Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
    • Výherci soutěží
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Čtení Česká filharmonie bude streamovat poprvé samostatně
sdílejte:
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Mobilní menu Opera PLus
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Klasika
    • Postřehy
    • Týden s tancem
Napište nám
data-width="" data-height="" data-small-header="false" data-adapt-container-width="true" data-hide-cover="false" data-show-facepile="true">
Opera PLUS
Připojte se k největší komunitě klasické hudby Přihlásit se
Sledujte nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
Chystá seHudbaKlasikaPR ZprávySoudobá HudbaZ domovaZprávy

Česká filharmonie bude streamovat poprvé samostatně

Ve čtvrtek 4. února 2021 ve 20 hodin odbaví Česká filharmonie první samostatný stream ze svého televizního studia v Rudolfinu pod značkou Czech Phil Media. Ta byla představena přesně před rokem v souvislosti s přenosem na prestižním francouzském hudebním kanálu Mezzo Live HD. Tentokrát jako vysílací platforma poslouží výhradně sociální sítě, mimo jiné i Facebook britského rádia Classic FM, který má čtyři miliony fanoušků.

PRredakce
Publikováno 27/01/2021
sdílejte:
3 minut čtení
sdílejte:
Katia a Marielle Labèque (foto Petra Hajská)

„Málokdo by před rokem hádal, jak nedocenitelnou roli v životě orchestru sehraje projekt Czech Phil Media a audiovizuální studio, které v Rudolfinu vzniklo za výrazné podpory Ministerstva kultury. Od začátku koronavirové krize v březnu 2020 do Nového roku 2021 jsme živě odvysílali celkem 11 koncertů, všechny v úzké spolupráci se svým generálním mediálním partnerem. V České televizi tyto koncerty vidělo 666 tisíc lidí, na Facebooku pak téměř jeden a půl milionu posluchačů z celého světa,“ říká generální ředitel České filharmonie David Mareček. „Podstatnější než tato čísla je ale skutečnost, že i v době pandemie můžeme přinášet lidem radost z hudby a úlevu od mnohdy neveselé každodennosti,“ doplňuje Mareček s odkazem na tisíce děkovných zpráv a komentářů, které orchestr obdržel od fanoušků na sociálních sítích.

Další významný posun orchestr zažije 4. února, kdy Česká filharmonie pod režijním vedením Michaela Beyera koncert nejen natočí, ale také odstreamuje na sociálních sítích. Kromě potvrzeného Facebooku britského rádia Classic FM a dalších partnerů jsou v jednání i sociální sítě koncertních domů ve Vídni, Paříži, Bruselu, Amsterodamu a Londýně. Do těchto měst měl první český orchestr odjet koncertovat začátkem února u příležitosti svého 125. výročí. Evropské turné však bylo kvůli covidu zrušeno, a tak stream, který budou sály v uvedených městech na svých platformách šířit, alespoň částečně nahradí neuskutečnitelná reálná vystoupení.

Na koncertu ve čtvrtek 4. února od 20 hodin zazní pod taktovkou šéfdirigenta a hudebního ředitele České filharmonie Semjona Byčkova Třetí symfonie a moll „Skotská“ od Felixe Mendelssohna-Bartholdyho a Koncert pro dva klavíry a orchestr od současného amerického skladatele Bryce Dessnera.

„Bryce pro nás složil nádherný koncert, patří mezi ty, které hrajeme nejraději. Díky tomu, že perfektně zná spoustu různých hudebních světů, je jeho styl jedinečný. A právě v tomto koncertu můžete všechny ty světy zaslechnout. Nejlepší je se zaposlouchat a otevřít srdce!“ nabádají Katia a Marielle Labèque, které se ujmou sólových partů v Dessnerově skladbě.

Další živě přenášené koncerty budou následovat. Česká filharmonie vzhledem k epidemické situaci ruší pro posluchače všechny symfonické koncerty plánované na březen a duben. Stejně jako na konci roku však plánuje jejich náhradu na televizních obrazovkách a sociálních sítích. Na obsazení a dramaturgii koncertů se aktuálně pracuje.

TémataČeská filharmonieDavid MarečekKatia LabèqueMarielle LabèqueSemjon ByčkovSEZ
Sdílet článek
Facebook email vytisknout
sdílejte:
Předchozí článek Operní panorama Heleny Havlíkové (303) – Představitelé českých divadel o změnách v systému PES
Další článek Pavel Haas Quartet bude uměleckým garantem 20. ročníku festivalu Lípa Musica
5 1 hlasovat
Ohodnoťte článek
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Opera PLUSOpera PLUS
Sledujte nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up