Brněnské Národní divadlo hlásí vyšší tržby i víc diváků, jejich tváře budou teď na plakátech

Národnímu divadlu Brno se v minulé sezoně podařilo zvýšit tržby i návštěvnost. Tržby se blížily 60 milionům korun, při započtení festivalu Divadelní svět tuto hranici přesáhly. V sezoně 2014 až 2015 přitom divadlo utržilo 54 milionů korun. Včetně festivalu přišlo do divadla v minulé sezoně 243.127 lidí. Výsledky dnes novinářům oznámil ředitel divadla Martin Glaser.

Janáčkovo divadlo Brno (foto archiv)
Janáčkovo divadlo Brno (foto archiv)

“Tahounem ekonomického růstu je baletní soubor, kde vytrvale, už dvě sezony za sebou, razantně stoupá počet návštěvníků i tržby, nicméně ten progres je zásluhou všech souborů,” uvedl Martin Glaser, který se funkce ujal v roce 2013 a přivedl si nové umělecké vedení. Od té doby se podle něj změnila nejen ekonomická kondice divadla, ale také atmosféra v něm. Šéfem Janáčkovy opery je Jiří Heřman, baletního souboru Mário Radačovský.

“Přibývá pozvání na divadelní festivaly, zejména činoherní soubor udělal obrovský posun,” uvedl Glaser. Trvalý je podle vedení divadla zájem zahraničních promotérů o brněnskou operu a balet. Baletní soubor například aktuálně míří do Tampere ve Finsku.

Návštěvnost Národního divadla Brno roste i přesto, že postupně stoupá průměrná cena vstupenek, za poslední tři sezony postupně ze 198 na 252 korun. Obsazenost hlediště se dlouhodobě pohybuje kolem 70 procent a mírně stoupá.

V roce 2015 divadlo podle výroční zprávy hospodařilo s náklady a výnosy přes 387 milionů korun. Základem rozpočtu jsou peníze od zřizovatele, tedy města Brna. “Podíl kraje a státu je stále pouze v jednotkách procent, byť se to postupně lepší,” popsal ředitel brněnského Národního divadla Martin Glaser.

Na plakátech Národního divadla Brno budou v nadcházející sezoně tváře diváků a divaček, nikoliv členů hereckého ansámblu. Z konkurzu vzešlo sedmnáct výrazných typů, každá z připravovaných inscenací tak dostala svou plakátovou tvář. Vybraní lidé se zároveň stanou “ambasadory” programu, popsal dnes ředitel divadla. O konkurz pořádaný na sklonku minulé sezony byl značný zájem, osobně přišly čtyři stovky lidí, další dvě stovky poslaly fotky. Finanční odměnu přitom za využití své tváře nedostanou – jen plakáty a pozvání na představení. Na plakátech tak návštěvníci uvidí žákyni základní školy i důchodkyni, zeměměřičku i realitního makléře a třeba i surfaře či horského průvodce. Každá tvář má odpovídat duchu propagované inscenace. V minulých sezonách byli na plakátech zaměstnanci divadla z nehereckých profesí.

Nejaktuálnější zprávy ze světa hudby přímo do Vaší schránky

[mc4wp_form id="339371"]

Mohlo by vás zajímat