 2001 Hamburská opera. A není divu: více než pět desítek sólistů ve 111 rolích a hned tři orchestry se musejí poprat s hudbou různého ražení, od neoklasiky až po části atonální. O scénické podobě ani nemluvě, už třeba jen tahle fotka ze Semperovy opery málem vyrazí dech:Však se podívejte, jak se v Drážďanech při náročných zkouškách pod vedením mladé německé režisérky Elisabeth Stöppler a jejího vrstevníka, amerického dirigenta Erika Nielsena před dnešní premiérou činili:

No řekněte sami: Dokážete si snad něco podobného představit v Praze, Brně nebo Bratislavě?

Sdílet článek
Facebook email zkopíruj odkaz vytisknout
sdílejte:
Předchozí článek Co znamená návrat domů?
Další článek Operní galakoncert v Českých Budějovicích: Zázrak číslo dvacet tři
0 0 hlasy
Ohodnoťte článek
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
4 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Opera PLUSOpera PLUS
Sledujte nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up