Camoufl.AGE: To tu dlouho nebylo

Camoufl.AGE – Ivana Mikešová, Oleksandr Kysil

O snech a touhách mediálních ikon. O zoufalství těch, kteří se jim touží podobat. O rozkoši z plavby po módních trendech. O životě v oblacích a životě v kruzích. Prázdnotě virtuálních prostorů. Oživlých virech. Cynismu informačních toků. Vrstvách make-upu. Závislosti na elektřině.

Camoufl.AGE – Hana Turečková
 
Těmito slovy charakterizují neobvyklý taneční večer pod názvem Camoufl.AGE sami jeho tvůrci, v tištěném programu k představení, které uvádí balet Národního divadla ve studiovém prostoru Kolowrat. Premiéra byla sice už v lednu, ale titul se pravidelněji začal na programu objevovat vlastně až v téhle sezóně. I to je nejspíš hlavní důvod (vedle malé kapacity sálu), proč se o něm moc nemluví.
Camoufl.AGE – Klára Jelínková
 
Je třeba rovnou říct, že jde o projekt mimořádně zdařilý a hodný pozornosti. Námět a režie Jana Kodeta (jehož dílem je i choreografie) a Janka Růžičky, s hudbou Ivana Achera, působí na diváka (byť očekávajícího něco úplně jiného, než na co je od baletního souboru první scény zvyklý) doslova jako zjevení. I přes absenci konkrétního příběhu máte prostě dojem, že v té půldruhé hodině, vyjadřující (zdaleka nejen) to, o čem byla řeč hned zkraje, snad ani vše co vám prochází hlavou nezvládnete vstřebat. Aspoň mně osobně takové taneční divadlo nadmíru konvenuje: Provokativní, kladoucí otázky, nutící podívat se i na sebe sama optikou právě předestíraného.
Camoufl.AGE – Klára Jelínková, Tomáš Rychetský
 
Použitý taneční slovník přitom není až tak rafinovaný (podobně jako i scénografie, pracující s videoprojekcí), ale i to je vlastně přednost tohoto projektu. Na řadě míst hraje prim spíš výraz, mnohdy jde víc než o tanec o strhující pantomimu, nechybí ani mluvené slovo.
Camoufl.AGE – Hana Turečková, Oleksandr Kysil
 
Rozhodně zajímavé je zjištění, co se šestice tanečníků týče. To, co se u řady baletních titulů na velké scéně jeví spíš jako určitý fyzický handicap (třeba vzrůst Hany Turečkové), tak tady se stává předností, kterou lze velmi úspěšně využít k ještě sytějšímu stínování sdělovaného. (Však taky třeba právě scéna Turečkové a Oleksandra Kysila patří k tomu nejlepšímu, co Camoufl.AGE přináší. ) A naopak – jindy velmi výrazný Viktor Konvalinka působí tentokrát (jakkoli nechci jeho špičkový výkon snižovat) překvapivě poněkud mdle. I z něj ale je (podobně jako i z výtečné Kláry Jelínkové, neméně skvělého Tomáše Rychetského i Ivany Mikešové) cítit nejen ohromný vnitřní tah, imponující nasazení, ale hlavně radost, s jakou tohle taneční divadlo předvádějí. Vřele doporučuji.
Camoufl.AGE – Ivana Mikešová, Tomáš Rychetský, Klára Jelínková, Hana Turečková

Camoufl.AGE

Taneční divadlo Jana Kodeta a Janka Růžičky
Hudba: Ivan Acher
Námět: Jan Kodet, Janek Růžička
Choreografie: Jan Kodet
Režie: Janek Růžička, Jan Kodet
Scéna a kostýmy: Lucie Loosová
Světelný design: Daniel Tesař
Multimediální výtvarník: Martin Kermes, 000333
Tančí: Klára Jelínková, Ivana Mikešová, Hana Turečková, Viktor Konvalinka, Oleksander Kysil, Tomáš Rychetský
premiéra 15.1.2009 Divadlo Kolowrat – studiová scéna Národního divadla v Praze
navštíveno představení 3.10.2009

 

fotografie Diana Zehetner

Mohlo by vás zajímat


3
Komentáře. Respektujte prosím pravidla diskuze.

Please Login to comment
3 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
0 Comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Anonymous

Nevíte, jestli se bude tohle představení hrát i v příští sezóně?

Je těžké sehnat vetupenky.

Děkuji

Dáša

Opera Plus

Termíny představení v Kolowratu – a tedy i CamouflAGE – jsou zveřejňovány jen asi půl roku dopředu. V prosinci i lednu se tato inscenace hraje a lístky na ní zatím ještě jsou.

Anonymous

Právě inscenace CamouflAGE uspěla v letošním ročníku Cen Sazky a Divadelních novin pro nejlepší divadelní počiny. V kategorii tanec a balet byl za choreografii tohoto představení oceněn Jan Kodet.